Vakna till musik?

Ofrivillig bakgrundsmusik?

  • Jag med!

    Röster: 17 60,7%
  • Sök hjälp...

    Röster: 9 32,1%
  • Bara när och vad jag själv vill

    Röster: 2 7,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    28
Dags att sätta dig på ignore, ser jag. Snacka om ondskefullt!

Jag som just börjat nynna på Annika Norlin istället(låten där hon sjunger "...jag såg Kjell Höglund, jag önskar jag var han, jag gick dit ensam..." - Är du fortfarande arg, tror jag).

Det är inte fint att hota med ignore :mad:



:love:

Om det känns bättre så, kan jag erkänna att jag har Boten Anna i huvudet. Där snackar vi kvalitativ musik :grin:
 
Dagen har bestått av.:
Mors lille olle:cautious:
Inflatable you:laugh:
Så länge skutan kan gå:arghh: ( mer precis: fööööööör VEM har sagt att just Du ska ha hörsel och syn...:banghead:)
...och så musiken på radioslingan på jobbet...
 
Varje morgon vaknar jag med en låt i huvudet. Det är det första jag blir medveten om när jag kommer upp till ytan, den här låten (eller korta snutten av en låt, det varierar) som går i en slinga i min hjärna. Det kan vara precis vad som helst tror jag, har jag tur är det i alla fall något jag gillar... Men det är alltid någonting, och sedan får jag "lyssna" på den låten resten av dagen.

Idag har jag något jag inte vet riktigt vad det är, det är någon gammal discolåt (den är nog inte särskilt obskyr, jag är bara dålig på musik). Jag kan inte ens "höra" texten ordentligt, något i stil med
Like people like ah-haaa
You really want to do it
You can do aaanything you like
etc
sjunget i falsett... Och orden är minst sagt utbytbara mot något annat, jag vet som sagt inte riktigt vad de sjunger. :p
Igår var det värre, då var det "Camp Tikihama", en påhittad nonsenssång från en TV-serie (Psych). :banghead:

Har ni det såhär? Är det vanligt? Har någon kommit på hur man byter radiostation om det är en låt som går en på nerverna? :cautious: :laugh:

Jag lyssnar på nått annat än den repiga låten som sitter fast i hjärnan. Eller så visslar/nynnar jag maniskt hela dagarna...

Tänker förövrigt osökt på Dylan Morans analys av den mänskliga hjärnan: " The brain is the simplest organ in the body. It only has three bits. There’s the front bit, which is the bit you scratch when you come in at half one in the morning, and the person you live with says, “Where the fuck were you?”. The middle bit, which tries to come up with the excuse. And the back bit, which plays the last song that was on in the pub."
 
Jag lyssnar på nått annat än den repiga låten som sitter fast i hjärnan. Eller så visslar/nynnar jag maniskt hela dagarna...

Tänker förövrigt osökt på Dylan Morans analys av den mänskliga hjärnan: " The brain is the simplest organ in the body. It only has three bits. There’s the front bit, which is the bit you scratch when you come in at half one in the morning, and the person you live with says, “Where the fuck were you?”. The middle bit, which tries to come up with the excuse. And the back bit, which plays the last song that was on in the pub."

Helt OT, men självklart citerar du Dylan Moran! Varför inte liksom? Fort, säg nåt om hur bordercollies är överlägsna alla andra hundar så jag kan tycka tvärtemot ett tag! :laugh:
 
Jag lyssnar på nått annat än den repiga låten som sitter fast i hjärnan. Eller så visslar/nynnar jag maniskt hela dagarna...

Tänker förövrigt osökt på Dylan Morans analys av den mänskliga hjärnan: " The brain is the simplest organ in the body. It only has three bits. There’s the front bit, which is the bit you scratch when you come in at half one in the morning, and the person you live with says, “Where the fuck were you?”. The middle bit, which tries to come up with the excuse. And the back bit, which plays the last song that was on in the pub."

Jag har en sån låt som har fastnat i min hjärna som jag inte kan sluta vissla på, så störigt! Den här, https://open.spotify.com/track/5bNq4hrq4JJHuGlERGu7Nn
 
Fort, säg nåt om hur bordercollies är överlägsna alla andra hundar så jag kan tycka tvärtemot ett tag! :laugh:

Såna självklarheter trodde jag inte behövde upprepas? Fridolf hälsar att det är en naturlag.

12234985_10153349204953666_3420680114370178380_n.jpg
 
Jag är förövrigt jättestörd av att ha 45 sek av en låt på hjärnan - utan att vare sig kunna texten eller veta vilken artist det är. Soundhound hävdar att jag inte kan sjunga :cry:
 
Jag vaknar alltid med en låt i huvudet, har alltid gjort och jag vet att jag håller på att somna när jag börjar höra röster, lite som att kickstarta drömmandet antar jag.
 
Jag vaknade med en usel låt i hjärnan idag. Den spelas på radio ganska ofta men jag byter kanal så fort den dyker upp. Vet därför inte vad den heter, vilket irriterade mig i morse när jag ville skriva och beklaga mig i den här tråden :p nu snurrar en låt av foo fighters istället, betydligt trevligare även om jag inte riktigt kan texten :angel:
 
Jag tror att allt ert näthat mot mig och mina försök till att sprida lycka i den här tråden - har förstört mitt liv!
Det kan inte vara någon slump att jag i mer än ett dygn har haft "boymachine" på hjärnan, det måste vara en elak hämndaktion planerad av @Koltrast och @Monstermom
:cry:

Det är på nivån att jag funderar på om det kan fungera att leva med huvudet under armen :D
 
Ja, det är möjligt att jag är 5½ år ibland, ja det är möjligt att jag kunde ha lagt denna i en egen tråd om jag hade ansett att den var värd det, ja det är möjligt att jag kommer bli bukefalos mest ignorerade människa, ja det är möjligt att jag egentligen tycker detta är fruktansvärd fruktansvärt fruktansvärt dåligt, men jag kan fasen inte få den här ur huvudet. Om en vill reklamera och få tillbaka en minut och tjugotre sekunder i sitt liv så säger jag bara - lyckas du så vill jag gärna veta hur en ska göra. :angel:

http://www.svt.se/wd?widgetId=23991...e=embed&contextSectionId=1232&autostart=false
 
Ja, det är möjligt att jag är 5½ år ibland, ja det är möjligt att jag kunde ha lagt denna i en egen tråd om jag hade ansett att den var värd det, ja det är möjligt att jag kommer bli bukefalos mest ignorerade människa, ja det är möjligt att jag egentligen tycker detta är fruktansvärd fruktansvärt fruktansvärt dåligt, men jag kan fasen inte få den här ur huvudet. Om en vill reklamera och få tillbaka en minut och tjugotre sekunder i sitt liv så säger jag bara - lyckas du så vill jag gärna veta hur en ska göra. :angel:

http://www.svt.se/wd?widgetId=23991...e=embed&contextSectionId=1232&autostart=false
Mina ögon, mina ögon, mina ögon! :arghh: :arghh: :arghh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp