Sv: Val av gym
JÖSSES!

Plötsligt känns det gym som jag ansett vara enormt (jag får svindel av att vara där p.g.a takhöjden...) ganska litet.
Vad fick er att börja träna där ni tränar nu?köpcentrum så man kan kombinera med annat.
Pojkvännen fick idén att provträna på gymmet vid Gränby Centrum eftersom det är nära och bra + att det ligger i stans största
Nu har vi alldeles strax tränat ett år - och trivs superbra!
Var tränar ni?
Kraftkällan, Uppsala. Jag har rabatterat (pensionärsrabatt!

) kort så jag betalar 345:- för att träna när jag vill på alla tre anläggningarna - Gränby Centrum, Tornet (inte större än en lägenhet, men tillräckligt för "basics" + att det ligger vägg i vägg med lägenheten där passhunden bor) och det alldeles för stora Boländerna (som nu ju känns litet efter Honungs beskrivning, även om det kanske är ungefär lika)
Vad tränar ni?
Styrka samt. Zumba, Bodybalance - och när kroppen tillåter även CxWorx.
Jag älskade Afroaerobics, men nu har de bytt till tisdagar (+ annan instruktör) så jag kan inte!

Dessutom har de rört om i schemat så allt jag gått på under hösten har bytt dagar till dagar som jag inte kan - eller flyttats till Boländerna, dit jag egentligen inte vill åka i onödan
Kan det vara smart med att ha personlig tränare i början för att komma igång och att lära sig rätt och att man verkligen kommer iväg till gymmet. Personlig tränare är ju dyrt.
Ja.
På mitt gym fick man en genomgång när man blev medlem, och hjälp av PT att sätta ihop ett program. För 250:- får man hjälp att sätta ihop ett nytt om man vill.