Val av hingst av till sto

J

jessica arvidsson

Har ett sto som jag inte vet vad för hingst jag ska välja nästa år.
Hon kommer i från Holland och är efter Amulet som lämnat svårklass hästar i dressyr och hoppning. Hon har Nimmerdor och farn i stammen. Hon är ca 162 cm hög men inte så högrest. Är det någon som har ett bra tips. Har tänkt på Vdl hingstarna i Holland men kan inte så mycket om dom. Tacksam för alla svar:bump::bump:
 
Sv: Val av hingst av till sto

Om du skriver lite mer om hur stoet ser ut, gångarter, temprament, vad du vill förbättra, vad som inte får försämras osv så är det kanske lättare att komma med förslag..
 
Sv: Val av hingst av till sto

Oj förlåt.. Hennes temperament är lite nervös ochn lättstressad. Hon har en bra skritt och trav och lite sämre galopp, hon är åt det lågställda hållet... Skulle önska en högrest hingst med bra temperament och som lämnat bra avkommor..
 
Sv: Val av hingst av till sto

Jag är svag för multitalanger och rekommenderar ständigt Aerline H, Majim G och Cairo till folk, så jag gör det även till dig.

De lämnar alla lugna trevliga avkommor.
 
Sv: Val av hingst av till sto

Hingsten Maijm G han var verkligen super snygg högrest och ädel skulle nog passa på mitt sto. tackar för hjälpen...:bump::bump:
 

Liknande trådar

Träning Jag har ju då gått och ”råkat” köpa en ridtravare (hon skulle slaktas så köpte henne för det priset) och behöver tips på hur man ska...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Verdandi
·
Hästvård Hej, jag har ett sexårigt sto och har haft henne från att hon var tre. Från att vintern efter att hon fyllt fyra har hon betett sig lite...
Svar
7
· Visningar
1 574
Senast: Freazer
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 682
Senast: Kisseninan
·
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 886
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp