Val av valp

Sv: Val av valp

Samtidigt undrar jag hur jag skulle ha gjort om jag varit uppfödaren och fått en valp i en kull som alternativ två här ovan. Om valpen behövde extrastöd för att ens överleva, skulle jag sälja den till fullt pris ändå? Varna valpköparen för ev. risker? Hur gör ni erfarna uppfödare?

När jag letade efter info om valpar med låg födslovikt så hittade jag flera hemsidor där uppfödarna skriver om hur de stödmatar och värmer svaga valpar. I vissa fall har hela kullen varit svag. Då har jag faktiskt funderat på de frågor som du ställer ovan. Uppfödaren till valparna som jag ska titta på verkar som sagt ha som policy att inte ge extrastöd. Men jag är också lite nyfiken på hur andra uppfödare resonerar.

Jag känner att jag har fått tillräckligt med synpunkter på det jag frågade om, så vi kan gärna diskutera din fråga vidare här. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 702
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 151
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har varit i valpletartaget i ungefär 9 månader med ett avbrott pga att vi köpte hus och flyttade under senvåren. Jag har under...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 452
Senast: Gnist
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 203
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp