Bukefalos 28 år!

Valack med sår (kring snoppen)

Sv: Valack med sår (kring snoppen)

Såret går ner mer och mer :banana:

Nu har det bara kommit (så vitt jag kan se) ca 1 droppe sårvätska på ett helt dygn. :) Skorpar till sig och börjar se torrt o fint ut mot för innan.
Har blivit väldigt mycket mindre också.

Den mjuka svullnaden runt i kring har också börjat ge med sig,
inte HELT, men på god väg.

Seifur är så snäll och står lugnt o stilla uppställd o försöker göra plats med bakbenet för att matte ska komma åt att krypa ihop under o tvätta å smörja.
:love:
 
Sv: Valack med sår (kring snoppen)

Passar på att uppdatera lite, dels för egen skull, och dels för om det är någon som har samma problem. :)

Såret blir mindre o mindre, vätskar enbart ngn droppe efter tex ridning, inte annars. Mjuka svullnaden i själva skapet håller på att gå ner och skapet ser mycket mindre ut.

Försökte fota ikväll för att visa, men det blev för mörka o suddiga bilder så jag får prova sen istället.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 242
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 721
Senast: Jerseyite
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 905
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
13 710
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp