Valet mellan två digitalkameror

cherie

Trådstartare
Tycker min gamla digitalkamera tar lite sunkiga bilder, så vill uppdatera mig med en ny. Står i valet och kvalet mellan dessa två, men vet inte vilken jag ska välja. Något proffs som har en åsikt? :p

Så, den stora frågan: Panasonic Lumix DMC-TZ1 eller Sony Cybershot DSC-HX5? :confused:

Sv: Valet mellan två digitalkameror

Båda verkar vara ungefär lika bra, inga betydliga skillnader vad jag kan se, utom att panasonicen har högre upplösning (fler mpx), men den skillnaden spelar ingen direkt roll på kompaktkameror, om man inte beskär kraftigt eller gör väldigt stora förstoringar..

Bäst vore att du går och provar båda kamerorna i en butik och helt enkelt väljer den som känns bäst.

Sv: Valet mellan två digitalkameror

Jag gillar Sony, har haft flera IXUS, så jag skulle välja cybershoten. Då tror jag att jag känner igen mig i både kamerans funktion och i medföljande programvaror och det gör det hela mycket enklare. Prisjakt rankar också cybershoten högre.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska köpa en ny kamera (som jag vill utvecklas med, d.v.s. fota lite allt möjligt. Macrobilder, rörelser, porträtt... allt!). Valet...
Svar
10
· Visningar
1 861
Senast: Stormogul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka