Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min lilla är så himla lättväckt - tur att vi har sovplatser och korgar överallt så hon kan lägga sig där jag är för även om jag smyger ut ur ett rum så vaknar hon och knatar efter. Dessutom så har hon ett självförtroende större än universum, hon är helt säker på att allt kretsar runt henne och att alla vill leka med henne (utom min stora hankatt som hon går omvägar runt - han har morrat åt henne ett par gånger när hon varit för ihärdig att leka, men nu verkar hon fatta att han är en grinig jäkel som verkligen inte vill leka).

Åh, jag läser era skräckberättelser om valpar som är som vildar, och är lite extra tacksam över att ha en så lättstimulerad ras som BC. 20 minuter sånt här en dag så sover hon ett dygn efteråt:

Hehe vet hur en understimulerad BC är så det kanske är bra att de är lätt stimulerade :angel:

Vad fint hon jobbar! Hur länge har ni tränat?

Här kommer en till skräckberättelse eller något ;)
Nämen, jag bestämde mig för att gå långpromenad så fort vi vaknat, för att ha den avklarad. Det blåser ute. Valpen blir galen när det blåser. Hon ska jaga allt(!) överallt och kastar sig hejvilt åt tusen håll samtidigt. Visst fick jag henne att gå lugnt då och då, och jag försökte hela tiden hindra att hon fick ut något av att kasta sig (vilket är svårt eftersom hon ser själva kastandet som något kul) men promenaden blev inte rolig. När vi sedan gick i en nedförsbacke i skogen och valpen faktiskt gick lugnt, då hoppade Aysu till och gjorde en lekinvit :banghead:

Dessutom är det grått och trist och regnar och vi kan inte ta några roliga promenadvägar på helgerna och.. Blä.

Nu sover hundarna i alla fall och lär göra det resten av dagen. Ska se om jag kan få till det så att resten av dagens promenader går att ta med en hund i taget, för att koppelträna det hysteriska monstret.

(Och när jag säger att hon försöker jaga allt så menar jag allt.. Sitter en fågel högst upp på en lyktstolpe eller på andra sidan vägen högst upp i en björk så flyger hon i hopp om att ta den. Sedan är det ju alla löv, pinnar, skräp, bär och råkar det inte finnas sådant kan hon ju alltid försöka kasta runt en sten eller något.)

Åh, jag läser era skräckberättelser om valpar som är som vildar, och är lite extra tacksam över att ha en så lättstimulerad ras som BC.
Haha jag tänker detsamma, fast jag har en lättstimulerad schnauzer som "hjälper" mig i den dagliga skötseln av alla gårdens djur - men inte genom vallning då ;)

Hehe vet hur en understimulerad BC är så det kanske är bra att de är lätt stimulerade :angel:

Vad fint hon jobbar! Hur länge har ni tränat?

Hon är så sakteliga mjukstartad för sex månader sedan, men allt går ju väldigt långsamt när man startar dem så tidigt. Hade jag kunnat hålla mig tills oktober hade vi fått in all den träningen på en enda månad istället ;) (men så tråkigt att väääänta!)

Blåst är jättekul, hälsar Ozzy. Alla hans roliga löv dansar runt så han får jaga dem ju! Sen kan man ta ett löv och göra en rivstart över nåns tomt, gräs är ju roligare att springa på än asfalt. Nu ligger han nöjd och sover i sin korg, jaga löv är tydligen jobbigt :-)

ska imorgon vaccinera och göra pass till suris men inte tänkte jag på om rabiessprutan ingick i pass eller inte så sa aldrig till om de :cautious:

Har en äcklig valp :p För ett tag sedan köpte jag en nackkota till henne. Den tog jag fram för några dagar sedan igen och sedan har den växlat mellan att ligga i kylskåp och på ett lakan där hon tuggar på den. Kort sagt: den luktar inte gott längre. Tvärt om så luktar den smått vidrigt. MEN valpen är mer förtjust i den än någonsin innan :grin:

Så ja... Valpen får ha nackkotan liiite till. Får se hur länge jag står ut. Hon är lika bra i magen som alltid, så den är ju inte för dålig, den bara luktar äckligt (eller underbart, beroende på vem i huset som blir tillfrågad)

12346537_10153075045431707_7339132070077786089_n.jpg

Har ont i kroppen, så långrundan fick bli på platser där herrn kunde vara mkt lös och idag var han hur lydig som helst! Valde till och med bort kanin som drog vid oss i skogen. Jag såg typ ut såhär :confused::confused::confused: eftersom han vägrade komma utan att det ens var vilt i närheten sist.
Idag var hjärtat alltså dyyyr :love:

(Och har jag berättat att han väger TJUGONIO (29) kg?? Jag som tycker han är pluttliten fortfarande :o)

Han är jättefin och visst blir man glad när det funkar.
Min väger också 29 kg fast han blir ju ett år nästa vecka och förhoppningsvis inte så mycket tyngre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 399
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 109
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 309
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka