Valp 2018 del 2

Ah shit, vad tänkte jag med :banghead: Var hemma hos pappa. Asni hade snott en tennisboll så jag la upp den på matsalsbordet. Tänkte att jo men det är ju högt och omringat av helt inknuffade stolar så det är inga problem.

Asni ställer sig under på kortsidan, enda stället där det inte finns en stol, och bokstavligen jämfotahoppar rakt upp på bordet och snor tillbaka bollen :devil: Sen var hon helt hejdlös, flög upp mellan stolsryggarna, tog sats från fåtöljen, alltså denna hund är ju helt fri från självbevarelsedrift :rofl:
 
@Fisherling :laugh: Kan se det framför mig. Jag trodde fö att en liten och ffa kortbent hund var en försäkring om att inte få en hund som når upp och stjäl. Icket kan jag säga. Min kortbenta heeler gör liknande manövrar som din...:cautious: Jag tror jag gömmer saker men icke, har hon varit obevakad en minut har hon kommit åt precis allt hon vill komma åt. Jag tror det enda jag kan göra säkert nog är ett kassaskåp. Skitjobbigt, jag har aldrig haft en hund som stjäl, men den här är enorm i sin tjyvaktiga kreativism.
Enda fördelen som jag kan se, är att hon bevisligen inte har några problem att vara ensam så länge hon får göra hyss. Inte ett ljud när man lämnar henne och hon har hittat på ett hyss :angel:
 
Det här med valpfoder, hur länge ska man hålla på med det egentligen? :D Ville får Magnussons valpfoder till frukost och Pondus 3xp till kvällsmat, nu börjar det bli dags att köpa hem mer mat och jag började fundera på om jag borde byta till Magnussons vuxenfoder till frukost? Eller ska jag fortsätta med valpfodret ett tag till?
 
Det här med valpfoder, hur länge ska man hålla på med det egentligen? :D Ville får Magnussons valpfoder till frukost och Pondus 3xp till kvällsmat, nu börjar det bli dags att köpa hem mer mat och jag började fundera på om jag borde byta till Magnussons vuxenfoder till frukost? Eller ska jag fortsätta med valpfodret ett tag till?
Vi har bytt till Magnussons vuxenfoder :)
 
Då gör nog jag det också :D Jag funderar på aktiv, Ville är inte så där superhungrig utan kan lämna en del mat. Inte kvällsmaten dock. :angel:
Vi kör på den vanliga, här lämnas varken torrfoder eller färskfoder :p Risken finns ju annars att någon av de andra tre äter upp det :D Även om Ata i princip alltid får sin mat i hundgården, där är hon själv, så lämnas inget. Vi kampanjar hundgården med mat, är dörren stängd till hennes så står hon och hoppar på dörren och tycker vi är otroligt långsamma... :p
 
Vi kör på den vanliga, här lämnas varken torrfoder eller färskfoder :p Risken finns ju annars att någon av de andra tre äter upp det :D Även om Ata i princip alltid får sin mat i hundgården, där är hon själv, så lämnas inget. Vi kampanjar hundgården med mat, är dörren stängd till hennes så står hon och hoppar på dörren och tycker vi är otroligt långsamma... :p
Ja det är ju en klar fördel när de är flera, Ville har ju aldrig konkurrens om något.
Vi måste ta tag i det där med att bygga hundgård. Den vi har är alldeles för liten och ligger dumt. Så fort tjälen släpper ska det sättas igång! :)
 
Ja det är ju en klar fördel när de är flera, Ville har ju aldrig konkurrens om något.
Vi måste ta tag i det där med att bygga hundgård. Den vi har är alldeles för liten och ligger dumt. Så fort tjälen släpper ska det sättas igång! :)
Ja hundgård underlättar verkligen! :) Här nere i söder är tjälen borta :angel::D
 
Fasen, ert snack om foder får mig att ångra att jag köpte valpfoder ännu en gång till unghunden här hemma. Har för dålig koll på sånt här än så länge. Hon är ett om en månad och skulle alltså kunna käka vuxenfoder nu egentligen va?

Äsch, det behöver du inte ångra! De flesta vuxenfoder ligger på en bra Ca/P-kvot även för valpar, så ofta kan man ge valpar vuxenfoder ganska tidigt. Men nästa gång kan du absolut köpa vuxenfoder :)
 
Ah shit, vad tänkte jag med :banghead: Var hemma hos pappa. Asni hade snott en tennisboll så jag la upp den på matsalsbordet. Tänkte att jo men det är ju högt och omringat av helt inknuffade stolar så det är inga problem.

Asni ställer sig under på kortsidan, enda stället där det inte finns en stol, och bokstavligen jämfotahoppar rakt upp på bordet och snor tillbaka bollen :devil: Sen var hon helt hejdlös, flög upp mellan stolsryggarna, tog sats från fåtöljen, alltså denna hund är ju helt fri från självbevarelsedrift :rofl:
Jag ska då aldrig ha aussievalp :p Herrejösses så livat det låter :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 259
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 914
Senast: hundtant
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
528
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 014
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp