Valp 2018 del 2

12AC1B30-4FE9-4A25-B9B1-B20CFB5550F3.jpeg

Hela familjen är sjuka - då får man gosa med katten. :love:
 
Vilken tur att det gick så bra! :)
Vad fin hon ser ut att vara, gillar teckningen med det gråa :love: Är det vanligt med grått? (Har verkligen ingen koll på beauceron) Du har ingen bild från sidan på henne?

De gråfläckiga (kallas harlekin, men är egentligen en merlevariant, typ som blue merle på tex collie) är inte så vanliga, det krävs att ena föräldern är harlekinfärgad. Nackdelen är att de mörknar med åren.

Här är en bild från början av november, lite mörk eftersom jag tog den vid solnedgången:

45677035_10155950200959537_5666262152164409344_n.jpg
 
Nope! Mina gamla böcker ligger i flyttkartonger på annan ort. Läser på distans och all kurslitteratur är på datorn. :D

Är väl bara att ta en valfri skål från köket och ända uppochner på och använda som kloss. Behöver inte vara svårare än så. Hundmatskål vet jag flera som använt.
 
De gråfläckiga (kallas harlekin, men är egentligen en merlevariant, typ som blue merle på tex collie) är inte så vanliga, det krävs att ena föräldern är harlekinfärgad. Nackdelen är att de mörknar med åren.

Här är en bild från början av november, lite mörk eftersom jag tog den vid solnedgången:

45677035_10155950200959537_5666262152164409344_n.jpg
Supersnygg :love:
 
Är väl bara att ta en valfri skål från köket och ända uppochner på och använda som kloss. Behöver inte vara svårare än så. Hundmatskål vet jag flera som använt.

Har varken hundmatskål eller skål som passar för syftet. De måste ju vara formade på ett visst sätt för att kunna ligga åt rätt håll och att hunden ska stå på den.

Tror jag har ganska bra koll själv på vad jag har hemma som passar ;)

Tillägg: Har en liten verktygslåda från Ikea som jag kört på, men den har verkligen inte varit optimal. Så:laugh:
 
Senast ändrad:
Har varken hundmatskål eller skål som passar för syftet. De måste ju vara formade på ett visst sätt för att kunna ligga åt rätt håll och att hunden ska stå på den.

Tror jag har ganska bra koll själv på vad jag har hemma som passar ;)

Tillägg: Har en liten verktygslåda från Ikea som jag kört på, men den har verkligen inte varit optimal. Så:laugh:
Kastrull? :D
 
Har varken hundmatskål eller skål som passar för syftet. De måste ju vara formade på ett visst sätt för att kunna ligga åt rätt håll och att hunden ska stå på den.

Tror jag har ganska bra koll själv på vad jag har hemma som passar ;)

Tillägg: Har en liten verktygslåda från Ikea som jag kört på, men den har verkligen inte varit optimal. Så:laugh:

Gå ut och använd en sten då. Gör jag ofta på promenad.
 
I morse körde vi ett pass med pallen igen. Nu gör hon superfina ingångar helt själv på höger! Snurrar in så fint så :love:

Var nere och tränade på klubben nu på eftermiddagen. Andra passet med en RC-handduk på marken, som hon får belöning för varje gång som hon går på den och vidare. Hon tycker den övningen är himla kul! Fram och tillbaka, fram och tillbaka :p

Sämre går det med övningen där jag ska kasta en tråkig leksak och när hon greppar den kastar jag en rolig bakom mig. Hon tycker det är skitonödigt att plocka upp den tråkiga leksaken när hon VET att jag har den roligare. Det har inte riktigt klickat att det ena leder till det andra :rofl:
 
Ja, har försökt en gång tyvärr gled den runt lite för mycket på mitt väldigt ömtåliga golv. Men har matta på inköpslistan och då bör problemet vara löst, men vid den tidpunkten har jag förmodligen också en ordentlig pall:laugh:

Jag vill också köpa pall! Vad har ni för pall, ni som har? Edit: eller ni som tänker skaffa. :D
 
De gråfläckiga (kallas harlekin, men är egentligen en merlevariant, typ som blue merle på tex collie) är inte så vanliga, det krävs att ena föräldern är harlekinfärgad. Nackdelen är att de mörknar med åren.

Här är en bild från början av november, lite mörk eftersom jag tog den vid solnedgången:

45677035_10155950200959537_5666262152164409344_n.jpg
Vill ha :love:
 

Liknande trådar

Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
385
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 531
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 003
Senast: hundtant
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp