Status
Stängd för vidare inlägg.
Skitless är jag. Hade bokat in mig på en valpkurs för en instruktör jag verkligen ser upp till. Var väldigt pepp på att få gå hos henne men nu skiter sig allt. Har ingen möjlighet att ta mig dit längre och på grund av eventuell flytt så kommer det inte heller passa geografiskt i landet.

Så nu ser det inte ut som att det blir någon valpkurs för min del. Är inte bilburen och kommer förmodligen bo utanför Stockholm någonstans. Så jävla less på att inte ha körkort och bil så att jag kan ta hand om mig själv. Blir onlinekurser eller något... :(

Jag kan ställa upp som chaffis ibland :heart
 
Innan min lilla började sin första rallykurs i januari så kunde hon bara sitt. För någon vecka sedan fixade hon RLD A 15 månader gammal. Vi debuterade när hon var 10 mån och då var hon mer än redo!

Visst har vi tränat men verkligen inte ofta eller mycket. Fotgående har jag aldrig tränat. Det har hon lärt sig av ”storasyster”! :D
 
Jag har väl inte riktigt bestämt ännu utan beror på var jag får jobb/boende. Som det ser ut nu står det mellan Bålsta (lite off) och Värmdö.

Tipsa gärna! :D
Bålsta är visserligen lite off, men dit går det åtminstone pendeltåg som gör att det blir smidigt (om än lite tidskrävande) att åka iväg på roligheter.
 
Vilket tråkigt dygn vi haft. :(
Watson tyckte inte alls om gårdagens biltur utan pep rätt friskt. Hoppas verkligen det bara var en engångsgrej.
Han kunde inte hålla sig i natt för första gången på ett bra tag, och kissade i en av bäddarna som förstås inte går att rengöra på ett vettigt sätt. Tack och lov var det inte på brorsans madrass iaf.
Vi måste hitta på nåt nytt sätt att hindra honom från att gå in under sängen samt hindra honom från att nå alla kanter på sängen då han drar ut trådar som han vill sätta i sig. Att ta bort benen känns ju som en logisk lösning men om han då kissar i närheten av sängen så... ja.

Han har varit riktigt bitig och ljudlig och mest en allmän plåga dessutom, så just nu är det inte alls kul att ha valp. :arghh:
Kapa kompostgaller till lagom höjd och böj den runt kanterna på sängen så det räcker runt om. Dagens kompostgaller är så klena att dom är lätta att böja och kapa :)
 
Din är väl född typ samtidigt som min så de hinner väl inte bli 4 mån (eller så hinner den de precis?). Varför just 4 månader dock? :laugh:

Den börjar 27e september som det ser ut. Är dock en valp/unghundskurs så tror inte vuxna hundar är välkomna. Tror. @Red_Chili :D
Ah sorry, blandade ihop det med att de ska vara 4 månader för att vara på tävlingsplatser.
Men isåfall är jag på! Hon är ju 12 veckor nästa onsdag :D
 
Morgonens offer är jag :cautious: Himla piraya :p Och så oskyldig man kan se ut! :angel:
3871E00F-0D03-4D7F-B0D6-1BA41BACCABB.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 514
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 441
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
233
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 622
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp