Hur mycket kostar en valp av er ras idag?

När du ska lyfta hunden lär du dig. Du får själv vara uppmärksam på hundens kroppsspråk och signaler, helt enkelt. Kan du inte lyfta hunden får du ju lägga till hanteringsträning, men det är ju inte ett problem som är relaterat enskilt till NW.

Precis, det handlar om att hunden är så motiverad att lokalisera doften att den vill söka sig mot den även på lite längre håll.
Och motivationsdelen kan man behöva jobba med oavsett vilken hund man har, t ex att i bruksspåret stanna till och plocka upp apporterna.
 
Jag dammsög papillon/phalènemarknaden under några månader förra sensommaren/hösten, de flesta låg på 20-22000, någon enstaka tog 25000.
Så därför blev jag jätteförvånad när jag hittat en uppfödare jag ville ha, kullen var född, det stod klart att jag skulle få en valp och jag frågade vad de tog. 16000. De hade tagit 15 innan pandemin, nu hade de höjt med 1000, de tyckte inte att de behövde ta mer.
Mina absoluta krav var PRA- och patelladokumentation, dessutom hade jag ett starkt önskemål om BPH. Den här uppfödaren uppfyllde både krav och önskemål och avlar dessutom på aktiva hundar för träning och tävling. Jag hade köpt där oavsett pris, men nu blev jag ju glatt överraskad.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 731
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 631
Senast: Bison
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 352
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 622
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Glass
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp