Svarar mig själv. En uppfödare kontaktade mig idag om ett återbud på en valp... omg... vi får se inom 24h 🙈

Nix, inte denna gång heller....

Dessutom fått en uppdatering från en uppfödare med en svart valpkull född och finns några otingade kvar till det delikata priset av $6000 (närmare 40 000sek, visserligen på öppet register men vi vill ha en sällskapshund oavsett...)
 
Idag slog hormonhjärnan till på Briam, blev helt såld på en tik på 4 månader så man ville ju skämmas över hans snuskerier. Men att dom vuxna tikarna löper det bryr han sig inte om, makes no sense men man ska väl inte klaga. :cautious:
Har även insett att Briam kommer förmodligen kommer bli en väldigt söt hane, men hoppas att han får mer könsprägel med åldern.
Visa bifogad fil 58148

:love:

Mvh Briam-stalkern

En fellow instruktör på klubben har precis tagit hem en halvår gammal tik som skulle omplaceras. Så nu har jag fler ACDs att stalka!
 
Alltsååååå hur göllig får man vara 😭 så vuxen nu?!
49112CE1-E335-4029-B634-827EBA5C9398.jpeg
 
Jag ska hämta en valp (om allt går som det ska) om några veckor. Jag fundera på att ta med min äldre hund, av samma ras som ”moraliskt stöd”. Resan hem är 47 mil.
Hur har ni resonerat när ni hämtar hem valp? Har ni lämnat er äldre hund hemma eller har den agerat som stöd?

Har möjlighet att ha valpen tillsammans med den äldre hunden eller i bur i baksätet.
 
Jag ska hämta en valp (om allt går som det ska) om några veckor. Jag fundera på att ta med min äldre hund, av samma ras som ”moraliskt stöd”. Resan hem är 47 mil.
Hur har ni resonerat när ni hämtar hem valp? Har ni lämnat er äldre hund hemma eller har den agerat som stöd?

Har möjlighet att ha valpen tillsammans med den äldre hunden eller i bur i baksätet.

När jag hämtade senaste valpen, Viktor, 60 mil bort så lämnade jag min äldre hund hos mamma. Tyckte inte att hon skulle behöva åka 120 mil i bil på en dag utan att få göra nått. Hon har inga problem att åka bil men det kändes bättre att hon slapp. Vi ar två personer i bilen, en som körde och en som satt i baksätet när det behövdes och fram när Viktor sov. Viktor åkte i bur i baksätet.

När jag haft kortare resväg så har jag haft med den äldre hunden.
 
Jag ska hämta en valp (om allt går som det ska) om några veckor. Jag fundera på att ta med min äldre hund, av samma ras som ”moraliskt stöd”. Resan hem är 47 mil.
Hur har ni resonerat när ni hämtar hem valp? Har ni lämnat er äldre hund hemma eller har den agerat som stöd?

Har möjlighet att ha valpen tillsammans med den äldre hunden eller i bur i baksätet.
Jag instämmer med @snorp , av hänsyn till den äldre hunden hade den fått stanna hemma eller hos någon om man blir borta länge. Känns inte så kul för dem äldre att åka bil fram och tillbaka (oavsett om hunden är ok/gillar bilen).

Åker du själv eller är ni två som hämtat valpen?
 
Jag ska hämta en valp (om allt går som det ska) om några veckor. Jag fundera på att ta med min äldre hund, av samma ras som ”moraliskt stöd”. Resan hem är 47 mil.
Hur har ni resonerat när ni hämtar hem valp? Har ni lämnat er äldre hund hemma eller har den agerat som stöd?

Har möjlighet att ha valpen tillsammans med den äldre hunden eller i bur i baksätet.
Kanske missförstår men, jag hade inte satt en valp ihop med en vuxen okänd hund oavsett hur snäll den är. De behöver utrymme för att kunna lära känna varandra först.

Hade jag kunnat lämna den äldre hunden hemma med den restiden hade jag gjort det.
 
Vi kommer åka ner och sova kvar och ta hemresan dagen efter. Så blir ingen sträckåkning.
Men kanske ska lämna honom hemma ändå.

Vi är två stycken som åker. :)
 
Jag ska hämta en valp (om allt går som det ska) om några veckor. Jag fundera på att ta med min äldre hund, av samma ras som ”moraliskt stöd”. Resan hem är 47 mil.
Hur har ni resonerat när ni hämtar hem valp? Har ni lämnat er äldre hund hemma eller har den agerat som stöd?

Har möjlighet att ha valpen tillsammans med den äldre hunden eller i bur i baksätet.
Jag har tagit med äldre hunden. Men, då har jag aldrig åkt bara över dagen utan åkt som en mini-resa. Har varit betydligt lättare än att försöka ordna med hundvakt osv. Har även sett till att hundarna vid behov kunnat åka åtskilda i bilen och inte behövt ligga på varandra när vi åkt tåg.
 
Vi kommer åka ner och sova kvar och ta hemresan dagen efter. Så blir ingen sträckåkning.
Men kanske ska lämna honom hemma ändå.

Vi är två stycken som åker. :)

Jag tog med Floyd när jag hämtade Louie, och Ladda när jag hämtade Floyd :) har drygt 50 mil till min uppfödare, åkte upp dagen innan båda gångerna. De åkte i avdelad bur hem.
 
I helgen åkte vi lite mer än 2 x 100 mil för att titta på en kull valpar och nu är det klart - i november flyttar en av hanarna (vet ännu inte vilken) hem till oss, så då väntar alltså ytterligare en resa på 200 mil.

Rasen är whippet och det kommer att bli superspännande med en för oss helt ny ras - både jag och min man har under många år velat ha whippet.

Ena svarta hanvalpen - min favorit:
121318613_10157733057824537_3061388035577017731_o.jpg



Den andra svarta hanen samt en av de svartvita hanarna:
121324264_10157733058354537_7827709361704509617_o.jpg


Jag ska definitivt ha fler beauceroner men eftersom jag troligtvis kommer att vilja importera nästa beauceron så har jag valt att vänta eftersom situationen med Corona gör det svårt att åka utomlands. Så då blev det istället den här drömmen om whippet som nu blir realiserad.

Ska bli så spännande! De är drygt 5 veckor nu och helt underbara, alla valparna var jättetrevliga, framåt och glada, tokiga och busiga. Fick även träffa 8 vuxna hundar och alla var fantastiska så det känns verkligen superbra. :love:

Ang. det här med vuxna hundar med på valphämtningsresa så kommer vi att ta med båda våra vuxna hundar när vi hämtar valpen; Indigo älskar att komma till nya ställen och Sigge kan tyvärr inte lämnas till någon annan eftersom ingen mer än vi kan hantera honom. Båda var med på resan i helgen och skötte sig utmärkt, enda jobbiga är att eftersom Sigge inte går ihop med andra hundar, inte ens Indigo, så behövde vi boende med två sovrum så vi kunde ta varsin hund i varsitt rum.

Uppfödaren började tidigt bilträna valparna så det underlättar. Vi kommer att sträckköra hem och valpen kommer att få en egen bur precis bakom framsätena så vi kan ha kontakt med honom och han kommer att ha Indigo i buren bredvid, jag tror det kommer att gå utmärkt. Åkte bil hem från Frankrike med Indigo när jag hämtade honom 2013, det är 135 mil och det gick superbra, så jag är inte speciellt orolig över hur det ska funka med nya valpen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 878
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 190
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 526
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 663
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp