Valp 2021 - del 2

ILY fortsätter vara ett A-barn. Hon är så himla enkel, gosig, vänlig och tokrolig. Lekfull och rar! ❤️ Hon skäller sällan. Men gör ett ljud som en av våra gäster sa att ”så där kanske en döv hund låter”. För det blir som ett skall som sväljs och nästan blir utan ljud. Mer bara luft i rörelse. 😂
Pebban blir mer och mer pratbar och förstår saker. Hon kan fortfarande bli för våldsam i lekandet med ILY. Så vi måste hålla koll. Men vi har berömt ILY de få gånger hon lackat ur och kastar omkull Peb och stått över och fräst. Så lite mer säger hon ifrån nu.
Och finns det något man kan stoppa i truten även när man springer 300 km i h så gör man det tycker Pebban. Och sen drar man tills det går sönder typ. Tur att hon är liten! 😅
Hon börjar tycka om kroppskontakt mer och vill upp i knäet på mig. Och kan ligga tryckt mot mig och låta mig massera huvudet så hon inte kan hålla koll och slappna av i det. Försöker sambon så mer än bara ha i knäet så knorrar hon bara. 😂
Vi hade besök av folk och hund som hundarna inte träffat alla av i helgen. Båda flickorna tyckte det var urkul. Pebban spårade totalt av glädje. Ena släktingen är speciallärarinna för barn med särskilda behov. Hon undrade vilka bokstäver Pebban har och menade på att det var nog hela alfabetet. 😂 Men hon tog iaf rättning av den äldre och större hunden när den tyckte hon skulle skärpa sig.
Pebban visar talang vid enkla spår vi lagt. Så kanske kan det bli ngt för henne och husse. Hennes skalle kräver mer än ILYs, helt klart!
Söta Peb börjar få ansikte:
Visa bifogad fil 80488

Alltså, ILY är jättefin, men team Pebby! :love:
 
Nu har islandstoken upplevt sin första (riktiga) snö. Helt galen! Rusade varv på varv runt gården av ren glädje! Behövde gå ut en extra gång efter morgonrundan (hann nog inte riktigt göra allt han skulle första gången - allt var ju så ROLIGT!) och precis lika galen då! Blir en spännande dag! :rofl:
Haha, vi har samma problem här. Behöver gå ut - ser snön - får zoomies i en kvart och glömmer kissa - går in - är kissnödig - behöver gå ut - repeat.
 
Update: nyhetens behag har inte lagt sig ännu i alla fall. O_o

IMG_20211130_161547_661.jpg
 
Tilda sover ganska gott om nätterna nu vilket är skönt! Idag blev det kiss kl 6, så det blir senare och senare för varje dag :) när vi kom tillbaka från det så kröp vi ner i sängen igen, och då skulle hon promt ligga under täcket. Sen kröp hon bit för bit runt hela mig, med början från höger sida 😂 tillslut hamnade hon vid min vänstra axel och somnade gott. Vi får se om vi tar oss ut och åker lite bil idag igen, vill träna det så mycket det går.
IMG_20211201_135259.jpg
 
20211201_193227.jpg

Lille Leffe har flyttat in :heart vi tog en sväng förbi pappa på vägen hem och åt kvällsmat. Nu sitter jag hemma i min soffa med Leffe sovandes i knät :love: känns verkligen weird med en sån här liten hund igen. 15 år sen jag hämta Plyma och 11 år sen morsan kom med Lillis. Det var ett tag sen. 😅
 
Ibland funderar jag om jag har en valp eller bara en docka🙄😂 hon vände på sig när jag kom och började sätta på sockorna, men när jag fortsatte så bara ligger hon där som om hon vore livlös 😂 vi har - 15 grader ute och hon behöver göra sina behov innan vi ska sova, och har märkt att hon "glömmer bort" att göra nr 2 ute nu när det är så kallt för att hon fryser. Så hoppas detta ska fungera.
IMG_20211201_223405.jpg
 
Ibland funderar jag om jag har en valp eller bara en docka🙄😂 hon vände på sig när jag kom och började sätta på sockorna, men när jag fortsatte så bara ligger hon där som om hon vore livlös 😂 vi har - 15 grader ute och hon behöver göra sina behov innan vi ska sova, och har märkt att hon "glömmer bort" att göra nr 2 ute nu när det är så kallt för att hon fryser. Så hoppas detta ska fungera.
Visa bifogad fil 80645
"Syns inte! Finns inte! Behöver inte alls gå ut i snö!" :D
 
Roxy är så himla rolig att trickträna med nu när hon fattat grejen! Hon försöker vifta med tassar på alla håll och kanter för att få godis :D Vi kämpar på med hund- och människomöten, ibland går det bra och ibland blir hon helt "borta" och bara står och hoppar på bakbenen och gnäller för att hon vill hälsa. Tyvärr är hennes utseende inte till hjälp, väldigt många vill gå fram och hälsa för att hon är så söt. Ibland har folk till och med börjat klappa på henne utan mitt godkännande, vilket såklart förstärker hennes beteende ännu mer :meh:
 
Inatt har det snöat här. Det ligger väl ca 3 cm på backen. ILY ÄLSKAR det! :laugh:
Hon skuttade runt som en galen känguru och slickade i sig/åt snö, fnös så det for iväg när hon hade näsan i backen, jagade snöbollar jag kastade och försökte äta upp dem. Sen ballade hon ur totalt i glädjefnatt och bara sprang och sprang som en galen lämmel med öronen bakfällda, rumpan indragen och ögonen på väg att ploppa ut.
Pebban tyckte väl det var jättekul att haka på och busa med syrran. Men själva snön var liksom mer 🤷‍♀️
Så himla gulligt! 😍
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 170
Senast: MariaM
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 238
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 249
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
934
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp