Valp 2021 - del 2

Tilda firar ett år idag! Det firade vi med promenad och kasta boll (toppenbra födelsedagspresent!), efterföljande dusch (inte toppenkul) och tårta på leverpastej, nötfärs och cheeze bollz 😋
IMG_20220930_104504.jpg
 
Visa bifogad fil 101619
Nike 18 månader :)
längesen vi skrev här. Nike är en liten men kraftig tjej, med än så länge ganska lagom mycket päls.

Nike har varit på några utställningar och fått excellent varje gång. Hon är ögonlyst och gonioskoperad UA (veterinären sa till o med att det var de finaste springer-ögon han sett på så länge han kan minnas, de var så normala att det nästan var onormalt ;) så jag fick lova dyrt o heligt att hitta en hane med lika fina ögon för denna är minsann värdefull i aveln!) Nike charmade alla och höll på att bli kidnappad och kvar på kliniken :D

Idag har hon varit på röntgen så nu sitter vi med den nervösa väntan.. Hoppas det går fort!
9B9B1454-636E-4C87-927F-A93232EC6008.jpeg

O så kom röntgensvaren. HD B/C och ED 0/1. Skit också. Dock måste de ha satt fel resultat på fel armbåge, men det kvittar väl.. Tycker dock höfterna ser fina ut, så är inte orolig över dem.
 
Tilda har fått 1 års vaccinet nu :) inte så himla kul upp tidigt och åka bil och sen till veterinären 🙄 men hon skötte sig fint!
Hon är dock inte imponerad över att hon inte fick någon kyckling idag till lunch när hon satt och tiggde, så istället för att lägga sig på bädden bredvid köksbordet så ska hon ligga och lida på golvet🙄😂
Snapchat-259851356.jpg
 
Tilda har fått 1 års vaccinet nu :) inte så himla kul upp tidigt och åka bil och sen till veterinären 🙄 men hon skötte sig fint!
Hon är dock inte imponerad över att hon inte fick någon kyckling idag till lunch när hon satt och tiggde, så istället för att lägga sig på bädden bredvid köksbordet så ska hon ligga och lida på golvet🙄😂
Visa bifogad fil 102186

Älskar leksaks"kaoset" i bakgrunden :D
 
Den här lilla galningen är ju för kul! Vi var vid havet för första gången nyligen. Har bara varit vid sjöar innan. Peb trodde tången som flöt i vattnet var mark och brände rätt ut i den och blev till hälften badad. 🙄😂
Hon har nu nått den ansenliga vikten 2,95 kg. Det blir nog där hon stannar. Så skönt att hon efter all kaos med sjukdom nu har både muskler och lite fläbb! 🙏
Men hur kan man röra sig så här? 😅
4510256F-D055-4167-B4B6-87C3601A16C0.jpeg
 
ILY har verkligen tuffat till sig. Hon både leker tuffare, har väldigt mycket mer egen motor och uthållighet både fysiskt och främst psykiskt. Hon pratar mycket mer och visar att hon vill saker. Så kul att hon frågar tydligt och liksom ”Du, jag vill det här!” och inte hennes tidigare ”ursäkta mig, men skulle du kanske möjligen vara så vänlig att.. men bara om det inte är till besvär”.
Och hon tar inte skit från Peb på samma sätt heller. Hon har lagt omkull Peb några ggr förut och stått och fräst över henne när det varit fog för det. Hon har lååång stubin ILY. Men det har bara tagit till viss del.
Nu har hon börjat känna av när det gått igenom och hur länge hon måste fortsätta. Så i förrgår var första gången det gick igenom 100% hos Peb och fick en tillräckligt bra kvardröjande effekt.
Hon är fin trygghet för Peb iom att ILY är så grundtrygg i olika miljöer, med folk/djur etc. Fint att se hur hon tar hand om sin lillasyster och att de börjar hitta sina vuxenroller mer och mer. ❤️
861FEC2E-6B8D-4602-9032-7A133BBE85EE.jpeg
 
Cindy har börjat livet som jakthund på mer allvar då säsongen började 1 oktober :) Hon har börjat starkt med fyra släpp och fyra drev på mellan 30 och 90 min:love: Hon har verkligen fattat vad hon ska göra även fast söket inte är jättelångt än. Men finns det djur så jagar hon.

Har beställt en väst åt henne också för hon river sig på bröstet. Inte lätt att ha typ ingen markfrigång 😂

AC43A334-FA04-4804-BB75-05F60C4509A2.jpeg
 
Hur går det med era unghundar? Izor närmar sig sin tvåårsdag (i mars) och är fantastisk i träning just nu, arbetsmotiverad och intensiv och sjukt fokuserad precis som när han var yngre.

:heart

Vi hade fotosession med en vän häromdagen och herregud vilken fin hund jag har?! Rätt stolt över honom som orkade springa rakt från samma punkt, stå till och sitta still och titta på olika punkter i evigheter utan att lacka ur för att det aldrig blev nån riktig träning av. :love:
received_504428548395549.jpeg
 
Det går bra här med Tilda, om knappt 2 veckor har jag haft henne i ett år 😊 sjukt hur fort tiden går! Hon är i spökåldern, allt är läskigt just nu känns det som, och hon har blivit ganska skälig, speciellt om hon blir skrämd, typ om diskmaskinen blir klar och luckan öppnas 🙄
Inget löp än, känns som jag bara väntar och väntar. Hoppas det kommer innan jul så det inte blir när man ska resa iväg en massa å så. Tycker det borde vara dags snart, hon är ju ändå snart 14 månader. Fokus på träning är svajigt vissa dagar, och vissa dagar är det mer knäck i öronen än vanligt, och alla hundar ute är skitfarliga så man måste försvara sig, och vissa dagar går allt precis hur bra som helst då hon är lugn vid hundmöten, lyhörd och arbetsvillig 😊 typisk unghund gissar jag 😂
Hur går det med era unghundar? Izor närmar sig sin tvåårsdag (i mars) och är fantastisk i träning just nu, arbetsmotiverad och intensiv och sjukt fokuserad precis som när han var yngre.

:heart

Vi hade fotosession med en vän häromdagen och herregud vilken fin hund jag har?! Rätt stolt över honom som orkade springa rakt från samma punkt, stå till och sitta still och titta på olika punkter i evigheter utan att lacka ur för att det aldrig blev nån riktig träning av. :love:
Visa bifogad fil 105421
 

Liknande trådar

Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
362
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 414
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 375
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 307
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp