Status
Stängd för vidare inlägg.
20210508_173015.jpg

Idag blev hon kissad på av nån av grabbarna, så duschpremiären genomförd... Mjukosttub och tålamod så gick det galant 😁
 
2C2F1806-16C2-45FC-BCC2-5681A498070E.jpeg

4,5 månader. Herregud så fort det går. Idag var nog den bästa dagen med henne hittills.

Vi har lagt ner väldigt mycket träning som rör hantering och miljö då vi verkar ha en ganska så reaktiv liten tjej. I veckan fick jag klippa alla tassar (en tass om dagen måndag-torsdag) och duscha henne två ggr utan allt för mycket dåliga känslor från hennes sida. Började grina av lycka 😂
 
Då var tanden ute, som tur behövde han bara dra ut en tand så nu får vi vänta tålmodigt på dom permanenta tänderna. Fick jättebra bemötande av kliniken jag var hos vilket känns skönt eftersom vetbesök är numer väldigt ångestladdad för mig. :angel:
Assar var dock glad, han ville inte åka hem för han skulle fortsätta pussa och gosa med personalen. :rofl:
20210511_134443.jpg
 
Blir nog inte valp förrän till hösten för min del då tiken inte behagat löpa än, men den som väntar på något gott osv..
 
Dag 58 idag. Ja hoppas Petra få sina små snarast. Hon är så tjock nu att jag får dåligt samvete :o Hon har gått upp 1/3 del av sin vikt i mage nu :nailbiting:
Men hon äter, tigger godis, går promenader i mikroskopisk fart och välter på rygg på varje grön gräsmatta hon hittar :p och får sen ta sats för att komma på rätt köl igen :heart
 
Dag 58 idag. Ja hoppas Petra få sina små snarast. Hon är så tjock nu att jag får dåligt samvete :o Hon har gått upp 1/3 del av sin vikt i mage nu :nailbiting:
Men hon äter, tigger godis, går promenader i mikroskopisk fart och välter på rygg på varje grön gräsmatta hon hittar :p och får sen ta sats för att komma på rätt köl igen :heart
D864AF9D-18F6-4F45-A7BB-00990704A102.jpeg

Här är en till som helst solar magen. Dag 40 idag 😍
 
Det blev halvslummer inatt, för damen tog det lugnt med långa sovpass och väntade tills på morgonen idag, innan hon bestämde sig för att klämma fram sina små. Från första och sista valpen tog det 1,5 timma och ut kom 7 stycken :love: 4 grabbar och 3 töser. Alla är pigga, har käkat och sjunger som en hel kör när dom trängs i matbaren :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 473
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 174
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 358
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 711
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp