Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur stort halsmått har egentligen en 15-veckors collievalp som kommer bli runt 30 kg/60 cm stor som vuxen?

/mvh vill börja shoppa!
 
Hur stort halsmått har egentligen en 15-veckors collievalp som kommer bli runt 30 kg/60 cm stor som vuxen?

/mvh vill börja shoppa!
Garanterat inte samma mått som den sedan har som 17-veckor, m.a.o: köp ett som är rejält ställbart :D

Kan som exempel berätta hur det var för min Ebrah.
9 veckor gammal, ca 35cm hög och väger ca 5,7kg.
10 veckor gammal, ca 38cm hög och väger ca 7,5kg.
12 veckor gammal. 42,5cm hög och väger ca 9,5kg.
14½ vecka gammal. ca 47cm hög och väger 11,5kg.
16 veckor gammal. ca 48,5cm hög och väger 13,3kg.
4 månader gammal. 51,5cm hög och väger 14,7kg.
5 månader gammal. 56cm hög och väger 17kg.
6 månader gammal. 60cm hög och väger 18,2kg.

Hon är en saluki som slutade på 62cm och ca 20kg, det har varit så sen hon var 8 månader, även om hon ändrats mycket i kroppen efter det.
 
En hel hög :heart alla har gått upp fint första dygnet och mammahund sköter dom exemplariskt:)
3C2BB374-1D9A-4D31-84EF-7BD55078B080.jpeg
 
Hur stort halsmått har egentligen en 15-veckors collievalp som kommer bli runt 30 kg/60 cm stor som vuxen?

/mvh vill börja shoppa!
Det borde väl uppfödaren kunna svara på 😜 Köp något som är ställbart.
Jag gillar fasta halsband med två ringar, en för att ha det som fast halsband och ett om man vill ha halvstryp. Exempelvis rukka har sådana men även flera andra märken och icke-märken.
Det jag har är så pass ställbart att det passar en 8 veckors DS likväl som en vuxen tik (även om det blir lite väl smalt då).
 
Garanterat inte samma mått som den sedan har som 17-veckor, m.a.o: köp ett som är rejält ställbart :D

Kan som exempel berätta hur det var för min Ebrah.
9 veckor gammal, ca 35cm hög och väger ca 5,7kg.
10 veckor gammal, ca 38cm hög och väger ca 7,5kg.
12 veckor gammal. 42,5cm hög och väger ca 9,5kg.
14½ vecka gammal. ca 47cm hög och väger 11,5kg.
16 veckor gammal. ca 48,5cm hög och väger 13,3kg.
4 månader gammal. 51,5cm hög och väger 14,7kg.
5 månader gammal. 56cm hög och väger 17kg.
6 månader gammal. 60cm hög och väger 18,2kg.

Hon är en saluki som slutade på 62cm och ca 20kg, det har varit så sen hon var 8 månader, även om hon ändrats mycket i kroppen efter det.

Jo, det är otroligt vad de formar om sig! Om jag bara hade hittat gamla hundens valphalsband så hade jag kunnat utgå från det men det verkar spårlöst försvunnet. :(
 
Det borde väl uppfödaren kunna svara på 😜 Köp något som är ställbart.
Jag gillar fasta halsband med två ringar, en för att ha det som fast halsband och ett om man vill ha halvstryp. Exempelvis rukka har sådana men även flera andra märken och icke-märken.
Det jag har är så pass ställbart att det passar en 8 veckors DS likväl som en vuxen tik (även om det blir lite väl smalt då).

Kanske till och med ska vara så fräck att jag ber henne köpa nåt (hon ska ju ändå ha honom i 7 veckor till och gå valpkurs osv) som jag betalar för. :)
 
Nja, just nu lutar det åt Holly :D Folket kan ju inte komma överens! I slutändan är det ändå jag som har vetorätten, så vi får se vad hon får heta när hon väl är här :D

Holly är också superfint!

Samma läge här, jag har veto men vill ju gärna inte helt köra över familjen, och de nappar inte på mina favoritnamn (Knox och Kid). Så just nu lutar det åt en Lotus eller en Darcy (eller möjligtvis bubblaren Dexter).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 626
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 282
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 338
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 752
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp