Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ser ut att vara en mkt behändig längd och mängd päls :). Tycker många lh collies verkar ha så extremt mkt päls, det behöver ju dock inte innebära att den är svårsköt, men din huns mors päls skulle jag absolut föredra.

Ja, det finns tyvärr riktiga pälsmonster och det är inte till gagn för hunden alls. Han kommer säkert inte falla alla utställningsdomare i smaken, men det är heller inte därför jag köpte honom. :D I Sverige har vi flera linjer med långhår som är moderat pälsade, jätteskönt!
 
Okej, så vi hade ju ett problem med att valp åt sniglar (blä). Så matte bestämde att vi skulle testa skvallerträning. Lärde valp att om man säger till matte när man ser en snigel så får man en karamell.

Valp lär sig detta och blir riktigt duktig. Matte blir stolt och glad. Valp tycker om när matte blir stolt och glad.

Valp går också en valpkurs i apportering. Där har valp lärt sig att hämta saker och ge dem till matte. Matte blir stolt och glad. Valp tycker om när matte blir stolt och glad.

Valp har därför avancerat till att HÄMTA SNIGLAR i trädgården, gå in och GE DEM TILL MATTE och sen noga skvallra för matte att det är en snigel här. :cautious:

Det är jättesvårt att få bort snigelslem från mattan.
 
Okej, så vi hade ju ett problem med att valp åt sniglar (blä). Så matte bestämde att vi skulle testa skvallerträning. Lärde valp att om man säger till matte när man ser en snigel så får man en karamell.

Valp lär sig detta och blir riktigt duktig. Matte blir stolt och glad. Valp tycker om när matte blir stolt och glad.

Valp går också en valpkurs i apportering. Där har valp lärt sig att hämta saker och ge dem till matte. Matte blir stolt och glad. Valp tycker om när matte blir stolt och glad.

Valp har därför avancerat till att HÄMTA SNIGLAR i trädgården, gå in och GE DEM TILL MATTE och sen noga skvallra för matte att det är en snigel här. :cautious:

Det är jättesvårt att få bort snigelslem från mattan.
😂😂😂
Fy fasen vad äckligt!
Jag är rätt glad över min harkranks-mumsare i jämförelse. Och åt att hon kom in med en skatt i form av gräshoppa. Som tur var fick jag tag i den innan den hoppade in någonstans. 😅

ILY har fått ännu mer hybris nu när hon kan hoppa upp i möbler etc. Hon är ballast i stan nu!
Kul hur mkt mer kommunikativ hon är nu. Både vad gäller att fråga saker själv och att förstå en.
Men OJ vad det kliar i tänderna! Hon är som en bäver.
När man ska över tröskeln och tror att man är höjdhoppare:
A26605C3-87E2-4FB9-B8F5-804DF8D8A6E1.jpeg
 
Izor har varit pangdålig i magen, kräktes och hade diarré hela dagen igår. Upp kom fimpar, träbitar och allt möjligt annat. Magen lugnade ner sig framåt kvällen med hjälp av skonkost och idag är han pigg och HUNGRIG, vilket gör att han äter allt han kommer över ännu värre än vanligt. I morse åt han en snigel och självklart kräktes han igen nu på eftermiddagen. :( Svärfar dog igår så orken att hantera det här är mindre än noll. Känner mest för att hänga en munkorg på hundfan så jag slipper oroa mig för att han ska bli förgiftad ovanpå allt annat elände. 💔
 
Izor har varit pangdålig i magen, kräktes och hade diarré hela dagen igår. Upp kom fimpar, träbitar och allt möjligt annat. Magen lugnade ner sig framåt kvällen med hjälp av skonkost och idag är han pigg och HUNGRIG, vilket gör att han äter allt han kommer över ännu värre än vanligt. I morse åt han en snigel och självklart kräktes han igen nu på eftermiddagen. :( Svärfar dog igår så orken att hantera det här är mindre än noll. Känner mest för att hänga en munkorg på hundfan så jag slipper oroa mig för att han ska bli förgiftad ovanpå allt annat elände. 💔
Men fy vad jobbigt, låter riktigt tugnt :(:heart
 
Idag när jag skulle ta ut busungen på tomten såg hon inte när jag gick in bakom en buske. Jag stod still där och kollade på henne när hon insåg att jag var borta. Hon kollade runt men såg mig inte. Sen drog vinden igång och linan på flaggstången började slå. Hon blir överlycklig och kutar dit i tron om att det var mina flip flopp-ar som lät. 😂
När husse/personliga stegen sitter på golvet och man insett att de har en massa gott på bordet jämt:
C2EA970E-A791-41B1-B200-CF36515FDE37.jpeg
 
Idag när jag skulle ta ut busungen på tomten såg hon inte när jag gick in bakom en buske. Jag stod still där och kollade på henne när hon insåg att jag var borta. Hon kollade runt men såg mig inte. Sen drog vinden igång och linan på flaggstången började slå. Hon blir överlycklig och kutar dit i tron om att det var mina flip flopp-ar som lät. 😂
När husse/personliga stegen sitter på golvet och man insett att de har en massa gott på bordet jämt:
Visa bifogad fil 76623

Hon är så charmig!
 
Idag när jag skulle ta ut busungen på tomten såg hon inte när jag gick in bakom en buske. Jag stod still där och kollade på henne när hon insåg att jag var borta. Hon kollade runt men såg mig inte. Sen drog vinden igång och linan på flaggstången började slå. Hon blir överlycklig och kutar dit i tron om att det var mina flip flopp-ar som lät. 😂
När husse/personliga stegen sitter på golvet och man insett att de har en massa gott på bordet jämt:
Visa bifogad fil 76623
Hon verkar vara en sån fantastisk, rolig liten individ, så himla glad för din skull :heart
 
Här går det framåt med rumsrenheten och sovandet på nätterna, hon sover mellan 23-06 och sen 06.10-08. Hon älskar fortfarande att bita mig och gör mer än gärna det men låter bli min mamma. Tror det är på grund av att jag är den som leker och stojar med henne och försöker avleda, avleda hela tiden :rofl:.
Hon är verkligen så smart och förstår saker väldigt snabbt. Vi tränar på kontaktövningar, så som ögonkontakt vid mat, innan hon får ta saker från marken samt andra saker, passivitet och busar en del :D.

Hon är väldigt svår att ta bild på då hon väldigt sällan är stilla :p. Blir suddiga eller sov bilder som bilden nedan :love1:.
 

Bifogade filer

  • 241614105_653083138988276_3299170526392562210_n.gif
    241614105_653083138988276_3299170526392562210_n.gif
    204,5 KB · Visningar: 113
Behändigare storlek än aussien, helt klart... 😂😁
Vi skaffade första pappisar då jag var 9 år. Pappa var jäkligt glad att bara behöva lyfta 2 pappisar av och på segelbåten flera ggr/dag.
Våra seglarkompisar hade en BC/Golden som skulle lyftas av och på. Minns fortf hur pappan i familjen fick ryggskott typ jämt av att försöka lyfta den där stora hunden som liksom åkte runt i sin hud/skinn-påse när han försökte åka sig runt rullseglet i främst i båten för att komma av. 😂
Helt klart fördel pappi i såna fall åtminstone. 😅
 
Inte så mkt att rapportera med ILY idag. Haft mysig hemmadag.
Men uppfödaren ringde och meddelade att besiktning av kommande valp gick bra. Så på söndag hämtar vi henne.
Enligt uppfödaren var den VÄLDIGT busig. Hon trodde den skulle vara ”jobbigare” än ILY. Det var som jag gissade IOM att båda föräldrarna var så tuffa clowner med bus i blick.
ILYs mamma är ju väldigt mild och lugn. Farsa är samma för båda valpar.
Så spännande! 😍
Solnedgångs-mys:
DBEEB2A9-E985-4F22-AC8A-D7F8E3529357.jpeg
 
Inte så mkt att rapportera med ILY idag. Haft mysig hemmadag.
Men uppfödaren ringde och meddelade att besiktning av kommande valp gick bra. Så på söndag hämtar vi henne.
Enligt uppfödaren var den VÄLDIGT busig. Hon trodde den skulle vara ”jobbigare” än ILY. Det var som jag gissade IOM att båda föräldrarna var så tuffa clowner med bus i blick.
ILYs mamma är ju väldigt mild och lugn. Farsa är samma för båda valpar.
Så spännande! 😍
Solnedgångs-mys:
Visa bifogad fil 76675
Hon växer! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 616
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 579
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 822
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp