Status
Stängd för vidare inlägg.
Asså det är ju vidrigt jobbigt! Och farligt! Jag låg inatt och hade ångest över all löken som var i tomatsåsen och om hundjäkeln skulle bli sjuk och vart skulle vi då kunna åka akut... han däremot mådde hur fint som helst, låg upp och ner i sängen och hade det gött. :meh:
Jag tyckte också det var jobbigt i början, men vi har vant oss. Man lär sig att plocka undan allt ätbart. Och även icke ätbart, för fröken äter mer än gärna strumpor också (: hundarna har sett till så att matte är drillad, tur att jag gillar minimalistiskt.. 🤣

Mycket har hundarna ätit i mina dar (27 år med flat) men aldrig någonsin har någon blivit dålig. Som tur är.
 
Izor Tjuvidor har lyckats igen. Igår var slutsumman en halv banan (med skalet på), en halv ugnsform med shakshouka (kryddig tomatsås, bakade ägg och cheddarost) samt fyra äpplen. :meh: Han kan alltså klättra upp både på spisen och på köksbänken trots att vi ställer in alla stolar så att han inte ska få en smidig trappa att använda sig av. Suck. Har aldrig haft en hund som stulit på detta sätt. I helgen var vi på besök hos en annan uppfödare, och då stal han en macka med prosciutto från hennes hand, medan hon höll på att äta den (!). Jag tror vi måste börja gillra fällor för detta går inte... varje gång han lyckas, hur mycket skäll han än får efteråt, så fylls det ju tyvärr på på fel konto.

Nu vet du hur livet med retriever är :cool::angel:

Fast här hemma är min dalmatinerhane värst. Han är hemsk, igår åt han upp all vår sallad som vi skulle ha till middagen för husse hade ställt fram den på köksbordet bakom sig när han lagade klart maten på spisen. Alltså, sallad.

Fröken flat stjäl bara om det står på soffbordet, i lagom höjd. Lite mer bekväm av sig. När vi var i skogen i söndags så vräkte hon i sig trattkantareller direkt ur påsen som vi plockade i när vi ställde ner den på marken :angel:

De får mat, jag lovar. De svälter inte.
Kan relatera. Skrället är en mattjuv av rang; hela rullar polarbröd, bregott-paket, chilipaste, bananskal osv slinker ner. Allt är ätbart till motsatsen bevisats (och då är det ju redan ätet :angel:). Tänkte åh så skönt med valp så att vi kan göra rätt den här gången istället för en tvååring med redan befäst beteende. Det går sådär, han är ytterst intresserad och har hittats med alla fyra tassar upp på både soff- och köksbord på jakt... På plussidan är väl att vi redan är väldigt vana vid att ha bortplockat.
 
Tog fram elfilten idag (eftersom hösten attackerade snabbare än vi hann få igång värmen i huset).

Valpen ba' "EN MAGISK FILT!!"

20210921_141911.jpg


Har aldrig varit med om en så frusen golden förut. Snacka om elände som väntar med hennes första vinter O_o Hon kommer ligga på elfilten från nu till typ mars.
 
Slog mig förut att jag kanske borde skaffa täcke åt Cindy? :confused: Jag är van välpälsade hundar haha! Men hon är ju väldigt korthårig än så länge och väldigt slät för att vara strävhårstax.
 
Jag tänker att du märker om hon fryser? Och kan klä på om det behövs liksom. Går ju oftast att beställa hem på någon dag om det krisar.

Jo det är ju just det att jag tycker hon har tendenserna redan nu att vara lite frusen om hon inte härjar en massa 😅 Har ju hööks nära så kan åka dit och prova på henne, är inte så dyra heller ifall det skulle vara bortkastade pengar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 473
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 174
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 379
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 711
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp