Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, resten av familjen tycker inte Per-Åke är ett bra namn (förstår inte riktigt varför…) men vi kommer inte på något annat bra på P. Vad kan Buke bidra med?

Jag förstår familjens motvilja till Per-Åke, jag gillar inte människonamn på djur och speciellt inte typiska gubb- och tantnamn. :nailbiting: På en brukshund med tryck så skulle jag välja något lite uppkäftigt, så mina förslag är till stor del valda därefter. Pang, Panter, Pax, Polo, Pilot, Presto, Primus, Progg, Punk, Pyro, Pyton, Protest ;). Som bubblare... Pluto. Men det är nog bland de vanligaste hundnamnen som finns.
 
Jag förstår familjens motvilja till Per-Åke, jag gillar inte människonamn på djur och speciellt inte typiska gubb- och tantnamn. :nailbiting: På en brukshund med tryck så skulle jag välja något lite uppkäftigt, så mina förslag är till stor del valda därefter. Pang, Panter, Pax, Polo, Pilot, Presto, Primus, Progg, Punk, Pyro, Pyton, Protest ;). Som bubblare... Pluto. Men det är nog bland de vanligaste hundnamnen som finns.
Pax är helt okej! Gillade Pyro också :)
 
Jag förstår familjens motvilja till Per-Åke, jag gillar inte människonamn på djur och speciellt inte typiska gubb- och tantnamn. :nailbiting: På en brukshund med tryck så skulle jag välja något lite uppkäftigt, så mina förslag är till stor del valda därefter. Pang, Panter, Pax, Polo, Pilot, Presto, Primus, Progg, Punk, Pyro, Pyton, Protest ;). Som bubblare... Pluto. Men det är nog bland de vanligaste hundnamnen som finns.

Började fundera på de hundarna jag haft genom åren och deras namn.

Doris (smeknamn)
Ester (smeknamn)
Arwen (smeknamn)
Spiken (smeknamn)
Lasse (heter Lasse i stamtavlan)
Gibbs (smeknamn)
Iris (heter Iris i stamtavlan)

Ja, där finns nog minsann ett mönster på gubb- och tantnamn, med ett par undantag. :laugh:
 
Idag hade vi besök större delen av dagen och kvällen Det var första besöket sen Pebbles flyttade in. Hon charmade dem genom sin tuffhet och mkt bus. Sen var det full lekstuga med glada valpar. ILY kände igen sina lekkompisar och blev jätteglad. Ena hästen hade börjat leta julklapp till hundarna redan. Så sött! ❤️
Skönt att valparna kunde lägga sig och sova när de behövde medans vi fortsatte umgås.
Det var mycket intryck för flickorna. Så nu är de utslagna. 🐶😴
Gårdagens kvällsbrottning:

38D49858-BED7-4DF7-BA25-91E17E08A466.jpeg
 
Började fundera på de hundarna jag haft genom åren och deras namn.

Doris (smeknamn)
Ester (smeknamn)
Arwen (smeknamn)
Spiken (smeknamn)
Lasse (heter Lasse i stamtavlan)
Gibbs (smeknamn)
Iris (heter Iris i stamtavlan)

Ja, där finns nog minsann ett mönster på gubb- och tantnamn, med ett par undantag. :laugh:
Vadå Iris heter Iris i stamtavlan? Trodde hon hette Britt-Marie? :confused:
 
ILY är mattes hjärta, stolthet och ängel. Hon är en så himla duktig tjej som också är skoj och väldigt kelig! ❤️
Pebbles är så jäkla rolig! Men någon ängel är hon inte! 😂
Nu har hon lärt sig gå upp för vår lilla trapp vid ytterdörren. Så när hon ledsnat på husse som försöker få henne att gå på toa går hon hem. 😂
Tror han hade hoppats på att det inte skulle få innan hon lyssnade mer på honom. 😅
Hon är mer som en terrier i sättet än en pappi, den där ettriga skojmaskinen! Vi skojar om att uppfödaren prankat sambon med det där hundvalet. 😅
Hon är verkligen superhäftigt. ❤️ Men det blir mer jobb med henne än ILY helt klart!
Nästa v ska sambo bort på jobb och jag ha hundarna själv. Kan nog bli nyttigt för Pebban! 😏

ILY fick till slut nog av Pebban som bet och bowlade omkull henne. Så hon jagade in henne i huset.
0F1256BB-2B9B-4557-A2DF-9824BCCD8FBE.jpeg
 
Jag förstår familjens motvilja till Per-Åke, jag gillar inte människonamn på djur och speciellt inte typiska gubb- och tantnamn. :nailbiting: På en brukshund med tryck så skulle jag välja något lite uppkäftigt, så mina förslag är till stor del valda därefter. Pang, Panter, Pax, Polo, Pilot, Presto, Primus, Progg, Punk, Pyro, Pyton, Protest ;). Som bubblare... Pluto. Men det är nog bland de vanligaste hundnamnen som finns.
:meh:
/Torstens matte

:D
En hästköpare döpte om stoet till Gunnel. Näta häst kallades Sören
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 407
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 105
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
4 620
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 688
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp