Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntan är så lång så lång... försöker klura på transport och hur det ska lösas enklast från Schweiz till Sverige. @Maniac123 hur kommer din lilla importvalp hit nu med dessa krångliga Corona-regler?
 
Professionell transportör kommer att köra hit henne :) om inte landsgränserna öppnar, mot förmodan.
Åh, kan inte du dra ett PM med lite info om kostnader, bra saker att tänka på osv? Om du har tid och lust förstås. :) Jag hoppas ju fortfarande att uppfödaren kan köra valpen till Sverige och det är plan A, men det behövs lite B-plan och C-plan också.
 
5B4E2C90-ECC5-4EEC-8AFB-596B162F3D89.jpeg
Hon är så gullig! 😍

Hon blev totalt omtumlad av flytten i går (så pass att hennes stressade matte åkte grinande till jobbet igår kväll för att ”något måste vara fel på henne”, snacka om arbetsskadad 😅🙈). Men efter lugnande ord av en kollega och en god natts sömn har hon (och jag) landat här hemma och hon är busig, glad och lite kaxig - precis som det ska vara!
 
Visa bifogad fil 67244Hon är så gullig! 😍

Hon blev totalt omtumlad av flytten i går (så pass att hennes stressade matte åkte grinande till jobbet igår kväll för att ”något måste vara fel på henne”, snacka om arbetsskadad 😅🙈). Men efter lugnande ord av en kollega och en god natts sömn har hon (och jag) landat här hemma och hon är busig, glad och lite kaxig - precis som det ska vara!
Men så söt då! Och skönt att hon är sig själv igen :love: Vad heter hon?:love:
 
Vad säger resten av gänget om sötnosen? :love:
En är sur.
En är neutral.
En låtsas som att valpen inte finns.
😂 Dvs så som det alltid varit när jag passat valp åt min uppfödare genom åren.
Men jag måste säga att den sura har varit förvånansvärt lite sur. Och hon tinar alltid upp efter ett tag och börjar leka med valpis.
Valpis tycker den stora vita (whippeten) är superbra att springa efter utomhus, han syns ju så bra 😄
 
Nu har uppfödaren lagt upp bild på hanen och tiken på facebook och skrivit lite om kullen. De är sååå fina tillsammans och så söta båda två :D Oavsett om det blir valp till mig eller inte så ska det bli otroligt spännande att se hur valparna blir. (men jag hoppas såklart på en valp till mig därifrån...)
 
Visa bifogad fil 67244Hon är så gullig! 😍

Hon blev totalt omtumlad av flytten i går (så pass att hennes stressade matte åkte grinande till jobbet igår kväll för att ”något måste vara fel på henne”, snacka om arbetsskadad 😅🙈). Men efter lugnande ord av en kollega och en god natts sömn har hon (och jag) landat här hemma och hon är busig, glad och lite kaxig - precis som det ska vara!
Men skjut mig så söt :love:
 
7AD7D2D3-A9D7-4424-AC03-C97DB75F7F63.jpeg

Inatt sov hon mellan kl 23-07, perfekt 😁
En stjärna i koppelgående och idag testade vi sele för första gången. Det var konstigt att ha ett koppel på ryggen men hon sprang på bra ändå. Hon är väldigt uppmärksam på mig och tar gärna ögonkontakt spontant, det ska jag passa på att belöna upp.
 
Visa bifogad fil 67347
Inatt sov hon mellan kl 23-07, perfekt 😁
En stjärna i koppelgående och idag testade vi sele för första gången. Det var konstigt att ha ett koppel på ryggen men hon sprang på bra ändå. Hon är väldigt uppmärksam på mig och tar gärna ögonkontakt spontant, det ska jag passa på att belöna upp.
Men jag orkar inte :love:

Tror jag måste avfölja dig på insta och sätta dig på ignore ett tag!:heart
 
Den uppfödarbekant som tipsade om kullen jag vill ha valp från nämnde idag några andra (enligt henne) intressanta kullar. Men nä. Ena kullen var alla valpar tingade i, en kunde jag inte titta närmare på pga inte vän med uppfödaren på Facebook och den tredje hade skyhög inavelsgrad på ena förälderns sida.

Hoppas verkligen att det blir något, för jag tror det dröjer lääänge innan något liknande dyker upp igen...
 
Jag har kommit så långt att jag har börjat maila kennlar. Hade plockat ut 4 st som jag hört gott om och som låter utvärdera mentalt.
Nu när jag fick svar från en av dem så kollade jag upp de tikar som skulle paras. Samtliga hade 5 på skott och när jag kollade på kullsyskon och tidigre hundar i aveln hade övervägande detsamma :(
Så nu är jag nere på 3 kennlar.
Finns en till som jag lagt lite åt sidan då jag känner att dessa kanske vill ha lite mer aktivering än det vi hade tänkt oss.
 
Jag har kommit så långt att jag har börjat maila kennlar. Hade plockat ut 4 st som jag hört gott om och som låter utvärdera mentalt.
Nu när jag fick svar från en av dem så kollade jag upp de tikar som skulle paras. Samtliga hade 5 på skott och när jag kollade på kullsyskon och tidigre hundar i aveln hade övervägande detsamma :(
Så nu är jag nere på 3 kennlar.
Finns en till som jag lagt lite åt sidan då jag känner att dessa kanske vill ha lite mer aktivering än det vi hade tänkt oss.
Är det en kennel med svarta?
Så jäkla onödigt att avla på sådana hundar, det är inte direkt ett problem att hitta skottfasta och lämpliga avelsindivider i rasen...jag blir så himla ledsen av sådant, och arg när uppfödaren försöker marknadsföra sig om att mentaliteten är viktig när den uppenbarligen inte är det. Det är liksom jättelätt att kolla upp för gemene man?
 
Idag har vi varit på Bauhaus och miljötränat vilket var jättespännande med alla konstiga grejer, rullande kundvagnar, människor och ovanliga lukter. Inga tecken alls på rädsla, och hon betedde sig väldigt rastypiskt när kassapersonalen kom fram för att hälsa. Nyfiket och svansviftande gick hon fram, nosade lite och lät sig klappas men sen var det inget mer med det. Inte överdrivet social eller fjäskig, inte rädd eller avvaktande utan bara cool så som de ska vara 🥰
Sen åkte vi hem till min pappa och hälsade på hans hund (1,5 årig DS-hane) och han var lite läskig och konstig, trots att han hälsade väldigt lugnt och försiktigt. Är övertygad om att de kommer leka fint ihop när hon är lite äldre. Mina stora sprang av sig och lekte med honom i trädgården i alla fall.
9 veckor idag!
D3EF40B0-722D-47D6-AEEE-602EAADA2227.jpeg
 
Är det en kennel med svarta?
Så jäkla onödigt att avla på sådana hundar, det är inte direkt ett problem att hitta skottfasta och lämpliga avelsindivider i rasen...jag blir så himla ledsen av sådant, och arg när uppfödaren försöker marknadsföra sig om att mentaliteten är viktig när den uppenbarligen inte är det. Det är liksom jättelätt att kolla upp för gemene man?
Nopp. Bara p/s. Jag kan pma.
 
Jag är inne och uppdaterar "mina" kennlars valpsidor flera gånger i veckan som en jävla idiot :cautious: :D Precis som att det ska hända något nytt där nu, när hundarna ska paras i sommar... Är så sjukt otålig!

Jag har fått kontakt med en hundägare som har en valp efter en av tikarna jag spanar på, och vi har bestämt träff för en promenad. Det ska bli superroligt att få se vad det är för en hund och tanka av hundägaren på allt de hittar på :love:
 
Idag har vi varit på Bauhaus och miljötränat vilket var jättespännande med alla konstiga grejer, rullande kundvagnar, människor och ovanliga lukter.
Det här har jag funderat lite över ibland. Hur vet en i vilka affärer det är okej att ta med hund? Frågar du i kassan eller står det någonstans? Eller provar du dig fram? 😊

Det var så många år sedan jag hade hund och då fick de inte komma med någonstans i princip. Nu finns ju hotell, fik och allt möjligt som är hundvänliga men trodde butiker var lite förbjudet?

Hon är väldigt söt 😍.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 616
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 579
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp