Status
Stängd för vidare inlägg.
Tengil verkar ha känt av att jag har talat extra gott om honom, och kände sig väl manad att balansera upp det lite. Så den senaste kvarten har han rivit ner en blomkruka och smaskat blomjord, tuggat hål på mitt Non-Stop midjebälte, ruggat upp tapeten i ett hörn i hallen och säkert något mer som jag inte upptäckt ännu :cautious: Jag antar att det har med tandömsningen att göra, men jag är kanske snäll i min tolkning :p

Nåja. Jag frågar honom ibland varför han är så fin för, och det är ju såklart för att han ska vara drägligare att stå ut med när han är som monstrigast :love:

WipeOut06_22_2021_040600.699000.jpg


Men åh, så trevligt! Det skulle vi gärna göra! 😄 Du kanske har tips på valpkurs här nere i Skåne?

Härligt att läsa era uppdateringar, så skönt att valptänderna börjar ramla ut, det set vi fram emot här.. 😅 Så skönt att han kan gå på gallret hos er. Tistla tycker inte om galler ute men kan gå på det mesta annat, klättrar upp på bänkar, bord osv.. Men just galler eller hål, nope! 🙃


Denna lilla fröken kommer att ge mig gråa hår känner jag redan.. 😆 Full i fan och envis till tusen.. När vi satt ute på balkongen idag så vips stod hon på bordet, busetjejen.. 😂Visa bifogad fil 74089
Ja, det var skönt med gallret :) Han blir ju bara tyngre och tyngre så att slippa bära honom förbi flera gånger om dagen är synnerligen uppskattat :D

Så fin hon är, Tistla! Jag tycker allt att det lyser lite bus i blicken, kan tänka mig att hon blir både härlig och besvärlig med sina upptåg :D:heart
 
Älskade lilla bebis, jag tycker att valptiden går för fort samtidigt som den inte går fort nog :heart :D

Åh vad jag känner igen denna känsla! Jag både längtar efter att han ska bli stor och vill stoppa tiden för att han är sååååå liten och gullig och växer så förskräckligt fort! :heart

Skönt att Tengil vant sig vid gallret nu, han verkar ju ha mycket nyfikenhet och då är det lätt att komma över saker som kanske i början är lite obehagliga. :)
 
Nåja. Jag frågar honom ibland varför han är så fin för, och det är ju såklart för att han ska vara drägligare att stå ut med när han är som monstrigast :love:

Visa bifogad fil 74101

Alltså, han är ju så söt att han skulle komma undan med precis vad som helst!
Om han ockuperade Törnrosdalen skulle det inte bildas någon motståndsrörelse, alla skulle vara fullt upptagna med att beundra den bedårande lilla Tengil. :love:
 
Idag har ILY varit med då både jag och sambo fick vaccin. De hade väntplatser ute. Så vi kunde sitta ute med henne. Hon charmade alla och tyckte det var kul med mkt folk, några anda hundar på avstånd etc.
Hon får något mål mat per dag i form av torrfoder. Så hon får leta dem. Så impad över hur duktig hon är dels med bra luktsinne. Men främst hur länge hon orkar hålla fokus och strukturerat arbeta själv utan support.
 
Tengil verkar ha känt av att jag har talat extra gott om honom, och kände sig väl manad att balansera upp det lite. Så den senaste kvarten har han rivit ner en blomkruka och smaskat blomjord, tuggat hål på mitt Non-Stop midjebälte, ruggat upp tapeten i ett hörn i hallen och säkert något mer som jag inte upptäckt ännu :cautious: Jag antar att det har med tandömsningen att göra, men jag är kanske snäll i min tolkning :p

Nåja. Jag frågar honom ibland varför han är så fin för, och det är ju såklart för att han ska vara drägligare att stå ut med när han är som monstrigast :love:

Visa bifogad fil 74101


Ja, det var skönt med gallret :) Han blir ju bara tyngre och tyngre så att slippa bära honom förbi flera gånger om dagen är synnerligen uppskattat :D

Så fin hon är, Tistla! Jag tycker allt att det lyser lite bus i blicken, kan tänka mig att hon blir både härlig och besvärlig med sina upptåg :D:heart
Älskar verkligen hans öron 😍
 
Nog för att det aldrig finns några garantier, men det finns ju både raser och linjer inom raser (inom "stor hund"-segmentet) där risken att få en valp med OCD/HD/ED är ganska liten. :)
Ja självklart, dock är de raser jag kan tänka mig ändå drabbade mer än vissa andra och med min otur…😜 (det går en förbannelse bland personalhundar. Om något är väldigt ovanligt kan du ge dig fan på att hunden som ägs av en som jobbar inom djurvården blir drabbad 🙈 vet inte hur många av mina kollegor som har hundar som visade sig ha D- eller E-höfter, OCD, patellalux etc etc trots noggranna efterforskningar. För att inte tala om alla konstiga olyckor, medfödda ovanliga sjukdomar etc).
 
Ja självklart, dock är de raser jag kan tänka mig ändå drabbade mer än vissa andra och med min otur…😜 (det går en förbannelse bland personalhundar. Om något är väldigt ovanligt kan du ge dig fan på att hunden som ägs av en som jobbar inom djurvården blir drabbad 🙈 vet inte hur många av mina kollegor som har hundar som visade sig ha D- eller E-höfter, OCD, patellalux etc etc trots noggranna efterforskningar. För att inte tala om alla konstiga olyckor, medfödda ovanliga sjukdomar etc).
Det där gäller även hästar - kan något udda hända eller om det är en ovanlig diagnos så är det en personalhäst. Någon borde göra en studie på fenomenet 😄
 
Ja självklart, dock är de raser jag kan tänka mig ändå drabbade mer än vissa andra och med min otur…😜 (det går en förbannelse bland personalhundar. Om något är väldigt ovanligt kan du ge dig fan på att hunden som ägs av en som jobbar inom djurvården blir drabbad 🙈 vet inte hur många av mina kollegor som har hundar som visade sig ha D- eller E-höfter, OCD, patellalux etc etc trots noggranna efterforskningar. För att inte tala om alla konstiga olyckor, medfödda ovanliga sjukdomar etc).

Jag känner att jag haft min beskärda del av otur nu. Haft en (!) frisk hund och tre som dött eller pga hälsa behövt somna in i förtid (missbildning urinvägar, traumatisk olycka, ocd) så tycker det är min tur att få en frisk hund nu 🙏🏻
 
Jag känner att jag haft min beskärda del av otur nu. Haft en (!) frisk hund och tre som dött eller pga hälsa behövt somna in i förtid (missbildning urinvägar, traumatisk olycka, ocd) så tycker det är min tur att få en frisk hund nu 🙏🏻
Så tänker jag varje gång 😅 Får se hur det går med valpen jag har nu 🙈
 
Jag har legat däckad idag pga covid-vaccin dos 2. Haft sådan yrsel att jag var rädd att trilla omkull. Så sambon har ryckt in som valppassare. Dock skojar hon med honom och skiter fullständigt i när han tycker de ska gå in/han ska lyfta henne. Hon fräser iväg och håller sig på någon meters avstånd tills hon tycker de lekt klart. 😅
Han fick ta till pipleksak för att försöka få henne att komma nära. Vi ska ha lite skola när jag blir frisk. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 615
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 575
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp