Status
Stängd för vidare inlägg.
Tiken är inne på dygn 62 idag, sitter verkligen som på nålar här 🙃 Denna gång är det en tik jag allra helst vill ha, men för just den här kombinationen hade jag nog kunnat tänka mig en hane för de brukar inte bli så enormt stora i dessa linjer.

Skiter det sig så föds det en kull om en månad, tycker om linjerna även där såklart men inte riiiktigt lika mycket och då skulle det endast vara tik som är aktuellt. Det är ju bara tråkigt att alla andra också vill ha tikar 😅
 
Och så var hon här, vår lilla importvalp. Nu är det slut på sovmornar och lugna stunder 😅
FtWQfpK.jpg


Ett litet filmklipp för den som är intresserad
Så sjukt söt 😍😍
 
Nu har jag träffat kullen, 5 veckor i morgon :heart :heart
Kommer bli så svårt att välja, alla tikarna har någonting som gör att jag skulle kunna välja just den :D Även hanarna egentligen, men det är väl typ det enda jag är helt säker på, att jag ska ha en tik.

Bara drygt 3 veckor kvar, känns fortfarande som en hel evighet!!
 
Nu har jag träffat kullen, 5 veckor i morgon :heart :heart
Kommer bli så svårt att välja, alla tikarna har någonting som gör att jag skulle kunna välja just den :D Även hanarna egentligen, men det är väl typ det enda jag är helt säker på, att jag ska ha en tik.

Bara drygt 3 veckor kvar, känns fortfarande som en hel evighet!!

Så himla spännande!! 😍😍
 
Tudde-terror har lagt i en extra växel på galenskap den här veckan. Igår spräckte han läppen på mig så redigt blodvite uppstod. Sover mindre, härjar järnet och är ytterst förtjust i sin egen, gälla, röst. Gissar att det delvis är relaterat till att tänder börjar ryka, en liten mjökis sitter kvar framför permanenta framtanden så vi hoppas den lossnar å det snaraste. Nylabone är en jäkla livräddare i hushållet just nu. Fyra månader idag!

DSC_1027.JPG
 
Tudde-terror har lagt i en extra växel på galenskap den här veckan. Igår spräckte han läppen på mig så redigt blodvite uppstod. Sover mindre, härjar järnet och är ytterst förtjust i sin egen, gälla, röst. Gissar att det delvis är relaterat till att tänder börjar ryka, en liten mjökis sitter kvar framför permanenta framtanden så vi hoppas den lossnar å det snaraste. Nylabone är en jäkla livräddare i hushållet just nu. Fyra månader idag!

Visa bifogad fil 77841

Gulleterrorn!
 
Det går fortsatt bra med flickorna. Pebban är ju jordens kaxigaste tjej som bara gör och tar vad hon vill. ILY har börjat visa mkt mer tålmodiga, artiga sidor och är inte i närheten av så envetet istadig som Pebban är om hon vill ngt. Så ibland får man se till att ILY inte blir överkörd totalt fysiskt och psykiskt av Pebban.
Men nu börjar P lära sig lyssna mer, visa mer inkännande, försöka läsa av innan hon tar/kör sidor etc. Och ILY har med lite support tuffat till sig aningens mot systern/motarbetaren.
De är verkligen olika! Men lika härliga båda två!
Och det är så fint att se deras samspel i både bus, vila och i nya och lite läskigare situationer. Pebban blev för första gången rädd här om dagen när det kom stora, vrålande hundar rusande när vi var utanför lagret. Då var faktiskt ILY coolare och lugnade lillsyrran.
ILY har fått nya, stora tänder och låter som ett kastanjett-solo när de leker och hon hugger i luften så det skallrar. 😂
429E63D1-FB31-4CDC-A024-BCD1BFCFA11B.jpeg
 
Det har redan gått en månad, och vad det hänt mycket på den tiden! Kroppskontrollen inte minst, hon är som en snabb gasell istället för som en säl numera :D Benen har blivit långa och ansiktet mycket vuxnare.

Jag har en riktigt bra känsla för denna dam, tror hon kommer bli hur kul som helst :) Så med på allt (förutom åka bil 🤢), orädd och på så vis okomplicerad. Staffen är så vek och är tvärtom på många sätt, så det här är mer min typ av hund. (Och ja, det får jag påminna mig om flera gånger per dag när den där oräddheten, självständigheten och kamplusten sliter på tålamodet :D)

3DA6A273-0CEC-4A74-9698-3A4D1FB2AFEA.jpeg
 
BFC12F36-7ADF-4879-A1E0-DF5A81ABA581.jpeg
Jag är en stolt matte! Bara bara en vecka sen förra privatträningen har vi fått sånna stora framsteg. Det är nästan helt sjukt att det räcker med lite små justeringar och några korta träningstillfällen varje dag och så börjar saker falla på plats. Bara det blir lite ordning på matte så får tjejen möjlighet att visa vilken stjärna hon är!

I fredags började hon dock ”tjuta till” när hon skulle lägga sig. Jag tänkte först att det kanske bara är träningsvärk eller något annat mindre konstigt. Men det fortsatte lite på lördagen och även två ggr idag. Har så klart pratat med veterinären som tyckte vi skulle vila från massa hopp och stoj. Så nu är jag orolig att det är något allvarligt, harig som jag kan vara…

Det är inte så lätt att ”vila” när man har massa energi att göra av med. Men försöker ta vara på de korta mysstunder jag får med henne! ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 612
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 574
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp