Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi hamnat i en härligt jobbig situation :D Jag och min man har länge tänkt att vi vill ha en gul labradorhane någon gång. Men vi har väntat p.g.a. småbarn och annat i livet.
Igår sprang min man på en gammal vän han inte träffat på flera år. Det visade sig att han och hans fru driver kennel, uppfödning av just labradorer.
"Det föddes en kull igår med gula valpar", berättade han. "Det finns en otingad hane, han är er om ni vill ha den".

Vad är oddsen att min man springer på en vän han inte sett på flera år (på ett helt otippat ställe dessutom där ingen av dem bor), och det föddes en kull dagen innan, med en otingad guldklimp? Det känns lite som ödet, att det står vårt namn på den där valpen :angel:
Vi funderar och funderar just nu. Minstingen är strax 4 år så har inte direkt småbarn längre. Och mannen jobbar enbart hemifrån numera, kommer fortsätta med det även efter restriktionerna släppts.
Det känns lite som att ha blivit oplanerat gravid, ska vi skaffa en bebis eller inte? :angel::love1:

Om föräldrar och stam motsvarar det jag gärna ser vad gäller tester och meriter hade jag tutat och kört. Om inte, väntat tills jag hittar rätt kombination.
 
Finfin stam!
Och vi har ju länge tänkt tanken… Men blev lite överrumplade nu när möjligheten bara kastades på oss!

Jag säger också kör hårt om kombon matchar era krav. Det är inte ofta man får en sån supermöjlighet kastad på sig, och inte för att jag är speciellt vidskeplig, men jag hade absolut tagit det som ett tecken att just den valpen var menad för er.
 
Finfin stam!
Och vi har ju länge tänkt tanken… Men blev lite överrumplade nu när möjligheten bara kastades på oss!
Om föräldrar och släkten runtom har det hälsoläget jag önskar så absolut!

Eftersom det är något ni egentligen vill så är det bara att kasta sig ut tänker jag :)
 
1632753358200.png

Uppfödaren är duktig och lägger ut filmer på de små. Börjar bli ett nervvrak över att vänta men på söndag kommer han! :heart
 
Hexa fortsätter att växa både på höjden och i vikt. Hon är nu som 3 månader över 37 cm hög och väger ca 8.3 kg :).
Hon är väldigt sällskaplig och social mot allt och alla, så det är en av våra stora saker att träna på. Att inte hälsa på alla människor i stan. Vi tränar kontakt, stadga, filten, lekar och inkallning. Inkallning har börjat sitta väldigt bra och hon kommer som skjuten ur en kanon.
Hon kan fortfarande få sina små speedade stunder under kvällen men inte alls på det sättet som hon haft tidigare. Är en väldigt fin balans det där med att inte aktivera för mycket, men samtidigt inte för lite :).

Väldigt nöjd med denna lilla tjej och kan knappt vänta tills hon vuxit upp :heart.
 
Idag har jag och flickorna haft besök av min pappa. ILY kände igen honom och kravlade konstant på honom och tvångspussade. Pebbles tyckte hennes nya bekantskap var himla kul och busade med honom. Så skönt att båda är så trygga och sociala! ❤️
Tandem-bentuggande:
35DDBE9D-0912-4D3C-9B27-6F6E6B6B08A7.jpeg
 
Izzy är så cool av sig. :heart Idag fick hon regntäcke på sig för hon tycker inte om regn. Har ju så klart inget valptäcke men hade ett som nästan passade iaf. Hon blev väldigt kränkt av att bli fasthållen för att få på täcket sen betedde hon sig som hon alltid har haft täcke, inte ens en reaktion på att hon fick på sig något nytt. Inte för att någon av de andra haft så stor reaktionen på täcket men de har iaf tittat på det innan de sprungit iväg.
243027015_4672695946113940_8955516062511951855_n.jpg
 
Tänkte uppdatera om Lola.
Hon lever och är pigg och glad, fyller 8 månader om en vecka och vet inte om att hon är sjuk.
Njurarna är fortsatt förändrade med onormal värden men hon håller sig stabil på behandling. Just nu behandlas hos även med antibiotika för att helt utesluta infektion, men troligtvis har vi ändå ett underliggande problem. Njurbiopsier är inte indicerade i nuläget så någon exakt diagnos lär vi inte få förrän den dagen hon inte finns längre. Just nu kör vi på, jag fortsätter med de kurser vi är anmälda till även om jag börjar inse att det nog inte blir någon tävlingshund med tanke på den ovissa framtiden. Känns ändå rätt att träna med henne då hon ändå är en unghund med en jäkla massa energi att bränna av 😄

Den dagen hon inte mår bra längre kommer hon att få somna men förhoppningsvis ligger den långt in i framtiden. Jag har börjat landa lite mer i det hela och försökte skjuta fram sorgen till den dagen. Även om jag ibland kan bli lite ledsen över att det inte alls blev som vi tänkt oss, och en till ny valp är inte aktuell så länge vi har fyra hundar hemma 😅


5D6C1506-CD2B-4173-B66E-43091CDC5B76.jpeg

Knäppis i svampskogen i helgen! ♥️
 
Tänkte uppdatera om Lola.
Hon lever och är pigg och glad, fyller 8 månader om en vecka och vet inte om att hon är sjuk.
Njurarna är fortsatt förändrade med onormal värden men hon håller sig stabil på behandling. Just nu behandlas hos även med antibiotika för att helt utesluta infektion, men troligtvis har vi ändå ett underliggande problem. Njurbiopsier är inte indicerade i nuläget så någon exakt diagnos lär vi inte få förrän den dagen hon inte finns längre. Just nu kör vi på, jag fortsätter med de kurser vi är anmälda till även om jag börjar inse att det nog inte blir någon tävlingshund med tanke på den ovissa framtiden. Känns ändå rätt att träna med henne då hon ändå är en unghund med en jäkla massa energi att bränna av 😄

Den dagen hon inte mår bra längre kommer hon att få somna men förhoppningsvis ligger den långt in i framtiden. Jag har börjat landa lite mer i det hela och försökte skjuta fram sorgen till den dagen. Även om jag ibland kan bli lite ledsen över att det inte alls blev som vi tänkt oss, och en till ny valp är inte aktuell så länge vi har fyra hundar hemma 😅


Visa bifogad fil 77496
Knäppis i svampskogen i helgen! ♥️
Jag har tänkt på er. Skönt att höra att hon för stunden mår okej :heart
 
Idag fick flickorna åka med när jag skulle till läkaren. Tänkte att det är bra för dem med lite träning i bilåkande. Pappa var med och passade dem väl på plats. Duktiga flickor som sov mest.
Men när vi nästan var hemma kräktes ILY och Pebbles går i det och äter upp det. 🤢
Så sen fick jag sanera hundar och bur.
Efter det har vi haft mysigt.
ILY tycker detta är fullt rimlig placering av valp i nyllet på matte som försökte se tv och läsa Buke..
E59EE1E9-1F1D-4978-B485-628473D7E224.jpeg
 
Efter några dagar av i princip totalt matstrejkande från lilla fröken så gav jag upp och blandade i lite blötmat i torrfodret. Nu får hon en klutt i varje giva, äter upp allt och slickar skålen efteråt, och har tom börjat titta mot skålen när det närmar sig matdags :love: Jag hoppas inte jag har skapat en kräsen hund, men jag tänkte att efter en månad med enbart torrfoder (ja, jag provade flera olika sorter) där hon snittade ungefär en tredjedel av sitt dagsbehov så var det dags att prova andra lösningar. Så skönt att slippa oroa sig nu!

Edit: ska kanske tillägga att hon inte är sjuk eller så, det är inte därför hon ätit dåligt. Aptiten när det kommer till godis tex har det aldrig varit nåt fel på :D
 
Assar med världens störa halsmandlar är nästan helt bra i halsen nu! Vi kör en kur till nästa vecka sedan bör han vara helt återställd.
Men det är stor skillnad på honom nu och jag är så glad att han vågar äta igen. :sorry:
Fritt fram att träna så nu ska vi spåra i massor. 🐽 Han är dessutom 9,5 månad nu, var tog tiden vägen lixåm?
received_548340626259033.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 616
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 580
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 822
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp