Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har tillbringat nära en vecka i Danmark och Wallan har fått inviga sitt pass.
Hon har badat i havet, grävt och rullat sig i sanden, sprungit lös på den milslånga stranden, varit i Køge på marknaden, hängt i Köpenhamn och uteserveringar och varit på Reffen street food market. Hon tror nog numera att hon heter ”lille Skatt”. 😂
Men vilken toppenhund hon är. Totalt oberörd av storstad och livet på resande fot. Hon och gammelhunden har varit ensamma några timmar ibland och även det har gått jättebra. Så trygg och go:heart
F0AB352F-49A8-4772-82CC-76F61D01169E.jpeg
 
Vi har tillbringat nära en vecka i Danmark och Wallan har fått inviga sitt pass.
Hon har badat i havet, grävt och rullat sig i sanden, sprungit lös på den milslånga stranden, varit i Køge på marknaden, hängt i Köpenhamn och uteserveringar och varit på Reffen street food market. Hon tror nog numera att hon heter ”lille Skatt”. 😂
Men vilken toppenhund hon är. Totalt oberörd av storstad och livet på resande fot. Hon och gammelhunden har varit ensamma några timmar ibland och även det har gått jättebra. Så trygg och go:heart
Visa bifogad fil 95335
Hon Är ju en liten skatt 😍
 
75DD5D57-4EE1-415A-82AA-0995CFE02BEA.jpeg

Igår hängde Chia med in till stan för lite häng på uteservering. Hon tog det med ro 😄
Otroligt hundtätt i stan vilket är toppen, vi behöver öva på att inte skälla till när vi ser hundar 👍🏼 På vägen hem skuttade hon ut ur tunnelbanevagnen själv, något som var otänkbart förra gången - det är kul att se hur snabbt hon kommer över läskiga saker och verkligen släpper det helt :)
 
Hur mycket roligare är det inte att träna en hund som inte kan tänka sig något roligare?
Vi kör en stund ren träning var morgon annars är det mest dirigeringsträning när hon är med i stallet och fixar kom här- stå där- vänta osv. och så åker vi iväg och går en längre runda.

Ibland undrar jag såklart om jag tagit mig vatten överhuvudet, hon har ju energi så det blir över, men för det mesta är det bara kul.
 
Efter två veckors semestrande runt om i Sverige och Danmark så har både träning, pälsvård, tandborstning och klor blivit lite eftersatt. Så i morse åkte ullkammen fram, sen baconosten och klotången. Efteråt körde vi lite träning. Päls, tand och klovård går rätt problemfritt numera. Även efter ett uppehåll. Tack gode gud för det såg och kändes mörkt ut de första två månaderna när hon bara sprattlade och högg🥵

När det gäller träningen så har hon tappat det lite. Blev hopping och ofokuserad i början men det hon lärt sig sitter. Vi får bara börja med de dagliga små passen igen :)

Nytt är morgongos. Den gamle kommer alltid in i sovrummet tidigt på morgonen för att mysa i sängen de sista timmarna innan klockan ringer. Det har varit otänkbart med Wallan som bara röjt runt i sängen, huggt i våra näsor, tuggat på händer och öron och jävlats med gamlingen.
Men nu somnar hon också om och kan ligga lite i sängen 😍
 
I dag har Wallan träffat en av sina systrar som var på genomresa. Det blev mycket spring och bus :)
Till utseendet var de rätt olika i färg och kropp men när vi pratade om deras egenskaper och personligheter så var de väldigt lika. Nästa gång får bli på MHt med resten av syskon och halvsyskon 🙂
PhotoGrid_Plus_1658159860750.jpg
 
Idag har vi haft besök av hundrädd vän. Det var inte enkelt… Utestängd och innestängd valp, koppel i trädgården och koppel inne. Kanske nyttigt för henne på något sätt jag inte kan komma på 🙈
Om inte annat bra att träna på att det inte nödvändigtvis blir festligt bara för att det kommer besökare. Ibland kommer besökare som man förväntas ignorera (kan ju tex vara hantverkare eller liknande också).
 
Supertjusig tjej 😍

Hon passar verkligen i lila, och kan tänka mig att hon är snygg i aprikos också?
Har faktiskt aldrig testat aprikos på henne. Hon hade lila som sin färg redan hos uppfödaren och jag har hela livet haft lila som min favoritfärg, så nu har jag allt som går i lila till henne :D (vet faktiskt inte om jag har något förutom flexikopplet som inte är lila till henne...)
 
Har faktiskt aldrig testat aprikos på henne. Hon hade lila som sin färg redan hos uppfödaren och jag har hela livet haft lila som min favoritfärg, så nu har jag allt som går i lila till henne :D (vet faktiskt inte om jag har något förutom flexikopplet som inte är lila till henne...)
Jag tror aprikos i rätt nyans hade kunnat plocka upp en "naturlig" färg i henne.
 
Igår var vi bjudna på middag hos vänner. Valpen var också välkommen och hon skötte sig väldigt bra! De har en äldre hund så buset eskalerar aldrig utan han håller det på en bra nivå. När vi skulle äta band vi valpen i koppel och hon var så duktig och la sig (efter mindre protester) och vilade trots barn som härjade och god mat på bordet. Hon somnade gott i soffan sen kan jag lova 😄
 
90C543EC-4D90-40F3-8C76-27E1675AC51B.jpeg

På husbilssemester! Först en veckas tävlingar där det blev mycket miljöträning, både jämte agilityplanen och i stan, sen vidare med husbilen. Det jobbigaste är att inte voffa på alla som går förbi på ställplatser/camping, men det går bättre och bättre. Hon är lika cool som med allt annat 🥰 7 månader nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 623
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 738
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 695
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
656
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp