Bukefalos 28 Ă„r!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
26DC728F-3B5B-40C1-ACB0-1BEF3EEEAB8D.jpeg

Chia har hunnit bli 5 mĂ„nader, var tar tiden vĂ€gen? Vi har slopat komposthage pĂ„ natten, hon sover i vĂ„r sĂ€ng eller pĂ„ golvet. Är vĂ€ldigt nosig ute nu! Är annars lika lĂ€ttsam som alltid. SĂ„ nöjd med henne :heart
 
Sista gÄngen pÄ valpkurser idag, vÀldigt givande!

Är det nĂ„gon hĂ€r som har erfarenhet av drag? Skulle vilja springa med hunden framöver och undrar vilken sele som Ă€r bĂ€st till det?
 
"Valpen" vĂ€ger nu 18kg och mĂ€ter ca 54 i mankhöjd đŸ€Ș. Skulle pĂ„ pre-agility kurs idag men vi hoppar det pga ovĂ€der. I veckan ska vi pĂ„ vallkurs, det ska bli kul!

20220823_152640.jpg
 
Jag tror att min lille Tam kan bli riktigt, riktigt bra :heart 5 mÄnader gammal nu, och har bara fÄtt trÀffa och dutta pÄ fÄr ett par gÄnger och visar redan sÄ mycket fint. Tur jag har tvÄ andra, Àldre, unghundar att trÀna sÄ jag inte lockas att starta Tam redan :D :nailbiting:

304814646_10159171589808666_572869788913683045_n.jpg
 
Nu har vi tagit vĂ„r första ”löptur” tillsammans, jag och fröken valp! Köpte midjebĂ€lte och expanderkoppel och drog ivĂ€g pĂ„ typ 2,8 km promenad och lite jogg. Det var sjukt roligt och jag tror verkligen att det kommer bli Ă€nnu roligare nĂ€r hon förstĂ„r vad hon ska göra. Först tyckte hon bara att det var lajbans att jag sprang förstĂ„s, ville kampa med kopplet osv, men nĂ€r hon slutat med det och vi emellanĂ„t fick upp lite fart sĂ„ sprang hon pĂ„ riktigt bra!

Vill bara tillĂ€gga att det inte blir nĂ„got vidare tempo eller distans eftersom hon Ă€r valp och jag födde barn för tvĂ„ mĂ„nader sedan 😄 SĂ„ vi börjar lugnt och försiktigt för bĂ„das skull 👍
 
Har idag varit och hÀlsat pÄ kullen igen. Imorgon ska de veterinÀrbesiktas, hoppas att alla gÄr igenom UA.
Det stÄr mellan tvÄ valpar, uppfödaren ska behÄlla en av dem och den andra hamnar hos mig.
Mig spelar det ingen roll vilken av de det blir, de Àr lika fina bÄda tvÄ :love:
 
Wallan har börjat löpa. Var tog den lilla ligistvalpen vÀgen som vi nyss hÀmtade hem? :confused:
Visa bifogad fil 98499
Lily har ocksĂ„ börjat löpa :cautious: Vet inte om hon Ă€r lite lugnare nu pga löp eller för att hon faktiskt börjar bli lite mer vuxen, men det Ă€r vĂ€ldigt trevligt att hon pĂ„ morgonen kommer och lĂ€gger sig bredvid mig i soffan istĂ€llet för att komma och kolla om hon kan fĂ„ bita mig i armen :rofl: (hon biter mig i armen nĂ€r vi leker och har brottningsmatcher) DĂ€remot Ă€r hon inte sĂ„ jĂ€kla duktig pĂ„ att stĂ€da efter sig. Har funderat pĂ„ att skaffa tikskydd till henne men det Ă€r SÅ svĂ„rt att hitta nĂ„got som sitter ens hyfsat.
 
Nu har vi tagit vĂ„r första ”löptur” tillsammans, jag och fröken valp! Köpte midjebĂ€lte och expanderkoppel och drog ivĂ€g pĂ„ typ 2,8 km promenad och lite jogg. Det var sjukt roligt och jag tror verkligen att det kommer bli Ă€nnu roligare nĂ€r hon förstĂ„r vad hon ska göra. Först tyckte hon bara att det var lajbans att jag sprang förstĂ„s, ville kampa med kopplet osv, men nĂ€r hon slutat med det och vi emellanĂ„t fick upp lite fart sĂ„ sprang hon pĂ„ riktigt bra!

Vill bara tillĂ€gga att det inte blir nĂ„got vidare tempo eller distans eftersom hon Ă€r valp och jag födde barn för tvĂ„ mĂ„nader sedan 😄 SĂ„ vi börjar lugnt och försiktigt för bĂ„das skull 👍
SÄ kul! :D Jag funderar pÄ att göra liknande med Lily. Tror hon skulle Àlska det. GÀller bara att hon ska förstÄ att hon ska springa framÄt och inte typ... som en tornado.
 
SÄ kul! :D Jag funderar pÄ att göra liknande med Lily. Tror hon skulle Àlska det. GÀller bara att hon ska förstÄ att hon ska springa framÄt och inte typ... som en tornado.

Ja det Ă€r vĂ€l den största utmaningen, att hon ska förstĂ„ att hon ska springa framför och dra. Vi fick till ett par sĂ„na igĂ„r men oklart om hunden förstod vad som hĂ€nde eller om hon bara sprang 😂 Oavsett sĂ„ var det riktigt kul och jag satsar ju inte pĂ„ att bli proffs sĂ„ det behöver inte vara perfekt heller 😊
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Övr. Hund Hej alla! (LĂ€ngre inlĂ€gg) Jag har i mĂ„nga Ă„r lĂ€ngtat efter en hund men har pga omstĂ€ndigheter inte haft den möjligheten förrĂ€n ett Ă„r...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 957
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svÄrt det ska vara att vara vuxen. Blir det nÄgonsin "smooth sailing"? Jag blir sÄ himla less. IgÄr gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 837
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestĂ€mt oss för att utöka familjen med en hund. NĂ€sta Ă„r kommer jag pĂ„börja en utbildning pĂ„ distans och kommer dĂ„ vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 362
Senast: Farao
·
HundtrĂ€ning Vi har i familjen tre hundar. TvĂ„ smĂ„ "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som Ă€r 8 mĂ„nader ung. Även om de Ă€r familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 765
Senast: Lhas
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp