Status
Stängd för vidare inlägg.
(Fick inte med texten…) Lilla lurvet och hennes bror, 8 månader. Vår rara lilla tik blir som förbytt när de träffas, hon anfaller honom och ska busbrottas och är helt uppe i varv. Får de hållas tar det minst en halvtimme innan de har rasat av sig 😅
Hennes päls är hemsk just nu, den ulliga valppälsen bara tovar sig och med facit i hand borde vi kanske inte åka på utställning till helgen, men nu är hon anmäld 🤷‍♀️
 
Wallan har börjat löpa. Var tog den lilla ligistvalpen vägen som vi nyss hämtade hem? :confused:
180A9269-6F33-43E1-9359-2CDF73F75B94.jpeg
 
Visa bifogad fil 98700
Vuxenfrilla! Jag lämnade in ett vildvuxet pälsmonster och fick tillbaka något som liknar ett barn som klätt ut sig till gammal farbror. 😍
Öronen flaxar lite extra när de blev så nakna och lätta. 😂
Så söt och vilken bra beskrivning 😅.
Min DS såg inte klok ut innan första trimningen. Vilken skillnad det blev, alltså. Då först blev han schnauzer på riktigt (även till utseendet).
 
Så söt och vilken bra beskrivning 😅.
Min DS såg inte klok ut innan första trimningen. Vilken skillnad det blev, alltså. Då först blev han schnauzer på riktigt (även till utseendet).
Nä alltså folk har inte förstått att det är en DS. Hon har ju mest varit en fluffboll liksom. 😂 Nu kanske det blir lättare att gissa rätt på ras.
Fast när vi var bortresta för någon vecka sedan, var det en kille som ropade "åh, kolla! Där är en sån där mustaschhund! Vilken fin!" 😂😍
Annars har jag mest fått förklara att hon kommer se annorlunda ut efter trimning och DÅ blir det tydligare att det inte är en random blandras.
 
Nä alltså folk har inte förstått att det är en DS. Hon har ju mest varit en fluffboll liksom. 😂 Nu kanske det blir lättare att gissa rätt på ras.
Fast när vi var bortresta för någon vecka sedan, var det en kille som ropade "åh, kolla! Där är en sån där mustaschhund! Vilken fin!" 😂😍
Annars har jag mest fått förklara att hon kommer se annorlunda ut efter trimning och DÅ blir det tydligare att det inte är en random blandras.
När vi började valpkursen så stolpade det fram ett par till oss och sa ” Åh va kul, har ni också en Bichon Havanais?!”

Öh…NEJ!
 
När vi började valpkursen så stolpade det fram ett par till oss och sa ” Åh va kul, har ni också en Bichon Havanais?!”

Öh…NEJ!
Vi har nyss börjat valpkurs, men det är hos uppfödaren så det är nästan bara syskon som är med. I måndags var det ett gäng fluff, men det var 3 av dem som trimmades idag, så vid nästa kurstillfälle lär det vara ett gäng små skägg istället. 😂😍
 
Vi har nyss börjat valpkurs, men det är hos uppfödaren så det är nästan bara syskon som är med. I måndags var det ett gäng fluff, men det var 3 av dem som trimmades idag, så vid nästa kurstillfälle lär det vara ett gäng små skägg istället. 😂😍
Hur gammal är hon nu?
 
Wallan var nästan 4 mån första trimningen och nästan 6 mån på andra🙂
Lovas uppfödare/trimmare har varit bortrest för att vila upp sig efter att ha slitit ut sig i trimmet. 🙈 Så vi fick vänta lite. Min sambo ser fram emot att vi får ett mindre skitigt hus ett tag, för det har fastnat otroligt mycket skräp i all fluffpäls. 😂
 
Träffade en kompis igår på en bk och fick tips om hur vi kan utveckla lek osv. Väldigt nöjd med henne.

Imorse hoppade hon upp och kissade i deras hundsoffa. :rage:
Vi brukar ha dörren öppen så hon kan gå ut i trädgården som hon vill, men idag var den stängd och tydligen var det för långt att gå ut genom dörren som är öppen i sovrummet.
Det har hänt tidigare, framförallt på kvällen, att hon kollar om dörren är öppen och är den inte det så kissar hon på golvet brevid den, om jag inte är uppmärksam nog.
Blev faktiskt förbaskad på henne och sa åt henne, följt av att jag tog ut henne på studs.
Vet inte riktigt hur vi ska hitta läget att hon signalerar att hon behöver kissa.

Jag behöver också sätta insynsskydd på staketet, hon försöker "valla" fåren och hästarna som hon ser och det känns som en mycket dålig idé.
Har ni några bra tips på hur utan att ruinera mig så tar jag gärna emot det.
 
Idag har vi lagt ett spår igen, det var SÅ kul och valpen var SÅ duktig! Nästa gång ska jag definitivt lägga ett längre spår samt skaffa spårlina så det blir mer ”på riktigt”. Jätteimponerad av henne idag och jag blir så pepp på att träna mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 601
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 734
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 687
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
654
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp