Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bytt telefon och kollade igenom lite bilder och hittade den här. Den är nog inte visad här och annars får ni se den en gång till. :D
Det är när Lova hade stalltjänst i somras.
IMG_20220728_090240005~2.jpg

Självklart hjälpte hon till att bära runt de tomma höpåsarna. Även när jag behövde ha dem för att packa hö. 😂 När jag gick ut i stallet med en fylld påse, kom hon skuttandes efter mig med en tom.
 
Nu har hon för övrigt tagit kväll. Det känns som att löpet gör att hon vill lägga sig tidigare och tidigare. När jag letade efter henne nyss, hade hon gosat in sig i mitt täcke och låg och sov i sängen. 💕 Igår var hon sur på mig och sambon för att vi inte ville gå och lägga oss med henne 19.30. 😂 Kom ut och försökte hämta oss i vardagsrummet, skällde uppfordrande och sa "men fattar ni trögt eller? Vi ska sova nu!"
 
Harry är då töntig 😄😍
På promenad är han nästan alltid duktig vid hundmöten och människomöten, speciellt när vi går i "centrum" där det rör sig lite mer människor. Bara glad och nyfiken.
På innergården har han däremot blivit så himla kaxig och dryg, hans domäner och alla han ser ska skällas ut 😅
När folk har passerat fnyser han år dem och sprätter.
Här bor Harry och ingen annan får vara här 😑😂

IMG_20221009_154705.jpg
 
Visa bifogad fil 102501
Matte fixade nya trosor till mensvalpen. 😅 Mycket sötare och bättre passform än de från djuraffären. Nästa par kanske blir än bättre, när jag fått in snitsen. (Nödlösningen blev alltså omsydda barntrosor i storlek 86/92 cl 😍)
Har du gjort dem med något spänne någonstans eller har du bara gjort lite hål för svans och så, så att du drar på dem? Jag skulle vilja ha något med bättre passform till mina damer, men har inte bestämt mig för hur det ska göras än...
 
Har du gjort dem med något spänne någonstans eller har du bara gjort lite hål för svans och så, så att du drar på dem? Jag skulle vilja ha något med bättre passform till mina damer, men har inte bestämt mig för hur det ska göras än...
Jag sydde in dem i sidorna och i benen samt gjorde hål för svansen. De är så elastiska att de ändå är ganska lätta att dra på och av. Någon vidareutveckling kanske det blir i framtiden med kardborre eller tryckknappar på ryggen. Men på en sån här liten hund, är det ju inte så mycket ben "i vägen" när man drar upp dem. Det kanske blir krångligare på dina långbenta damer? 🤔
 
Jag sydde in dem i sidorna och i benen samt gjorde hål för svansen. De är så elastiska att de ändå är ganska lätta att dra på och av. Någon vidareutveckling kanske det blir i framtiden med kardborre eller tryckknappar på ryggen. Men på en sån här liten hund, är det ju inte så mycket ben "i vägen" när man drar upp dem. Det kanske blir krångligare på dina långbenta damer? 🤔
Ja jag gissar att jag kommer få klura ut något med knäppning. Deras midjor är små och låren enorma :p Men det går ju förvisso att nåla in med knappnålar och kolla hur det blir först. Kanske kan fungera med lite tur!
 
Nytt veterinärbesök för Kantarell och ny klinik för Harry 😊
Han är så tyst och försynt när han kommer dit, när vi ska hem har han tuffat till sig, reser ragg och gruffar åt andra hundar. Astöntig 😄

Var en manlig veterinär med skägg, Harry gillar män med skägg, som husse och han själv!
Veterinären gillade Griffoner, så pass mycket att han höll en liten föreläsning om dem för djurvårdaren 😅
Han lekte med Harry, drog honom i skägget och gav honom massa godis. Bästa stället hittills!
Han var lite misstänksam mot djurvårdaren först men efter att ha fått godis av veterinären släppte det, kunde ju vara så att hon också hade godis 🍬
 
Nytt veterinärbesök för Kantarell och ny klinik för Harry 😊
Han är så tyst och försynt när han kommer dit, när vi ska hem har han tuffat till sig, reser ragg och gruffar åt andra hundar. Astöntig 😄

Var en manlig veterinär med skägg, Harry gillar män med skägg, som husse och han själv!
Veterinären gillade Griffoner, så pass mycket att han höll en liten föreläsning om dem för djurvårdaren 😅
Han lekte med Harry, drog honom i skägget och gav honom massa godis. Bästa stället hittills!
Han var lite misstänksam mot djurvårdaren först men efter att ha fått godis av veterinären släppte det, kunde ju vara så att hon också hade godis 🍬
Skäggiga hundar verkar gilla andra med skägg. 🤣 Lova äääälskar alla skäggiga varelser. Hon kanske känner samhörighet med dem? 😁
 
Ja jag gissar att jag kommer få klura ut något med knäppning. Deras midjor är små och låren enorma :p Men det går ju förvisso att nåla in med knappnålar och kolla hur det blir först. Kanske kan fungera med lite tur!
Ja det hade helt klart underlättat med knäppning. Jag hade dock inte tillräckligt med ork för att klura ut något just nu pga mycket annat i livet... Men till nästa löp ska jag vara redo! 😁 Det kanske inte går lika smidigt att dra på trosor när lilla fröken biffar till sig heller. Nu är hon bara en liten räka. ♥️
 
Så kul att gå promenader med Harry ❤️
Han är så glad så svansen nästan blir en kringla, på vägen hem hittar han alltid en pinne som han stolt när fram till porten 😁
Har även lärt sig att kissa på kommando, minns inte ens när han kissade inne senast.

IMG_20221012_121718.jpg
 
Varit uppe två gånger inatt och han är duktig på att kissa/bajsa ganska fort.
Min äldre hund är alltid med och hon passar även på att kissa/bajsa mitt i natten 😅

Inga problem att jag gick till affären heller. Han fick vara i hagen efter både rastning och mat. Väntade en stund så han la sig o när jag var tillbaka var de fortfarande tyst 🥰
Har ju fördelen med en hund i hemmet redan o hon var ju hemma med honom.

Han går lös ute o följer mig. Även gått lite i koppel o det går bra 🙂
 
Harry har inte fått leka med Kantarell när han har varit sjuk. Nu mår han bra och bjuder själv in till lek 💕
Harry är så gullig som först tittar på mig och kollar om det är okej att leka med katten.
Håller dock koll så det inte går överstyr.

IMG_20221013_105841.jpg
 
Nu är min tös mer eller mindre 7 månader.
Vi har börjat en specialsökskurs och anmält mig till en till spec.sök på en annan klubb att ta vid när denna är avslut. Anmält oss till en lydnadskurs, det hänger på att det blir tillräckligt många anmälda.
Det märks att hon kommer mer och mer in i unghundsfasen, dofter blir mer och mer intressant. Lyssnar bra men det märks att hon vill vara mer självständig.

Vi jobb fortfarande på det här med nedvarvning på framförallt kvällarna.

Otrolig modig i vissa situationer och lika osäker i andra.

En förklädd bergsget.
Hon klättrar upp och sen hjälper jag henne ner, tycker det är lite för högt ibland och hon är för ung.

20221013_181135.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 955
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 837
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 352
Senast: Farao
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 765
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp