Status
Stängd för vidare inlägg.
Kastade ut lite godis så jag kunde ta mig skorna utan klätter 😁
Sen blev han smått hysterisk precis när skulle ut genom dörren men när jag gått ut hade han ätit upp resten och gått tillbaka till husse utan gnöl ❤️
Tror kvällsveckorna kommer gå bättre när vi haft hela dagen ihop, sista timmarna jag jobbar kommer han sova 😊
 
IMG_20221006_123449185_HDR.jpg

Bekväm sovställning...? Stackarn har fått trosor på sig. Vi vaknade upp till en blodprickig säng i morse. "Äntligen". Hon har visat tecken på att vara på g in i löp ett tag nu. Trosorna sitter sådär, så när matte orkar, får hon nog försöka få tummen ur och sy egna. Ffa behövs roligare färger och mönster! Enfärgat svart känns trist.
 
Min valp är inte så mycket valp längre :p 1 år gammal nu och fortsatt fantastisk. Hon är så enkel! Och samtidigt som hon är så enkel i allt så är hon så extremt energisk, positiv, påhittig, mysig och orädd. Det finns nog ingenting med henne som jag inte uppskattar. För mig är hon verkligen perfekt :heart
 
Kastade ut lite godis så jag kunde ta mig skorna utan klätter 😁
Sen blev han smått hysterisk precis när skulle ut genom dörren men när jag gått ut hade han ätit upp resten och gått tillbaka till husse utan gnöl ❤️
Tror kvällsveckorna kommer gå bättre när vi haft hela dagen ihop, sista timmarna jag jobbar kommer han sova 😊
Har du en kong? Då tycker ju det är enklare att stoppa in kletiga saker, om du köper jordnötssmör utan tillsatser så går det att kleta ut det på insidan så har han att göra.
 
Spock aka Demolition Dog har nu mördat en hundfilt, tuggat sönder en lampsladd och slitit några hundleksaker i stycken.
Till hans försvar ska sägas att jag jobbat rätt intensivt där jag sovit dåligt och han inte fått så mycket aktivering på nån dag och då går det ut över bohaget 😅.
Igår var vi i hundrasthagen och han fick blåsa ur sig med bästisen Solo och sen fick han valla. Idag ska husse åka och träna agility och jag hoppas på att han tar med odågan annars åker jag och tränar honom. Vi har också varit iväg och köpt ännu fler tuggben så att han förhoppningsvis ska välja att tugga på dom istället.

Spock och Solo med Tay som håller koll I bakgrunden:
20221006_092038.jpg
 
Först utställningen för Lancelot idag. Han blev 5 månade för två dagar sen och är verkligen sjövild just nu, men skötte sig ändå finfint. I tuff konkurrens med sig själv blev han bästa boxervalp och fick gå in i gruppen. Det gick till och med bra att springa med andra valpar efter sig. Han blev trea i gruppen och matte var väldigt nöjd med hur han tog sig an dagen. Det är bara tandvisning vi ska träna mer på för då ville han hellre överfalla domaren med pussar och hoppa upp i famnen på henne.
 

Bifogade filer

  • CR6_3789-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
    CR6_3789-CR3_DxO_DeepPRIME.jpg
    404,4 KB · Visningar: 56
Jag tycker att många hundar brukar ha svårt att motstå Frolic. Finns en mini-variant till mindre hundar som man kan dela i två eller fyra pytte-bitar bara genom att trycka ihop ”ringen”. Kanske inte det bästa innehållet men det är ju godis 😁
Bra! Jag har bara sett storpack av den vanliga storleken.

Eftersom jag vill ha max ett par dl och småbitar, så har jag släppt tanken. Jag delar ju t.o.m. Sjöbogårdens minihjärtan i två.
 
Bra! Jag har bara sett storpack av den vanliga storleken.

Eftersom jag vill ha max ett par dl och småbitar, så har jag släppt tanken. Jag delar ju t.o.m. Sjöbogårdens minihjärtan i två.
Finns 1 kg på Willys i alla fall för strax under 50-lappen, och brukar finnas även på större Coop och Ica. 1 kg räcker länge om man ger som godis och dessutom delar varje ring i fyra 😁

04008429015885.jpg_master_axfood_400
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 613
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 737
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 688
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
655
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp