Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått en nedrans näver bäver liten termit hund nu EFTER tandbytet... Allt ska stoppas i munnen och ätas eller försöka ätas, nu senast klädseln på soffan :meh:.
Maken försvarar Spock och bedyrar att det inte alls så farligt utan vi bara kom lite lindrigt undan med Tay. Säg det till köksväggen, x antal tofflor, samtliga hundbäddar, pallen, bordsbenen, listerna och ett otaligt antal strumpor. Innan jag beslutade mig för att ge Nexguard så hade jag missat en stor jävla fästing på honom som ploppade av när jag skulle ta bort den och rullade iväg på golvet och Spock smaskade glatt i sig den :wtf:.
Han skulle kunna joina Buke hundarnas demolition team..

Älskar valpen men allt är ju inte bara rosa moln och regnbågar, som tur är så lär han väl växa ur detta så småningom.

Tur att vi bytte klädseln på soffan rätt nyligen, tydligen tyckte Spock att nån justering behövdes:
20221004_100042.jpg
 
Harry försökte klättra upp på benet på mig när jag skulle åka i morse. Det gör lite ont i mattehjärtat när han blir så ledsen 💔
Han lugnar sig dock sig dock direkt när jag gått, det är bara momentet när jag ska ut genom dörren som är jobbigt.
Släng ut lite gotte när du går så han inte är så fokuserad på dig?

Jag gör det med Ammo som annars blir mycket upprörd. Nu går han till godisskåpet när han förstår att han inte ska med istället. Han ser alltså att jag går, så jag lurar honom inte eller så, men han har sitt fokus på annat och har en annan sinnesstämning.
 
Släng ut lite gotte när du går så han inte är så fokuserad på dig?

Jag gör det med Ammo som annars blir mycket upprörd. Nu går han till godisskåpet när han förstår att han inte ska med istället. Han ser alltså att jag går, så jag lurar honom inte eller så, men han har sitt fokus på annat och har en annan sinnesstämning.

Han är inte tillräckligt intresserad av godis.
Ska försöka hitta något riktigt gott godis som luktar mycket.
 
Han är inte tillräckligt intresserad av godis.
Ska försöka hitta något riktigt gott godis som luktar mycket.
Kanske tjurmuskel? Luktar förfärlig mycket enligt mig :rofl:. Nu är ju de flesta ganska stora (typ 2-3 cm i diameter och 10 cm eller längre) men jag köpte i somras en påse med tjurmusklar som var kanske 10 cm långa men bara typ 2-3 mm i diameter så dom hade jag enkelt kunnat dela i mindre bitar (med en sax) passande en liten valp. Jag vet dock inte var jag köpte dom - när jag söker hittar jag bara större tjurmusklar tyvärr.
 
Kanske tjurmuskel? Luktar förfärlig mycket enligt mig :rofl:. Nu är ju de flesta ganska stora (typ 2-3 cm i diameter och 10 cm eller längre) men jag köpte i somras en påse med tjurmusklar som var kanske 10 cm långa men bara typ 2-3 mm i diameter så dom hade jag enkelt kunnat dela i mindre bitar (med en sax) passande en liten valp. Jag vet dock inte var jag köpte dom - när jag söker hittar jag bara större tjurmusklar tyvärr.

Vi har en fläta av tjurmuskel som han gillar jättemycket 😊
Men ben och större tugg släpper han bara när jag ska gå.
Tänker något supergott och stinkigt i små mjuka bitar som jag kan strö ut på golvet. Är det för hårt tar det för lång tid att tugga så det blir ointressant.
Hästbajs hade garanterat fungerat men det vill jag helst inte strö i hallen 🙄😂
 
Vi har en fläta av tjurmuskel som han gillar jättemycket 😊
Men ben och större tugg släpper han bara när jag ska gå.
Tänker något supergott och stinkigt i små mjuka bitar som jag kan strö ut på golvet. Är det för hårt tar det för lång tid att tugga så det blir ointressant.
Hästbajs hade garanterat fungerat men det vill jag helst inte strö i hallen 🙄😂
Alpha Spirits mat kanske? De har ett semimoist foder i rätt små bitar. Köper småförpackning och ger som godis ibland.
Alpha-Spirit-Poultry-4-pack.jpg
 
Vi har en fläta av tjurmuskel som han gillar jättemycket 😊
Men ben och större tugg släpper han bara när jag ska gå.
Tänker något supergott och stinkigt i små mjuka bitar som jag kan strö ut på golvet. Är det för hårt tar det för lång tid att tugga så det blir ointressant.
Hästbajs hade garanterat fungerat men det vill jag helst inte strö i hallen 🙄😂
Finns torkade kuber av olika sorters kött. Jag brukar ha lambcubes. De gillar tom min som inte gillar lamm.
 
Finns torkade kuber av olika sorters kött. Jag brukar ha lambcubes. De gillar tom min som inte gillar lamm.

Ruben älskade dem, Harry tycker de är för hårda och spottar ut dem.
Har köpt torkad ankfilé som är som stripes, de går bra att ligga och tugga på. Men inte tillräckligt intressant om jag ska gå.
 
Vem kan stå emot det 😁

Har faktiskt funderat på korv.

Hittade stinkigt godis av torkad lax som är i mjuka små bitar. Han blev elt tokig bara han såg påsen så förhoppningsvis kan det funka.
Fick även en torkad äcklig grissvans som blev succé 😁

Alltså, det bästa hundgodiset kan man ofta hitta i sitt eget kylskåp. Små bitar av vanlig korv och ost slår mycket av det man hittar i djurbutikerna.
 
Alltså, det bästa hundgodiset kan man ofta hitta i sitt eget kylskåp. Små bitar av vanlig korv och ost slår mycket av det man hittar i djurbutikerna.

Vi har inte så mycket i vårt kylskåp 😅
Ost är inte så gott och det är väl i princip det som finns, smör, bregott, ost, fil och blåbärssylt.
 
IMG_20221005_171614662_HDR.jpg

Mattes lilla plåsterhund. ❤️ Det har blivit många timmar i bil de senaste dagarna pga kolla på ny bil, hämta ny bil, kolla på nytt släp m.m. Dessutom har hon varit med och sålt både gamla bilen och gamla släpet. 😅 Hon sover gott i bilburen, men blir väääldigt mammig när hon fått vara så himla långt ifrån mig i flera timmar. 😉
I natt sov hon t o m under täcket en stund, innan det blev för varmt. Då suckade hon besviket och la sig ovanpå täcket istället. Annars var det perfekt att ligga under täcket, som en vetekudde över min mage.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 607
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 734
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 687
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
654
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp