Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att ryta till "nej" när han böjer sig kan funka ibland men det går ju inte att ha sån absolut stenkoll heller. Det var enklare förut att plocka gruset ur munnen på honom men nu är det som att han liksom fattat vad det innebär så han sväljer snabbt som attan istället..Förstår din frustration! Just ätandet av olämpliga saker är stressande. Otis har blivit (peppar, peppar) bättre då han struntar i allt mer saker på promenaden, från att vilja plocka upp ALLT. Jag har verkligen försökt att belöna upp att ge mig saker/byta så nu spotar han nästan alltid ut det han har i munnen om jag säger "ska vi byta". Då kan han tex spota ut småsten.... Vissa saker är dock svårare att släppa, tex servetter han hittar utomhus. Handskar har han dock börjar ta upp och direkt ge mig. Kan säga att folk tappar väldigt många handskar.
Men svårt om din valp sväljer direkt det han hittar.
Jag fick tips på valpkursen att belöna in ett ord, exv "app-app" och sen öva på något halvintressant föremål. När hunden är påväg att ta saken säger man sitt ord och belönar så fort hunden tittar mot dig för att få godis samtidigt som man fick vara skitsnabb på att ta bort/ställa sig på saken som hunden ville ta.Att ryta till "nej" när han böjer sig kan funka ibland men det går ju inte att ha sån absolut stenkoll heller. Det var enklare förut att plocka gruset ur munnen på honom men nu är det som att han liksom fattat vad det innebär så han sväljer snabbt som attan istället..
Men ja jag hoppas det ska ge med sig. Bajsätandet är lite bättre, man måste liksom inte blåhålla honom längre för att han inte ska gå för sin egen skit medan man grejar med påsen men man får ha uppsikt vid promenader för där plockar han ju allt han kommer åt.. Har verkligen fått en helt ny irritation för de som inte plockar upp på sidan av stigen i skogsområde. Liksom visst det är inte på gångvägen och det är ute i naturen så jag fattar hur man tycker att det liksom passerar men jag önskar att de hade haft min äckelhund i åtanke och plockat upp ändå av välvilja..![]()
Har vi sett någon bild på Lämmeln?Jag är så kär i min Lämmel - hon är väldigt långt ifrån vad jag ville ha. Men jag dissade Det Internationella Kattdistrubitionssystemet och det gör man inte ostraffat
Hon var på middag igår och träffade ett drygt tiotal människor och en stor jakthund. Och var ett litet ljus. Sa till och med till om att gå ut och kissa trots all uppståndelse. Satt i knän och vann hjärtan
Har vi sett någon bild på Lämmeln?
Om försäkringen tar Lämmels eskapader ska jag låta gå igenom henne förebyggande och kanske få lite tips och trix om hur jag bygger upp henne bäst. Hon ser inte riktigt ut som de hundar jag är van vidVisst skrev jag i tråden om att jag bokat ett fysiobesök till B, för jag tyckte rörelsemönstret var udda?
Vi var där i början av november, och hittade lite olika saker. Framförallt ett lite skevt bäcken, men även öm ”midjemuskulatur” och öm över ischias. Hon gick även en hel del på tre spår i traven.
Justering av bäckenet, stötvågsbehandling och ett knippe övningar senare åkte vi hem, och i veckan var vi på återbesök. Och det var stor skillnad! Helt parallell på två spår, bäckenet fortsatt rakt och har musklat sig fint. Fortfarande lite öm över ischias, men inte alls som förra gången.
Nu fortsätter vi med lite fler övningar, och jag är glad över att jag gick på magkänslan
Nästa åb blir i slutet av januari, då resten av labbarna en genomgång av fysion också.
Försäkringen täcker inte förebyggande vård eller rehab. Bara skador, tyvärr.Om försäkringen tar Lämmels eskapader ska jag låta gå igenom henne förebyggande och kanske få lite tips och trix om hur jag bygger upp henne bäst. Hon ser inte riktigt ut som de hundar jag är van vid
Det är om försäkringen tar en del av det som det kostat redan nu att ha en Lämmel som hon ska till fysio och bilen ska till meck. Annars blir det att suga på rammarna länge.Försäkringen täcker inte förebyggande vård eller rehab. Bara skador, tyvärr.
Om försäkringen tar Lämmels eskapader ska jag låta gå igenom henne förebyggande och kanske få lite tips och trix om hur jag bygger upp henne bäst. Hon ser inte riktigt ut som de hundar jag är van vid