Bukefalos 25 år!

Valp 7 månader kissar och sover i sin bädd

Vickan81

Trådstartare
Hej
Min vän har en valp på nu snart 7 månader med ett mkt konstigt beteende. Hon kissar i sin bädd och har heller inga "problem" med att sova på samma filt efter.
Hunden har alltid fått ha en mjuk pläd el filt att sova på. Men efter max en dag så har hon kissat samt legat på den. Hon kissar även på andra ställen ibland.
Filtarna tvättas och bytas även ut men samma sak upprepas
I min värld så tänker jag att visst att hon kan kissa inne ibland men när hon kissar på sin egen bädd och sedan dessutom inte har några problem m att lägga sig där igen så är det väldigt märkligt, ngt som inte är riktigt 100.

De har provat att ta bort men då blir hon helt besatt av att försöka få sova i soffan. Spelar ingen roll hur många ggr hon blir tillsagd eller nekad hon försöker ändå och smyger upp när ingen ser trots att hon VET att hon inte får.

Tacksam för hjälp

De har provat att ta bort men då blir hon helt besatt av att försöka få sova i soffan. Spelar ingen roll hur många ggr hon blir tillsagd eller nekad hon försöker ändå och smyger upp när ingen ser trots att hon VET att hon inte får.

Tacksam för hjälp
Stackars valp som inte får sova i soffan. 😕

Om hunden kissar inne och inget veterinärt problem finns och valpen är trygg behöver hon helt enkelt gå ut oftare.

Hunden vill såklart sova bekvämt hon med så det är knappast konstigt att hon försöker sova i soffan om du tar bort bädden.

Håller med fetaost. Den behöver kollas av veterinär. Sedan är det ju så att hunden kissar på mjuka saker för att det inte skvätter lika mycket. Därför kan det vara så att filten är närmast till hands. Sist men inte minst behöver hunden troligen gå ut oftare.

Håller med fetaost. Den behöver kollas av veterinär. Sedan är det ju så att hunden kissar på mjuka saker för att det inte skvätter lika mycket. Därför kan det vara så att filten är närmast till hands. Sist men inte minst behöver hunden troligen gå ut oftare.
Din sista mening är viktig - min känsla är att valpar nästan alltid behöver gå ut oftare än man tror!

Först en koll hos veterinären, urinvägsinflammation är inte ovanligt på valpar.

Sedan måste ägaren rasta oftare, ifall en 7 månaders valp fortfarande kissar inne regelbundet rastar man för sällan.

Ang att kissa i bädden, antingen är det bara en fix idé eller en bra kissplats enligt valpen. Men det kan även grunda sig i otrygghet. Tycker ni valpen känns otrygg? är ni kanske för "hårda" i eran uppfostran?

Min valp får inte heller vara uppe i säng/soffa etc. Det fick inte vår förra hund heller. Förstår inte varför det är synd om dem för det om man bara är konsekvent med det från början? Hon har sin egen bädd precis bredvid, så hon kan ändå "vara med".
Ja men då är ju din ändå med, det verkar inte vara så här.

Bara för den verkar få mkt skäll för att den söker sig dit när den egna bädden tas bort, just allt kisseri kan vara oro och det blir knappast mindre med så mkt åthutning.
Nu tycker jag att du läser in något som TS inte alls skriver.
Hen skriver att hunden blir tillsagd. Det är inte synonymt med att få skäll. Mina hundar har ofta fått tillsägelser, men aldrig skäll.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår rottistik är 6 månader gammal. Ända sedan vi fick henne så har hon haft upprepade urinvägsinfektioner och kissat en hel del inne...
Svar
11
· Visningar
1 328
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
1 411
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
1 834
Hundhälsa Jag kan börja med att berätta att han har börjat bajsa lite ute sedan min senaste tråd. Det är lite mildare väder nu och enklare att...
2
Svar
27
· Visningar
7 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Reflexer
  • Tv-program, fanns det eller drömde jag?
  • Hur många flikar har du igång just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

• En av mina älsklingar :)
  • Galgo

Hästrelaterat

Omröstningar