Bukefalos 28 år!

Valp med epelepsi?

Sv: Valp med epelepsi?

kl
Sist jag hade åksjuk valp körde jag ibland med postafen inför längre resor, men ff a så körde jag tillvänjning.
Jag satte hunden i bilen ibland utan att köra, ibland bara till brevlådan eller mataffären o ibland till klubben eller fårhagen, på så sätt visste han aldrig om vi skulle åka till något kul eller något tråkigt.
Tog inte lång tid för honom att älska bilen.
 
Sv: Valp med epelepsi?

Bråka var inte alls åksjuk. Men herrejävlar vad hon gapade :eek: När jag och sambon skulle iväg på vår första riktiga tur höll jag på att köra av vägen. För allt var så komiskt. Valpen körde Pavarotti i bagagen, min sambo var svart i ögonen och skitförbannad medans jag låg över ratten och asgarvade. Visst är vi hemska? :D

:rofl::rofl::rofl:

Jag skrattar åt bara tanken av att ha det så där:p
 
Sv: Valp med epelepsi?

Focus var otroligt åksjuk. Jag trodde att han var döende efter varje bilresa. Han vände ut och in på magen tusen gånger om! Det slutade när vi körde en långresa. Och jag tror inte på slumpen. De flesta (alla?) har samma upplevelse.


Inte jag. Min enda som varit åksjuk spydde aldrig om vi åkte mindre sträckor, det var bara över en 30-40 min minst som han hann bli risig. Funkar likadant själv, är åksjuk som attan o det vänjs minsann inte bort o blir värre ju längre jag åker om det väl satt igång, han kanske var smittad av matte då ;)

Angående gapandet så gör det mig vansinnig men de jag haft i bilen som varit åksjuka har inte gapat, de har spytt o lidit.. Mina största gaphalsar var inte ett skvatt bilsjuka, bara förbannade på satkärringen som låst in dem i en bur! Vilken fräckhet! Men här är det bara att vänja sig eftersom jag pendlar en del till föräldrahemmet och dessutom ställer ut mycket, så efter en del vändor där jag bränt några bra cd-skivor att försöka lyssna på o ignorerat sopranen bakom mig så har de åxå vant sig. :devil:
 
Sv: Valp med epelepsi?

kl
Sist jag hade åksjuk valp körde jag ibland med postafen inför längre resor, men ff a så körde jag tillvänjning.
Jag satte hunden i bilen ibland utan att köra, ibland bara till brevlådan eller mataffären o ibland till klubben eller fårhagen, på så sätt visste han aldrig om vi skulle åka till något kul eller något tråkigt.
Tog inte lång tid för honom att älska bilen.

Så gjorde jag med min med :) Han åker gärna bil nu, men bara om han får åka i sin bur. Ska man lifta en kort sträcka med någon och tex har honom i knäet är han väldigt besvärad. På något sätt förknippar han buren med ngt positivt, och det är ju bra.
 
Sv: Valp med epelepsi?

Vet inte riktigt hur lika vi är hundar rent fysiskt kontra åksjuka. Däremot vet jag att jag själv mår otroligt dåligt av att åka bil. Har testat alla möjliga preparat utan framgång. Har jag däremot spytt "färdigt" så lägger sig åksjukan och allt blir nästan frid och fröjd.

Med hundar tänker jag som med allt annat; att inte avsluta en övning då hunden är i stress eller oro. Det jobbiga går över och valpen/hunden kommer till ro.

Den kräkiga hunden gapade däremot aldrig. Det enda som hördes var kaskadspyor och flåsande. Och den gapiga spydde eller drägglade aldrig. Vilket som var värst vet jag inte :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 281
Senast: Twihard
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 497
Senast: jemeni
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 305
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 111
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp