Status
Stängd för vidare inlägg.
20230922_201957.jpg
Det var nån som tyckte att bordet skulle checkas av.
 
Vid första CTn på Bog gjordes det vid första undersökningen. Men han skulle vara fastande inför första besöket.
Ja okej vad bra! Det ska Harry också vara, och så har jag skickat filmer så förhoppningsvis har hon en bra plan (är ortopeden vi träffat de två andra gångerna s ska träffa oss igen).
 
De flesta kliniker har inte en egen CT. Om din klinik har det är det absolut möjligt att det kan ske samma dag.
Hm, tror inte de har då.
A5E53828-482F-421D-9A55-51032707CB02.png


Känner mig osäker på om jag ska ringa inför besöket, kanske hade varit bäst att göra eventuella röntgenundersökningar innan veterinärträffen. Han behöver ändå sederas för att låta sig undersökas🙁

(Tränat med örondroppar rätt mycket idag, nu kan han vistas nära flaskan utan att bitas!)
 
Hm, tror inte de har då.Visa bifogad fil 128604

Känner mig osäker på om jag ska ringa inför besöket, kanske hade varit bäst att göra eventuella röntgenundersökningar innan veterinärträffen. Han behöver ändå sederas för att låta sig undersökas🙁

(Tränat med örondroppar rätt mycket idag, nu kan han vistas nära flaskan utan att bitas!)
Jag hade ringt och frågat, men jag ringer gärna och frågar om saker. 😅
 
Min gosse fyller snart 11 månader. (köpte i maj, därav den här tråden)

Det händer saker hela tiden. Hans spårhysteri har lugnat sig. Hans rymningsförsök är också minimala numera. Han har börjat lyfta på benet. Dvs han lyfter om han markerar. Är han bara väldigt nödig hukar han sig fortfarande.
Vi har mer kontakt när vi promenerar. Jag behöver inte dra i kopplet för att få honom att komma, eller ändra riktning, det går att prata med honom. Kort sagt så lyssnar han numera

Tråkigt nog har hans rumsrenhet också gått över. Behöver ha skvättskydd med binda om jag åker ifrån honom eller har honom med nånstans där vi är inomhus. Han kan gå iväg och pinka i vardagsrummet om jag inte håller benhård koll Så för sinnesfriden har han blöja nästan jämt inomhus. Trist eftersom han ju varit rumsren.
 
Tråkigt nog har hans rumsrenhet också gått över. Behöver ha skvättskydd med binda om jag åker ifrån honom eller har honom med nånstans där vi är inomhus. Han kan gå iväg och pinka i vardagsrummet om jag inte håller benhård koll Så för sinnesfriden har han blöja nästan jämt inomhus. Trist eftersom han ju varit rumsren.
Vill du få honom rumsren är det nog benhård som gäller tyvärr och bara skvättskydd i undantagsfall. Är nog tveksam till att det går över av sig själv.
 
Vill du få honom rumsren är det nog benhård som gäller tyvärr och bara skvättskydd i undantagsfall. Är nog tveksam till att det går över av sig själv.
Vad menar du med benhård? Mina metoder har hittills inte funkat.
Som att gå ut ofta, se till att han verkligen kissar när vi är ute. Vad mer tycker du jag ska göra :)
Med skvättskyddet kissar han inte. Tar jag av så skvätter det. Han markerar inte utan lämnar pölar mitt på golvet.
 
Vad menar du med benhård? Mina metoder har hittills inte funkat.
Som att gå ut ofta, se till att han verkligen kissar när vi är ute. Vad mer tycker du jag ska göra :)
Med skvättskyddet kissar han inte. Tar jag av så skvätter det. Han markerar inte utan lämnar pölar mitt på golvet.
Kolla upp så att han inte är sjuk/inte kan hålla sig. Begränsa område och ta ut när han är kissnödig så att han inte kan smyga iväg och kissa.
 
Vad menar du med benhård? Mina metoder har hittills inte funkat.
Som att gå ut ofta, se till att han verkligen kissar när vi är ute. Vad mer tycker du jag ska göra :)
Med skvättskyddet kissar han inte. Tar jag av så skvätter det. Han markerar inte utan lämnar pölar mitt på golvet.
Benhård med att ha koll på honom, begränsa utrymmet och ta ut honom när han kissar inne. Tänk på honom som en valp helt enkelt.
Sen hade jag inte dragit mig för att visa missnöje när han kissar inne (om han varit 100% rumsren innan). Förutsatt att han är frisk och kry alltså.
 
Hmmm
Igår såg jag något jag hoppades skulle dröja lite
Yoshi stod och sniffade på Melkers snopp samtidigt som han torrjukade i luften......
Melker är kastrerad

Hoppas han inte blir en såndär jobbigt individ när det gäller löptik osv. Det sätter mitt tålamod på prov till det yttersta
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 261
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 193
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 356
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 287
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp