Bukefalos 28 år!

Valpen är dålig i magen

A

Athina

Min Valp, nyligen hemkommen är dålig i magen. Under gårdagen bajsade han minst 15ggr, idag inget bajs, men han har försökt klämma ut ingenting, han är tom i magen.

Pratde med Vet i morse som sa att jag skulle fasta honom 12 timmar och sedan börja ge väldigt små mängder.
Har under eftermiddagen gett honom vätske ersättning och han har piggnat på sig.

Han har inte druckti dåligt innan eller haft nedsatt aptit.

Skulle ha avmaskat honom idag men när hon sa fasta honom så magen får vila tänkte jag att ja då väntar jag med det.

Nu ikväll för 10 minuter sedan bajade han väldigt löst och där krälade en pinfärsk mask...
Skall jag trycka i honom avmaskningen nu ikväll när han skall få lite mat igen eller skall jag vänta?

Tanken på maskar i honom gör mig väldigt illamående.:confused:
 
Sv: Valpen är dålig i magen

Givetvis ska du avmaska! Ge en dos banminth nu och en till om ca 2½ vecka. Om det vid andra gången fortfarande kommer ut "stora" maskar, så avmaska igen om ca 2½ vecka.

Har inte uppf. maskat av valparna :confused: :crazy:
 
Sv: Valpen är dålig i magen

Jo dem avmaskades den 20/8 och jag skulle avmaska mellan den 1-4 och vid påvisad mask igen efter 10-14 dagar.
Så han har fått banmint och skall ha igen om 1 vecka ungefär.

Han har redan bliviy betydlig bättre i magen! *pust*
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 686
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: annaovega
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 841
Senast: regina11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp