Sv: Valpkull

Lite kort på min lilla fröken som har ca 3 veckor kvar.

CSC_0779.jpg

DSC_0765.jpg

kort tagit för ett år sen,

Smulan_BIS3.jpg

Hur har era tikar betett sig veckorna innan valpning? Min har, på lördag, 2 veckor kvar beräknat från första parningen. Hon vill helst ligga inne i värmen och mysa. Äter väldigt dåligt just nu. Vet inte om jag kanske skulle börja ge mindra givor och flera ggr istället?

Veckan innan valpning kan det vara svårt o få i dem mat, beror på hur stora de är och hur illa dom mår. :D Mao väldigt olika.

Ge små och många givor, mina har alltid mat framme så de kan ta en tugga när det behagar.
Och brukar ge kött, blodpudding och annat smarrigt så de får i sig någonting iaf.
Dagen efter valpning har alltid aptiten varit tillbaka.
En tik, slängde i sig mat så fort valparna var ute, för då hade hon plats i magen till det.. Stor kull haha.

Veckan innan valpning kan det vara svårt o få i dem mat, beror på hur stora de är och hur illa dom mår. :D Mao väldigt olika.

Ge små och många givor, mina har alltid mat framme så de kan ta en tugga när det behagar.
Och brukar ge kött, blodpudding och annat smarrigt så de får i sig någonting iaf.
Dagen efter valpning har alltid aptiten varit tillbaka.
En tik, slängde i sig mat så fort valparna var ute, för då hade hon plats i magen till det.. Stor kull haha.

Min har alltid torrfoder framme hon oxå. Äter självklart massor nu med sex 2 veckors valpar men innan åt hon det hon "behövde"! Veckan innan valpning åt hon mindre men efter .....massor plus ; fisk,köttfärs osv....Många munnar att mätta!!!

Mera bilder tack :love::love:

Har jättestrul med in dator!? Kan inte lägga ut bilder och under ngr dagar kommer jag inte ut på nätet överhuvetaget? Fått nåt elakt virus tydligen??? Samma med dotterns dator???? Idag kom jag iallafall så här långt!!!
ett par av tjejerna öppnade ögonen idag och dom försöker "tappert" att stå och gå på benen. Underbara är dom och växer som sjutton!
Många ringer på Annonseerna och fler är så oseriösa så det är skrämmande !?
Har iallafall två tingade och så behåller vi en själv!

Mina älskade små krabater har nu hunnit bli 16 dagar gamla :love: och idag var det dags för avmaskning!! Inte kul att bjuda dom små liven på sådant!
Nästa onsdag blir det ivarjefall kalvfärs!!

Valparna är så underbara och jag vill behålla allihop. Men vi har ivarjefall bestämt oss för att den brindlade tiken får stanna här.

Nu har dom små liven kommit upp på benen och öppnat ögonen. Dom blir mer och mer underbara för var dag som går

akull15dgr.jpg

blbrindlehane15dgr.jpg

brindletik15dgr.jpg

fawnhane15dgr.jpg

rdhane15dgr-1.jpg

rdochvithane15dgr-1.jpg

vitochrdtik15dgr-1.jpg

Har jättestrul med in dator!? Kan inte lägga ut bilder och under ngr dagar kommer jag inte ut på nätet överhuvetaget? Fått nåt elakt virus tydligen??? Samma med dotterns dator???? Idag kom jag iallafall så här långt!!!
ett par av tjejerna öppnade ögonen idag och dom försöker "tappert" att stå och gå på benen. Underbara är dom och växer som sjutton!

Ja det pirrar av oro i magen inför vart sina små liv ska hamna.
Dom måste ju få bra, seriösa och kärleksfulla hem!
Vi har tre tingade och en som ska komma och kolla nästa helg.
Sedan ska vi behålla en själva.
Som det ser ut nu är det bara en kvar. Även om man vill så kan man ju inte behålla alla själva!

Idag fick jag brev från SKK om att kennelnamnet blev godkänt! Nu är det bara att vänta på att protesttiden ska gå ut och hålla en tumme att det inte kommer in någon protest ;) Nu känns det verkligen som att det händer något men å andra sidan så blir det sedan en lång väntan på löpet :)

Tack tack! :laugh: Extra kul också när det blev förstahands valet :D Men det gick snabbt att få det godkänt, jag hade räknat med åtminstone några månader till men det tog lite drygt 2 månader bara :)

Det är jag och min mamma som har kenneln ihop :) Rasen blir släthårig foxterrier, tiken kommer löpa i slutet av mars/början av april och kommer då paras med en amerikansk import så det ska bli riktigt spännande :laugh: Sen när (om) de små rackarna föds så får jag väl sitta på händerna för att inte bombardera alla med bilder på valparna :D

Släthårig foxterrier gillar jag :love:

Klart du inte ska sitta på händerna. Vi vill se massor av bilder. :laugh:

Snart kommer nya bilder på mina små :love: igen:rofl:

Tips är att det är lättare som köpare att hitta annonsen om rasnamnet är rättstavat. Jag som är ute och söker på annonssiter efter en av raserna som ingår i din parning, hittar inte din annons pga. "bordie" ist för "border". Det ger dessutom ett mycket bättre/seriösare intryck om det är rättstavat.

/Migo
som glömde skriva ut ras i sin sökesannons... skitsmart:angel:

Skönt att veta ;) Om det är något jag älskar så är det att fota djuren men jag ska försöka behärska mig något i alla fall när det är dags :D Bilder på valpar kan man aldrig ledsna på :angel:

Haha sådär stor var min hund när jag fick hem honom :D
Inte konstigt med tanke på rasen, men fascinerande i alla fall.

Söta valpar du har :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 961
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 085
Senast: Zoya
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 190
Senast: dobbis
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 330
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka