Sv: Valpkull

*kl*

Hoppas vi får vara med här :laugh: Vilda (lagotto) parades första gången i söndags, igår testade vi igen men då fick dom inte till det så vi skulle avvakta tills imorgon och göra ett sista försök. Så nu hoppas vi att det blir något!

En fråga - dom här två nätterna som har varit sen parningen så har hon varit väldigt bökig och orolig, hon sover tungt natten igenom annars men nu har hon inte hittat ro många minuter i taget. Är det vanligt? Kan hon ha lite känningar eller vad beror det på?

Varför lär jag mig aldrig? Jag ska INTE gå in på sidor med valpar bestämmer jag mig för varje gång jag sitter här med fånig min och gullar med valpbilder :crazy::D

Men nu sitter jag här igen och bara gottar mig i alla sötnosar :love: Så mer valpbilder, mer mer mer

*kl*

Hoppas vi får vara med här :laugh: Vilda (lagotto) parades första gången i söndags, igår testade vi igen men då fick dom inte till det så vi skulle avvakta tills imorgon och göra ett sista försök. Så nu hoppas vi att det blir något!

En fråga - dom här två nätterna som har varit sen parningen så har hon varit väldigt bökig och orolig, hon sover tungt natten igenom annars men nu har hon inte hittat ro många minuter i taget. Är det vanligt? Kan hon ha lite känningar eller vad beror det på?

Klart att du är välkommen att vara med :laugh:

Vet inte om det kan vara ett tecken att hon är bökig och orolig men ett tecken att hon blev dräktig är att dom inte fick till det andra gången. :laugh:
Brukar visst kunna vara så att hanen känner att det liksom är försent!!
Så var det ivarjefall på Maya. Hon blev dräktig första gången och sedan fick dom inte till det igen!
Håller tummarna :love:

Varför lär jag mig aldrig? Jag ska INTE gå in på sidor med valpar bestämmer jag mig för varje gång jag sitter här med fånig min och gullar med valpbilder :crazy::D

Men nu sitter jag här igen och bara gottar mig i alla sötnosar :love: Så mer valpbilder, mer mer mer

På fredag ska vi ta nya bilder :love: Då lovar jag att jag sätter in!!

Nu valpar vi!! 3 styckna är födda hittills. 2 hanar och en tik. Återkommer med mer och med kort när allt är klart.

Klart att du är välkommen att vara med :laugh:

Vet inte om det kan vara ett tecken att hon är bökig och orolig men ett tecken att hon blev dräktig är att dom inte fick till det andra gången. :laugh:
Brukar visst kunna vara så att hanen känner att det liksom är försent!!
Så var det ivarjefall på Maya. Hon blev dräktig första gången och sedan fick dom inte till det igen!
Håller tummarna :love:

Åh,då hoppas vi att det är så :D ska åka dit idag med för säkerhetsskull också. Sen är det bara en låååååång väntan :p

Nu har vi varit där och dom fick till det idag med :D Nu är dock hunden som förbytt :crazy: fick ett glädjefnatt när vi kom hem i typ 10s, nu ligger hon i soffan och gnyr, morrar och ser eländig ut! Är det vanligt att dom blir så påverkade?

En annan fråga (och säkerligen inte den sista heller :angel:) vad ger ni era dräktiga tikar i matväg och när börjar ni ge dom lite extra saker?

Nu ligger vovvan med 8 pigga hungriga valpar. Det blev 4 av varje. 2-3 svarta och resten röda :)

smulan010.jpg

Grattis :bump:

Själv får jag vänta ungefär 3 veckor till innan jag vet hur många småttingar som gömmer sig i fauvemagen här hemma :love:

Nu kommer massa bilder på min lilla york!

pic_show_id29887184.html

pic_show_id29887191.html

pic_show_id29887193.html

pic_show_id29887233.html

pic_show_id29887235.html

som sagt massa bilder;)

I dag väger fauvefröken 12 kg = viktökning på 2 kg och ca 18 dagar (+- nån dag) kvar till valpning :banana:

Nee ja kunde tydligen inte de här me att lägga in kort=/ Tur att Gnist var snäll o fixa de åt mig;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 961
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 084
Senast: Zoya
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 190
Senast: dobbis
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 330
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka