Sv: Valpkull

Såå söta de är, skoj med olika färger. nu är det 10 dagar tills beräknad valpning här. Väntar med spänning...

Lite kort på min lilla fröken som har ca 3 veckor kvar.

CSC_0779.jpg

DSC_0765.jpg

kort tagit för ett år sen,

Smulan_BIS3.jpg

En eloge och lycka till,till dig med en så vacker dräktig tik:love:

Den där blåbrindeln är fortfarande sötast, begriper inte dina valpköpare någonting?;) Han ser ju dessutom pigg ut med glimten i ögat, klar favvis fhos mig.

Millan, stort grattis! De är helt fantastiska dina småttingar! Är det lilla Maya-kopian du ska ha kvar, den mörkbrindlade alltså?

Eftersom det här är en valpkullstråd så kan man väl uppdatera från hanhundens perspektiv också? :p Min whippethane parade en underbar whippetflicka från Polen i lördags och måndags. Måtte det bli valpar nu! Kenneln har lagt ut så mycket pengar och tid nu på parningen så det bara måste komma ut en lagom drös med whippetvalpar i januari! Jag håller tummarna. Pojken fattar nog ingenting dock, men blir lite extra exalterad när det kommer hit främmande..."Var är tiken?" ;)

Håller alla tummarna jag har för att det ska bli valpar :laugh:!
Ska du ta en parningsvalp isåfall?

Ja det är mina Maya jag ska behålla. En väldigt vacker tik. Långlinjerad och långa ben. Tippad som en av dom bästa i kullen av en uppfödare från Norge som var här. Men hur som helst hade jag redan bestämt mig innan!!

Den där blåbrindeln är fortfarande sötast, begriper inte dina valpköpare någonting?;) Han ser ju dessutom pigg ut med glimten i ögat, klar favvis fhos mig.

Den blåbrindlade blev tingad direkt.:laugh: Han ska till Falun till en kille som heter Adam. Den fläckiga tiken ska till en arbetskompis till mig. Jag ska behålla den brindlade och en av dom andra hanarna ska till USA vet inte än vilken.
Det kommer ett par för att kolla på den röda hanen på söndag.
Alltså bara en kvar som det verkar.

Imorgon kommer uppställningsbilder.

Nyfotad med dotterns kamera;

091114-3.jpg

091114-1.jpg

Vad tror ni? Är där några valpar?

Hennes normala kropp:

DSC_0207.jpg

Senast ändrad:

Absolut måste det finnas valpar därinne!! :love:
Hon ser ju verkligen dräktig ut!
Hur långt har hon gått isåfall?

Hon är beräknad valpa vecka 50, så snart inne i 6:e veckan :laugh:

Har ju inte ul:at eller så, men hoppas ju på valpar, då hon stod för hanen villigt i 5 dagar :o och aldrig tidigare varit skendräktig :D

här är det defintivt valpar i magen vi får se hur många, 5 sågs på UL men det brukar ju alltid vara nån rackare som gömmer sig:laugh:

SV400281.jpg

Grattis :laugh:
Ja det kan absolut vara många fler. Hört dom som får tio när dom sett 5 på ultraljud :laugh:

På Maya såg veterinären 4 och det var 7 fast en liten dog precis efter födseln!

Åh så fin hon är! Jättetjock!!! Gravidmagar är så gulligt! Och massa bildbomb sen!! Taxvalpar är nog det sötaste som finns!!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 961
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 084
Senast: Zoya
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 190
Senast: dobbis
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 330
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka