Välplacerade icke westernraser!

Sv: Välplacerade icke westernraser!

Jag tycker det finns många "icke westernraser" som placerat sig bra på många tävlingar. Jag blev väldigt imponerad av mannen på nordsvensken som tävlar för Kinna ropers, jag kommer inte ihåg vilken roping det var han vann i på chappen.

Måste ju samtidigt skryta lite om min egna häst som är travare. Vi tävlar barrel race och har blivit sm tvåor tre gånger. Förbaskade Freter är ju så svår att slå på sin Karraz:grin:, men jag var nära på sm:et i Nyköping 2007. Men sen är hon en förbaskat duktig ryttare på en väldigt vändbar och lyhörd häst :bow:

Sedan har vi med Marie Edlund samt även hennes mamma på sin arab Etch i barrelrace och polebending. Tror det finns den del SM medaljer där. Har för mej att Etch är 18 år i år? Men låg på prispallen ändå på Chappen nu i sommar.

det har tidigare funnits duktiga travare i samma gren och samma klubb som du.

Monodaugter och wonded knee tex.:D

lyckas du lista ut vem jag är så hälsa alla...

Sedan har vi med Marie Edlund samt även hennes mamma på sin arab Etch i barrelrace och polebending. Tror det finns den del SM medaljer där. Har för mej att Etch är 18 år i år? Men låg på prispallen ändå på Chappen nu i sommar.

Ja både Marie och hennes mamma är duktiga, den där lilla araben är snabb. Jag har tagit ett break från tävlingarna i år så jag medverkade inte ens på chappen.

det har tidigare funnits duktiga travare i samma gren och samma klubb som du.

Monodaugter och wonded knee tex.:D

lyckas du lista ut vem jag är så hälsa alla...

hmm, jag har ingen aning. Man kan inte få en ledtråd ;)?

har inte något inplanerat besök där.....

men saker och ting kan förvisso ändras:D

*KL*

Fast araben kan väl knappast räknas som en mindre vanlig duktig westernras? De måste ju vara absolut efter quarter/paint, resultatmässigt?!

Annars så tycker jag att det allt finns en och annan connemara som strålar på banan också:)

Eva vet vem jag är.
Kastell alias älgen. Åtorp...några ledtrådar:D

Attans va svårt, hmm jag får väll fråga Ewa om hon vet vem "älgen" är då ;)

Senast ändrad av en moderator:

Ni skulle inte kunna ta allt det där via pm istället?

Själv skulle jag ju faktiskt vilja höra om det finns fler hästar som placerat sig bra, gärna av ovanligare westernras. Finns det tex fullblod, halvblod och hästar av den typen?

Jag tycker det finns många "icke westernraser" som placerat sig bra på många tävlingar. Jag blev väldigt imponerad av mannen på nordsvensken som tävlar för Kinna ropers, jag kommer inte ihåg vilken roping det var han vann i på chappen.

Måste ju samtidigt skryta lite om min egna häst som är travare. Vi tävlar barrel race och har blivit sm tvåor tre gånger. Förbaskade Freter är ju så svår att slå på sin Karraz:grin:, men jag var nära på sm:et i Nyköping 2007. Men sen är hon en förbaskat duktig ryttare på en väldigt vändbar och lyhörd häst :bow:

Thomas Nilsson och Väyron vann last man standing.:)
Jag är förövrigt kär i den hästen!:love::angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 317
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 568
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 233
Senast: Sasse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 180
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ponnytrav