Bukefalos 28 år!

Valpsäkra lägenheten?

Jenka

Trådstartare
Om en vecka hämtar vi hem valpen (äntligen!) och idag flyttade vi (äntligen)! :bump:

Så... nu har vi all möjlighet att göra allt rätt från början när det gäller att anpassa lägenheten till valpen. Men vad ska vi tänka på?

Kompostgaller är fixade, vi ska inte ha några mattor framme första tiden, ska försöka dölja sladdar så gott det går. Ingen choklad, lök eller läkemedel framme.
Allt vi behöver till hunden är inhandlat.

Vad mer?
 
Sv: Valpsäkra lägenheten?

Vindruvor och russin är inte bra för hundar.

Och tänk på ekollon när ni är ute, giftigt för hundar.
 
Sv: Valpsäkra lägenheten?

Blommor och andra växter, finns vissa som är giftiga.
Och eluttag kan vara väldigt intressant för många :P
 
Sv: Valpsäkra lägenheten?

Skaffa en bra mopp och skurmedel. :D
 
Sv: Valpsäkra lägenheten?

va? är inte russin och vindruvor bra för hundar? det gav jag alltid till min förra hund:o

vad är det egentligen för växter som är giftiga, jag har fundert lite på det nu när jag fått hem min valp och hon gärna biter på granar och växtre.
 
Sv: Valpsäkra lägenheten?

Alla växter som har vit saft i stjälken är giftiga, som jag har fattat det iaf. Tex hyacinter, julstjärnor, liljor osv
 
Sv: Valpsäkra lägenheten?

kl

tack för svaren. Allt är tänkt på tror jag. Men hur gör man med eluttagen?
 
Sv: Valpsäkra lägenheten?

Borde finnas vita plastliknande saker man sätter i eluttagen i barnaffärer. Många föräldrar till unga barn har sådana.
 
Sv: Valpsäkra lägenheten?

Det finns speciella "saker", vad de heter har jag inte den blekaste om :P Dom sitter då för. Borde finnas i de flesta butiker.
 

Liknande trådar

Hundträning Nu har jag äntligen hittat min valp (Isländsk fårhund) och om allt går som det ska flyttar hon in om 3 veckor 💖 Finns ju många erfarna...
Svar
3
· Visningar
1 188
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 773
Senast: anna_panna
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 787
Senast: Kaching
·
Övr. Hund Hej, ny här på forumet! Hur som helst, det som blivit för mig är att min sambo tvingade på mig en hund förra året då hen lovade att jag...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
13 262
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp