Bukefalos 28 år!

Valtråden 2022 del 2

Rent allmänt, det är klart att alla får rösta på det som de anser är rätt. Men SD är inte ens i närheten av att ha gjort upp med sina bruna rötter och visar inget större intresse för att göra det.
Klart de inte har. Åkesson har ju stått och sagt att de aldrig kommer lämna sina rötter så det finns inget intresse av att göra upp med den vidriga historien.
 
vi har ju provat bidragspolitik, hur har det fungerat tycker du?

Antingen morot (vilket redan görs) eller piskan (tvinga) arbetsgivare att anställa fler nysvenskar och utlandsfödda. Att ta bort bidragspolitiken utan att minska arbetslösheten innebär bara ökad fattigdom och därmed brottslighet. Och man minskar arbetslösheten genom att fler personer utan arbete anställs. Vilket just nu ligger bortom politikernas förmåga, förutom då morötterna som missbrukats av dubiösa arbetsgivare.
 
vi har ju provat bidragspolitik, hur har det fungerat tycker du?
Vad är bidragspolitik egentligen? Hör ju ofta detta ord men vad betyder det egentligen? Är det att man får bidrag när man inte kan försörja sig själv av olika anledningar så låter det ju rätt sunt, hellre än att låta folk bo på gatan eller svälta ihjäl.

Mer piska för att få folk i jobb? Jag vet bara hur bra (inte) piskan funkade på mig när jag var sjukskriven… jättedåligt faktiskt. Så dåligt att jag tror den förlängde min sjukskrivning med minst ett år.
 
Sjukskrivningar, fattigdom, 'bidragsberoende' är inte något som drabbar enbart synliga minoriteter utan även många 'svensson' som någon tid i sitt liv behöver bidrag. Antingen föräldraledighet/VAB, sjukskrivningar, a-kassa, csn, högkostnadsskydd för både sjukvård och läkemedel osv.

Tänker SD att du bara är berättigad till sjukförsäkringar om dina förfäder har funnits x antal generationer i den svenska stamboken?
 
dethär med dom olika valsedlarna -- namnvalsedel o partivalsedel.

namnvalsedel där en inte kryssat för ngn kandidat räknas väll som partiröst inte ogiltig? lika för alla valen -- riksdag kommun region?

räknas dom också nu eller kommer alla namnvalsedlar ’i högen’ för personröstning o räknas senare?…
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
3 548
Senast: pepp
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
419
Senast: Nevermind
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
11 204
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Samhälle Tänkte vi kör en valtråd ju
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
80 530
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp