Numera har jag oftast Joe Nimble Wandertoes (noll drop, tillräckligt dämpad sula men inget "stöd"), men innan jag gick över till platta skor var Salomon min go to. Icebugs på vintern. Provade något par Haglöfs, men de var hysteriskt hala när det var blött ute. Ska jag ut i blötaste svampskogen och vill ha riktiga höga kängor har jag ett par väldigt fina Lundhags Mira, men jag trivs egentligen inte med den styva sulan i terräng. Tycker att jag snubblar och halkar mer när jag inte alls kan forma foten efter underlaget. Merrell eller Meidl funkar inte alls för mina fötter.
Vad som passar den egna foten är så himla individuellt, så jag hade aldrig vågat köpa något baserat på vad som funkar för andra. Kvalitetsmässigt har Salomon varit super för mig. Skulle jag leta efter något hyfsat billigt skulle jag kolla på Engelson, har varit supernöjd med det jag köpt av deras kläder (enklare kvalitet än "orginalen", absolut, men jag är okej med det med tanke på att både slitagetålighet och pris har varit bra).