Vanemässig shopping

Vissa saker byter jag inte ut annars varierar det. Provar gärna något nytt och är det vettigt bra pris/bra smak/svenskt så fortsätter jag gärna med det märket.

Det jag inte byter ut är typ visst godis/dryck mm även om jag ibland kan variera så faller jag tillbaks.
 
Jag är mycket benägen att byta och varierar mig väldigt, går efter vad som är mest miljövänligt och djurvänligt. Kan byta ut favoriten direkt om det finns bättre alternativ, kollar oftast upp vad som fått "bäst i test" och googlar gärna om det finns en ny vara/nyhet i butik... Högst otrogen må jag säga att jag är :p:D
 
Det är ju jättestor skillnad på smaken!?
Föredrar Pepsi max alla dagar, men zero funkar också :D

Jag går mer på smakvana än märkesvana, köper ofta o mkt av det jag tycker är gott! ;)
Snöar in på ngn rätt och äter sen det jätteofta!
Håller med! Stor skillnad. Pepsin är i mitt tycke sötare på ngt vis. Jag föredrar cola zero. Men skillnad är det. Tex zingo är godare än fanta som har en bismak jag inte gillar.
 
Är rätt inkörd på "mina" märken. Det var jättesvårt att handla i början här i Tyskland. Vissa saker finns bara inte. Men man vänjer sig. När nöden är stor får man åka till Ikea och handla en del saker där. Svensk hårdost i stor bit saknas utan det finns mest gummistövlar i skivor som är totalt smakbefriad. Polarkakor saknar jag också.

Känner du till Onfos? Svensk mat på nätet.
 
Varor som "aldrig" ändras hos oss:

Bregott
Kaffe: Zoegas Hazienda (egentligen gillar vi Mollbergs bättre, men det verkar inte finnas som Fairtrade)
Te: PGTips (övrigt te köps i lösvikt i tehandel)
Müsli: Risenta
Fil: Arlas Lätt A-fil samt mild lättyoghurt naturell
Hushållspapper: Edet Torky (det räcker längst)
Tvättmedel: Grummes parfymfria tvättsåpa
 
Jag tycker att det är lite spännande att så många köper flingor. Jag känner ingen som äter flingor annat än någon enstaka gång. Är det vanligt att man äter det regelbundet? Till frukost då?
Äter flingor ned yoghurt flera dagar i veckan. Denna sorten:
A86297A9-7730-428C-BC93-3E28015AEC16.jpeg
 
Har nog fjantigt mycke vägrar byta grejer kombinerat med lite varierande av bra märken.
Såsom:
Ketchup
Pålägg, köper kyckling i köttpåläggsvägg och jag köper bara 2 specifika märken varav ena typ aldrig finns. Resten smakar å luktar skinka...
Pasta, ska vara kvalitetsmärken (har provat tillexempel coop xtras sönderkokt å ej klart allt på samma gång, copps nuddlar luktar parfym det går bara inte)
Krossade tomater
Vita bönor
Chips ska vara OLW sen kan jag köpa olika smaker
säkert många många fler :D

Mycket av detta har jag dock provat olika märken av tidigare å det har blivit nej märker för stor skillnad å är en sån där som smakar det inte bra så äter jag inte.
 
Vad himla spännande att stora förändringar inte är så stor grej (:D) medans det lilla blir så mycket större. Är det liksom någon form av trygghetsnivå - att kaffet är detsamma oavsett vart du befinner dig i livet ocv vad du gör?

Har du funderat varför just kaffe, juice och flingor är extra speciellt och ska vara samma? :)
d

I perioder kan jag ha det ganska kaosigt i huvudet. Många idéer och mycket impulsivitet. Det kan nog vara så att de där vardagliga sakerna har någon form av trygghetsfunktion. Fånigt egentligen.

Angående det med mina frukostgrejer så tänker jag att frukost ofta är mer ett uttryck för personlighet än t ex mjöl. "Jag är en sån som helst äter frukost på jobbet" eller "jag äter aldrig frukost" eller "jag måste ha solrosfrön till frukost annars är dagen förstörd"...
Så håller ju folk sällan på att prata om sin middag.
Men det är konstigt med mina frukostvaror för jag äter nästan aldrig frukost. Men om jag plötsligt skulle göra det vill jag ha godmorgon juice och kellogs K :)
 
Jag tycker att det är lite spännande att så många köper flingor. Jag känner ingen som äter flingor annat än någon enstaka gång. Är det vanligt att man äter det regelbundet? Till frukost då?
Jag är uppväxt med det! Varje vardagsmorgon, fil/mjölk med flingor. Så ja, till frukost. Äter det extremt sällan nu för tiden dock, men mina föräldrar gör det fortfarande dagligen (fast oftast med hemmagjord müsli).

Vi var fyra i familjen och hade alltid minst tre olika fling-/müslisorter hemma för att vi föredrog olika sorter. :angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
528
Relationer Jag är en tjej, 36 år, som är gift och bor i hus men min man och en hund. Jag har haft ett långt förhållande tidigare och däremellan...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 492
Senast: rutans
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 525
Senast: Unafraid
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 200
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp