Vanlig hundbur i bil

purity_666

Trådstartare
Jag har en kombi och har rejäla krocktestade dörrar bak. Jag har två hundar varav den ena blir väldigt stressad av att åka bil. Det visar sig genom frenetiskt slickande på rutorna och lite tuggande. Hon är lugnare i baksätet så brukar åka där. Jag skulle dock vilja kunna ha henne där bak ibland, mest för praktiska orsaker. Jag funderade på om man kunde ställa in en vanlig hundbur åt henne där? Hon kanske lugnar sig när hon inte kan hoppa runt lite mycket. Om man sätter fast buren så den inte kan åka runt, tror ni det kan funka då? Jag vill helst inte behöva byta ut nuvarande gallren mot en bur. Den stressade hunden är en liten ras och den lugna hunden är schäferstorlek. Det blir ju jobbigt för honom också när hon springer omkring, inte för att han smittas av stressen, men hon föser ju runt honom.

Funderade på att ställa buren i baksätet också, men då kanske man behöver ha en rejälare krocktestad bur? Jag hade tänkt skaffa en vanlig hushållsbur att ha där bak. Inte en i plast, utan helt i galler då hon gärna vill se ut ordentligt.
 
Sv: Vanlig hundbur i bil

Inte en vanlig bur i baksätet. Vid ev krock blir buren mos och kan spetsa eller kämma ihjäl din hund. Skaffa en riktig bur isf.
 
Sv: Vanlig hundbur i bil

Det går inte att sätta in två mellanväggar? en så nära rutan det går och en som avgränsar mot den stora hunden, så att den lilla hunden har ett eget litet utrymme där den ändå inte har någon ruta.
Sätter du in en vanlig utställningsbur så skramlar de rätt rejält vilket kanske stressar den lilla ännu mer
 
Sv: Vanlig hundbur i bil

Jo det bästa vore att ha två väggar därbak. Hon har krafsat på rutan så hon lyckats pilla loss en del av solskyddsfilmen. Sen är det ju smidigare att ha hundarna bak i kombiutrymmet helt enkelt. Även om hon sitter fast med sele i baksätet stressar hon runt så mycket det går.

Skulle vilja hitta en bur som funkar därbak om jag fick välja. En mittvägg kan ju funka, men då är fortfarande fönsterrutan "fri", den stora hunden får bara halva utrymmet och jag tror att den lilla kanske behöver ett mer begränsat utrymme så hon inte kan snurra runt och klättra på saker. Det känns som att en bur till henne kanske är det bästa ändå.

Åh svårt. Så jobbigt att hon är så stressad. Hon kan somna stunder om man åker längre stunder. Att lämnas i bilen är inga problem, men just när man åker kortare, eller i början av turerna. precis när jag kommer tillbaka till bilen stressar hon också upp. Men hon hoppar in i bilen frivilligt.
Den äldre hunden bara liksom är. Han kikar ut genom fönstren eller sover, när han får vara ifred för den lilla skiten då.
 
Sv: Vanlig hundbur i bil

MIM har ju släppt burar för små hundar numera. Jag vet dock inte om det blir så mycket plats över för den större hunden om du sätter in en sån. Tror det finns en smalare och en bredare, vi har den som är lite bredare. Såhär ser den ut i skuffen på en Audi A4, som sagt inte så mkt plats över. Men du kanske har en större bil :)

Skaumlrmavbild2014-04-13kl163619_zpsdd664718.png
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 509
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Så. Det lutar åt att jag trots allt kommer behöva köpa bil igen. Inte bums. Men inom inte allt för avlägsen framtid. Av alla tänkbara...
2
Svar
28
· Visningar
2 166
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 265
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp