vanliga sjukdomar vid inskolning?

M

milles mamma

då både jag och sonen fick magvirus för ca 5v sen,det höll i sig i ca 5dagar,sen var vi friska i ca 4v,sen har vi vart på inskolning i ca 4dagar nu och igår var jag väldigt lösimagen,är det vanligt att man blir sjuk vid inskolningen? är magvirus vanligt?
 
Sv: vanliga sjukdomar vid inskolning?

Ja hos oss har det varit mycket magsjukor sedan inskolningen i december. Jag tycker inte att jag har arbetat mycket sedan jag började arbeta. av 42 pass har jag VABBAT 16,5 pass
 
Sv: vanliga sjukdomar vid inskolning?

Vi är inne på tredje dagens inskolning. På infotavlan vädjar dom till alla föräldrar att hålla barnen hemma 48 h efter sista kräkning. Även hålla resten av syskonen hemma om nåt barn är sjukt. Här går det magsjuka i kombination med hög feber... jättekul, är väl bara att vänta på att vi också får det.
 
Sv: vanliga sjukdomar vid inskolning?

Hej!
Att bli sjuk under inskolningen är nästan självklart, alltså inte alls ovanligt. Alla de miljarder baciller som finns på dagis har man inte motståndkraft emot så det är bara att räkna med att vara hemma.

Vet inte om jag med något av barnen klarat hela inskolningen utan sjukdom efter en vecka eller så :D Oftast har det då varit förkylningar.

På vårt dagis och i skolan har det gått magsjuka sen innan jul, och många håller inte sina barn hemma så det går runt och runt.

Samma sak kan vara om barnen haft lov länge, när de sedan träffas igen så har barnen med sig nya trevliga baciller och det blir sjukdom igen.
 
Sv: vanliga sjukdomar vid inskolning?

Det är nästan lag på att ett barn under sin inskolning är sjukt mån-tis andra veckan.
Som vuxen brukar man endera bli sjuk inom tre veckor eller inte alls om man varit borta från jobbet för sommarsemester eller liknande längre uppehåll.
 
Sv: vanliga sjukdomar vid inskolning?

Hos oss är det KRAV på att man är hemma 48 h. Även att syskon är hemma. Vi tar inte emot syskon till barn som är kräksjuka. De får vända i dörren.
 
Sv: vanliga sjukdomar vid inskolning?

Hos oss är det KRAV på att man är hemma 48 h. Även att syskon är hemma. Vi tar inte emot syskon till barn som är kräksjuka. De får vända i dörren.

Det är ju bra! Vet inte hur det är här men uppenbarligen följer inte föräldrarna råden/kraven som finns... eftersom personalen måste påminna dom!
 
Sv: vanliga sjukdomar vid inskolning?

jadu...
Syrran som jobbat många år på dagis och har två egna barn säger att om man som förälder lyckas jobba en hel vecka i sträck under det första året på dagis så ska man vara glad.:crazy:

Jason började i slutet på januari.
Han blev förkyld efter 3 dagar under inskolningen.
Två veckor senare var det magsjuka, som även restan av oss fick. I samband med det fick han en förkylning till med hög feber som sen slutade i öroninflamation.
Sen har han haft snorig näsa till och från och lite lös mage nån gång.

Vi har lyckats jobba i 2 veckor nu utan nån VAB dag så vi får väl vara glada.;)
 
Sv: vanliga sjukdomar vid inskolning?

Det är vanligt! Har själv börjat vikariera inom förskola och nu ligger jag däckad mer eller mindre efter två veckors arbete. Så det drabbar både inskolningar och ny personal...:crazy:
 
Sv: vanliga sjukdomar vid inskolning?

För vår del var det massor av förkylningar hela första halvåret, därefter något bättre men givetvis ändå rätt många förkylningar under vintern. Magsjukor har vi inte haft i någon större utsträckning under dotterns dagistid - jag tror att jag själv haft EN riktig magsjuka under hela min dotters liv, hon är sju år....
 
Sv: vanliga sjukdomar vid inskolning?

och idag så var min son väldigt lösimagen,och lite förkyld,men ingen direkt feber.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 248
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 476
Senast: Myrten
·
Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 456
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp