Vanligt att kattungar dör?

V

Venus

Letar efter en ragdoll och har hittat två kullar som jag var intresserad av, båda kullarna har dött. Är detta vanligt eller har jag (och uppfödarna) haft maximal otur? Kullarna har samma pappa (jättefin :love: ), kan det vara något fel som han ger?

Kommer en ny kull med denna pappan snart igen, håller tummarna för att dessa ska klara sig. Så jag kan få min kisse snart.
 
Sv: Vanligt att kattungar dör?

De måste verkligen haft maximal otur! Visst kan det hända som överallt inom djurvärlden men att bägge kullarna som du tittade på...fy vad hemskt! Säljer mina ragdollungar nu...gå gärna in o titta http://hem.passagen.se/ragdollsgotland
Lycka till med letandet, det är en underbar ras!
 
Sv: Vanligt att kattungar dör?

Det är absolut inte vanligt att hela kullar dör. Jag skulle dra åt mig öronen omedelbart. Det kan handla om något virus eller någon bakterie. Det kan även ha med blodgrupp att göra, men blodgruppsproblematiken skall uppfödare ha koll på så det ska inte behöva ställa till det (men tyvärr väljer en del uppfödare att ignorera blodgruppskrockar).

Jag hoppas innerligt att både honkatt och hankatt blir utredda och att kattungarna obduceras innan någon ny parning görs.
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
17 189
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 384
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 437
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 806
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp