Bukefalos 28 år!

Vanprydande ärr

Lupin

Trådstartare
Stämmer det att man bara har fyra år på sig att begära ersättning för vanprydande ärr? Minns inte var jag läste det, häromdagen, men i så fall får jag dra loss tummarna!

Äldsta barnet ramlade och slog sig illa när han var drygt 1½ år gammal, de ville inte sy en sån liten utan limmade ihop såret i pannan. Nu är han snart 5½ och ärret syns fortfarande och kommer nog alltid att synas. Det verkar ha vuxit i kapp med att sonen har vuxit. Jag ringde 112 och fick åka ambulans in med honom när det hände (jag var ensam hemma) och jag gjorde såklart en skadeanmälan till försäkringsbolaget.

Hur mycket får man förresten ut på försäkringen för vanprydande ärr?
 
Sv: Vanprydande ärr

Svaren på dina frågor är ju helt beroende av ditt försäkringsbolags villkor, så titta cad det står i dem eller ring deras kundtjänst, den har säkert öppet även helger.

Såg att du skrev att du gjort en skadeanmälan, menar du att du alltså gjort en sådan för flera år sedan utan att något hänt i frågan? Låter konstigt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vanprydande ärr

Om en månad är det fyra år sedan skadan skedde och jag gjorde en skadeanmälan ganska snabbt. Det står i villkoren att om man söker ersättning för vanprydande ärr ska det ha gått minst ett år men högst fyra. Så det är ju hög tid! Antar att det måste gå en viss tid för att se hur ett ärr blir.

Får vänta med att ringa till imorgon. Står på deras hemsida att skador hanteras mån-fre.
 
Senast ändrad:
Sv: Vanprydande ärr

Enligt trafiskenämndens ärrtabell så varierar det från 14 000 till 230 000, sen gångas summan med 135% om barnet är under 15. Vet inte hur mycket det skiljer mellan trafikolyckor och övriga olycksfall. Allt beror på hur framträdande ärret bedöms. Vi skickade in foto på sambons ärr efter ett år. Se till att det är bra foto som verkligen visar hur framträdande ärret är.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Snart har det gått ett år sen jag skar mig i fingret, har ett ärr på ca 2,5 cm, och ingen känsel har kommit tillbaka i fingertoppen. Jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 388
Senast: Smurfoff
·
Kropp & Själ Juli 2016 ramlade jag av hästen, bet hål i läppen och fick sy ett par stygn på akuten (syddes på insidan av läppen men hade bitit helt...
Svar
7
· Visningar
1 166
Senast: Thrillie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp