Väntans tider, del 2!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 528
  • Visningar Visningar 44 042
Sv: Väntans tider, del 2!

Stackars er, vet hur jobbigt det är att vänta. Vilket dygn är du på Armaani? Har det inte hänt något mer på juvefronten heller?

Weee Jag tog just bort en ANTYDAN till vaxpropp från ena spenen nyss.... Tänk... Om jag snart får riktiga vaxproppar att kunna följa :)
Fast nackdelen e att jag vet inte hur jag ska sova i stallet med min nyopererade mage (tog bort gallblåsan i torsdags), fast å andra sidan sover jag helst sittande iaf ;) Så sittandes i stallet eller i sängen kanske kvittar... Men snart kommer nog min tid med nattvak !!!

Va kul! :)
Håller tummarna för att du snart har en liten bebis!!

Jag hade en här i torsdags,hon tittade bara och tyckte inte det var ngt att oroa sig för..Kanske får ringa ngn mer erfaren?

Kände hon inte ens efter ifall stoet verkligen var dräktigt???

Nä, iom att det rör sig så tyckte hon inte att hon borde känna, kanske skulle jag vart mer påstridig!?

Nee! :( Har du altså väntat över 370 dygn och sen fått veta att hon är tom?? Har jag fattat rätt då?

Min var åxå tom... Har nu köpt ett hingstföl från Holland i stället.. Kostar en liten nätt summa men med en stam som är hyfsat bra och inte alltför många i Sverige än (tror jag iaf)... Återkommer mer när den är hemma för innan dess törs jag inte ropa "hej"...

Det blir nog så för mig att jag köper en 1-åring för också en liten nätt summa(iallafall för mig) ett sto med stam jag gillar.
Men när jag tänker på veterinären som kände på henne i höstas, då jag fick betala dräktighetsavgift till hingstägaren och jag tror inte ens hon kände rätt var ganska osäker och nu en 1000-lapp för att känna att hon var tom..tala om pengar i sjön men; thats life

Kände vet. bara med handen? Även i höstas? Inte UL???:confused:

Ditt sto kan MYCKET VÄL ha varit dräktigt när veterinären kände på henne i höstas och ha hunnit kasta fostret sedan dess.

Jag undrar bara hur du kunde vänta så länge utan att kolla upp henne, när hon inte ens fick något juver :confused:.

I övrigt undrar jag om det är någon kvar som väntar på föl i år?

Jag ringde faktiskt vet. flera ggr. Vi har heller ingen i närheten som har ultraljud,men nästa gång blir det det

Fast senare i dräktigheten behöver stoet inte ultraljudas utan veterinären kan göra en rektalundersökning istället.

jag ställer frågan igen

ÄR det någon kvar som väntar på föl i år?

OM ingen mer väntar så släpper jag loss årets föl-tråden och låter den falla neråt i forumet...

Jag väntar en höstfölis (tjuvbetäckning) och undrar om någon skulle våga sig på en gissning hur långt det är kvar utifrån juvret? Det är lite över en månad sen det började växa och hon är förstföderska. Det är större på morgonen än vad det är på eftermiddagen då bilden är tagen.

14906863.jpg

Enbart från den juverbilden så skulle jag gissa på att det är några veckor kvar, men det är ju olika mellan stona så lita inte blint på det.

Vet du NÄR hon blev tjuvbetäckt?

(när du får fölet sen så kan du hitta Årets Föl-tråden genom den länk som finns i den nålade regeltråden :idea: )

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 332
Senast: Iamia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
928
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 674
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 83 84 85
Svar
1 686
· Visningar
53 966
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025