Bukefalos 28 år!

Var är alla veterinärer...

Trissa

Trådstartare
...när man behöver dem?! De ska väl ändå inte få ha ledigt över helgerna som vanliga människor? :devil:
Min lilla har fått urinvägsinflammation idag, hur typiskt är inte det? Apoteket tvärstängt, och distriktaren har jourledigt... :crazy: Och nu kan jag inte komma på någonstans mer där jag kan få tag i antibiotika. Dessutom är jag förbannad på mig själv för att jag inte kom ihåg att be veterinären om en extra omgång att ha i reserv förra gången hon hade uvi. :mad:
 
Sv: Var är alla veterinärer...

Köp C-vit och tryck i henne. På många vanlig affärer så säljer de vanligt C-vit. 1 gram C-vit/10 kg kroppsvikt 2 ggr per dag.
 
Sv: Var är alla veterinärer...

Hon har fått extra c-vitamin under en tid, och det hjälper tyvärr inte längre.
 
Sv: Var är alla veterinärer...

Hmm... hur många veterinärer skriver ut antibiotika "i reserv"? Förhoppningsvis inte många. :crazy:
 
Sv: Var är alla veterinärer...

Min gör det, hon har konstaterat njurfel och det är tyvärr långtifrån första uvin.... :(
 
Sv: Var är alla veterinärer...

Jag är väldigt skeptisk till dagens antiobiotikaanvändning. Min hund fick utskrivet gång på gång, och blev resistent :crazy: .
 
Sv: Var är alla veterinärer...

Så synd att du bor i Småland. Jag har flera uppsättningar penicillin här hemma, många olika varianter. ;) (från tiden då vi provade ALLT på min hund)
 
Sv: Var är alla veterinärer...

Asch, typiskt! Kan man maila penicillin...? ;)

Just nu sitter jag faktiskt och finkammar nätet efter alternativa sätt att förebygga uvi. Jag litar på min vet. till 100%, men är också villig att pröva vad som helst (som inte skadar förstås) i alternativväg. På måndag kommer jag att hänga i telefonen och ansätta veterinären med frågor om naturpreparat... :devil:
 
Sv: Var är alla veterinärer...

människor kan ju äta hiprex i förbyggande syfte. kanske det funkar på hundar med?
 
Sv: Var är alla veterinärer...

Du är en klippa! Gjorde en snabb sökning på nätet, och enligt en "nätvet" kan även hundar äta det. Skriver genast upp det på min lista över "saker att ta upp med veterinären på måndag"! Tack!
 
Sv: Var är alla veterinärer...

Fast nu såg jag att åtminstone människor skulle vara försiktiga med hiprex om de har nedsatt njurfunktion.... :crazy: Nåja, jag ska i alla fall fråga!
 
Sv: Var är alla veterinärer...

Att länge äta en större dos ej syraneutral c-vit påverkar njurarna negativt...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 426
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 686
Senast: alazzi
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 996
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 239
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp