Bukefalos 28 år!

Var bor man billigt?

Bil har jag så jag kan bo lite utanför tätorten. Eftersom min hälsa är dålig så vill jag ha ett sjukhus i närheten. Senaste året behövde jag besöka sjukhus flera gånger för vård. Helst en 3:a lägenhet i markplan. Kan knappt gå i trappor. Med hiss blir det ju annat. Gärna en liten uteplats så att jag kan lukta på blommona. Men ingen gräsmatta.
jag fortsätter ställa frågor för att kunna ringa in var du skulle kunna bo
Hur nära måste sjukhuset vara? (Är det frekventa mottagningsbesök, eller ilfärd med ambulans vi pratar om?)
Lever man med små ekonomiska resurser är det ju trevligt om man slipper lägga merparten av inkomsten enbart på boende.
Jag vet ju var det går att hitta väldigt billiga bostäder, i södra Kalmar län. Sjukhus finns, som sagt, i Kalmar. OM du är sugen på den här landsänden kan jag leta lite.
 
Inte ambulans än så länge, men jag har varit på akuten några gånger.
Jag hoppas ju kunna bo resten av mitt liv i nästa bostad.
Helst inte mitt ute i skogen men inte mitt i stan heller.
 
Storstäderna går ju bort men var är det billigt att bo och ändå ha tillgång till samhällsservice? Utanför en mellanstor stad? Om budgeten är ca 500.000?
Ute på Västgötaslätten hittar du hus kring det priset. Det blir ju inte jättestort med massor av mark, men du kommer att hitta fristående hus med tomt.

Vara, Skara, Nossebro, Falköping, landet utanför Lidköping etc. Stora sjukhus finns i både Skövde och Lidköping, men Falköping har också ett sjukhus. Sahlgrenska ligger omkring 10 mil bort.

Själv bor jag på landet i Gudhem utanför Falköping. Det tar 10 minuter för mig att åka in till Falköping, ca 20 till Skara. Det tar väl 5-6 minuter för mig till Gudhems by där det finns en affär om jag vill handla smågrejer. I området finns gott om arbeten om man är intresserad av att jobba etc. Bygden är aktiv och det händer grejer, någonting jag saknar i tex Dalarna, dit jag gärna hade flyttat. Jag vill inte bo i samhällen som är helt döda, jag vill ju ha liv omkring mig, aktiviteter och events.
 
Nu har dom väll gått upp lite i hela landet (köpte för 3 år sen) men det går nog att få tag på nått omkring det. Nu hade jag turen att säljaren hade blivit lämnad och ville sälja snabbt, och det hade varit svårsålt då det legat ute för 995 i över ett år, nu hade han sänkt till 750. Var inte några större renoveringsbehov mer än att det var omodernt och "fult". Det jag har fått lov göra är att byta pelletsbrännaren, och laga skorsten. Sen har jag valt själv att byta kök och tapetsera om och grejat. Har väll lagt ca 50' allt som allt. Omvärdering på tisdag, ska bli väldigt spännande! :D Jag hoppas ju såklart att det ökat en del! Har kök, vardagsrum, pannrum, toalett och dusch/tvätt nere, sen tre sovrum och en toalett på övervåningen, så är inte så jättelitet iaf. Jag snittar ungefär på 5500 i månaden/år i ränta/amortering, uppvärmning, el, försäkring. Hade inte fått en fyra för dom pengarna om jag hade hyrt, mamma ligger väll ungefär där för sin tvåa. Och nu betalar jag ju dessutom till mig själv!

I samma veva jag köpte mitt så låg det ett till ute för 350, och för två år sen ett för 500. Så det kommer ut några guldkorn här och var!

Kollar man inne i Leksand ökar det betydligt direkt, fast det bara är 10 min bort med bil och 40 min på cykel. Där har huspriserna varit helt sjuka ett tag.

Puttar upp lite med min nya värdering, 1,1 miljon fick jag! :bump::banana:
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 277
Senast: kolblakkur
·
Fordon Bildörrarna fram har frusit på min bil och går inte att öppna. Jag har provat att köra med hårfönen mot låsen, men det går ändå inte att...
2
Svar
30
· Visningar
2 684
Senast: MiaMia
·
Kläder & Bli fin Vi letar förlovningsring till pojkvännen men det går inte så bra. Han vill ha en sådan här men denna kommer från en sida som känns lite...
Svar
4
· Visningar
804
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Det händer något mystiskt där vi bor! De senaste två-tre månaderna har det börjat stanna lastbilar och långtradare utanför vårt hus; en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 120
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp