Vår granne stjäl vår post!

Jag var inne på kameror. Men sambon tror att det krävs tillstånd iom, att det rör sig så mycket människor i trappuppgången?

De är redan låsta. posten stjäls ur den smala springan eftersom själva facket är så grunt.
Tejpa igen öppningen inifrån och kontakta posten så dom öppnar facket med nyckel o lägger in posten så som dom gör med paket etc! :-)
 
Men gud, vilken soppa. :( Hur ställer sig föreningen till allt det här? .

De är väl informerade och väl insatta i allt som händer.
Tyvärr är det så himla juridiskt svårt att både vräka och döma denna typen av brottslighet.
Hennes betalningar till föreningen är prickfria.
 
Om ni kan bekräfta brottslig verksamhet i hennes lägenhet, typ sälja sex, så kan ni skilja henne från bostaden och bli av med henne.

Vi tror inte att hon bedriver fysisk sex-säljar-verksamhet hemma. Dock bedrivs cam-sex och liknande, vilket inte är straffbart.
 
De är väl informerade och väl insatta i allt som händer.
Tyvärr är det så himla juridiskt svårt att både vräka och döma denna typen av brottslighet.
Hennes betalningar till föreningen är prickfria.
Ja, det är riktigt svårt att bli av med hyresgäster över lag, vet av erfarenhet då jag haft bråkiga hyresgäster själv. De har betalat hyran som de skall men det är väl typ det enda på pluskontot.
 
Finns det inget i stadgarna om att brott mot ordningsreglerna kan leda till vräkning?

I väntan på att postfacken anländer skulle jag ordna tillfällig eftersändning av posten. Går det att tillfälligt plombera det nuvarande postfacket och meddela posten att ni gjort det och varför?
 
Det kan det göra, jag jobbar ju som socialsekreterare och har sett det i mitt arbete. Typ man skrek hela nätterna och släppte in obehöriga i huset som betedde sig illa.

Känns som om det måste ske upprepade gånger och vara ordentligt dokumenterat?
Vi har så himla lite bevis :arghh:
 
Vi tror inte att hon bedriver fysisk sex-säljar-verksamhet hemma. Dock bedrivs cam-sex och liknande, vilket inte är straffbart.
Okej.
Men jag tror att stölderna av post kan anses som allt för störande.

9 § När bostadsrättshavaren använder lägenheten skall han
eller hon se till att de som bor i omgivningen inte utsätts för
störningar som i sådan grad kan vara skadliga för hälsan eller
annars försämra deras bostadsmiljö att de inte skäligen bör
tålas. Bostadsrättshavaren skall även i övrigt vid sin
användning av lägenheten iaktta allt som fordras för att bevara
sundhet, ordning och gott skick inom eller utanför huset. Han
eller hon skall rätta sig efter de särskilda regler som
föreningen i överensstämmelse med ortens sed meddelar. Bostadsrättshavaren skall hålla noggrann tillsyn över att dessa
åligganden fullgörs också av dem som han eller hon svarar för
enligt 12 § tredje stycket 2.

Källa:
http://www.riksdagen.se/sv/dokument...ssamling/bostadsrattslag-1991614_sfs-1991-614
 
Det kan det göra, jag jobbar ju som socialsekreterare och har sett det i mitt arbete.
Nej.
6 § Bostadsrättshavaren får inte använda lägenheten för något annat
ändamål än det avsedda. Föreningen får dock endast åberopa avvikelse
som är av avsevärd betydelse för föreningen eller någon annan medlem
i föreningen.
Typ man skrek hela nätterna och släppte in obehöriga i huset som betedde sig illa.
Det faller under större störning än vad de kringboende skall behöva tåla och är reglerat i lag.
Se mitt inlägg ovan.
 
Nu får ni som kan mer säga ifrån om detta är fel, men är inte just poststöld ett federalt brott? Det vill säga betydligt grövre än "vanliga" brott som stöld av matkassar.
Kanske kan det hjälpa?
 
- Då måste vi bevisa att det är just hon som stjäl vår post.
Och hur gör man det? Husrannsakan kräver mer än misstanke när det gäller denna typen av brott. Vi måste ta henne på bar gärning.
 
- Då måste vi bevisa att det är just hon som stjäl vår post.
Och hur gör man det? Husrannsakan kräver mer än misstanke när det gäller denna typen av brott. Vi måste ta henne på bar gärning.

Jag tänker att, om det är som jag skriver, så är det lättare att få filmövervaka postfacken.
 
Nej.
6 § Bostadsrättshavaren får inte använda lägenheten för något annat
ändamål än det avsedda. Föreningen får dock endast åberopa avvikelse
som är av avsevärd betydelse för föreningen eller någon annan medlem
i föreningen.

Det faller under större störning än vad de kringboende skall behöva tåla och är reglerat i lag.
Se mitt inlägg ovan.

Jag har visst sett det i mitt arbete :)
 
Framför allt så måste styrelsen uppmana bostadsrättsinnehavaren att upphöra med störningen.

Det allra värsta är att det verkar svårt att ta tjuren vid hornen i detta fall, eftersom hon gjort livet surt för precis alla som på ett eller annat sätt ifrågasatt eller påpekat störningar.
Den förra ordföranden (äldre pensionerad dam) hade ett helt kriminellt gäng vaktandes hennes lägenhet i flera veckor efter att hon påpekat störning och dess konsekvenser för kvinnan.

Till saken hör att hon har två inneboenden. Två utländska män, den ena bor på soffan och den andra hyr hennes garderob (inredd som ett mindre rum). Inte heller det är olagligt. Dessa män har också tungt belastade brottsregister. Och det är dessa män som ligger till grund för den rädsla jag beskriver.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp